Vad gör vi? Del CIX

Njutsuger i mig det sista av en Omnipollo Noa, en av detta jordelivs godaste stouter. Kommer att kännas som en dålig idé när klockan ringer 05:50, men det får det vara värt. :love:
Blev nyfiken, det är inte Aon du menar? Kollar på Systembolaget men hittar ingen som heter noa efter omnipollo.
 
Ska snart fara iväg till psykologen. Känns som att vi har en hel del att avhandla idag.. Antagligen får jag träffa läkaren också.

Tänkte jag skulle satsa på att ta mig in till stan idag också då jag skulle behöva köpa broderigarn. Letat förgäves efter min låda med det hemma utan resultat. Vilket är sjukt då lådan är rätt stor och jag bara bor på 29 kvm..
 
Gillar mitt kontakt nät!
Fick just ett samtal från min gamla chef.
tyckte att det var synd att jag inte fick ett jobb.
Han hade ett annat jobb på G.
jag ringde till jobbet jag inte fick....
Sa tack för att de ville prata med mig men synd att de inte vill jobba med mig.....
Var på jag fick et antal frågor hur jag kunde veta.....
svarade att jag sa att jag var effektiv...
 
Blev nyfiken, det är inte Aon du menar? Kollar på Systembolaget men hittar ingen som heter noa efter omnipollo.
Båda varianterna finns... eller har funnits. Förvirringen kring den ölen är stor, idag tror jag att det bara är den holländskbryggda Aon som säljs, Dugges bryggde den tidigare och då kallades den Noa. Det var en uppåt 1,5 år gammal Noa jag drack.
Noa-nörderi:
 
Funderar på att köpa ett ex var av boken "Boken om mig" till mina föräldrar. De berättar ofta saker från sin barndom/ungdom, men detaljer glöms ju bort så snabbt! Skulle gärna vilja ha saker nedskrivna istället, men tvekar lite på att köpa. Tror ni att en sådan julklapp blir uppskattad??

Om de är ifyllartypen. Jag gav en till mamma för många år sedan men den ligger fortfarande i en låda någonstans. Hon är inte ifyllartypen.
 
Har 2 takläggare här idag som jobbar på att isolera taket på huset vi hyr. Detta organiserades och betalas av de som äger huset.

Ena killen som dök upp visade sig vara en gammal kk till en vän till mig, som gjorde henne gravid. Hon har behållit barnet men snubben har nekat sedan han fick reda på graviditeten att det är hans barn. Vägrar dock göra dna-test även fast min vän sagt att hon inte behöver ekonomisk hjälp utan bara vore trevligt att ha en pappa i barnets liv. Men han vägrar ha med henne eller barnet att göra.
Ett år senare gör han sin flickvän (som han träffade efter min vän berätta om graviditeten) gravid och nu är dom "lyckliga familjen" på sociala medier...

Awkwaaard! :crazy::wtf:
Alltså det verkar vara ett inte helt ovanligt beteende hos män, vet flera i bekantskapskretsen och släkten som betett sig på liknande vis :mad:
 
Båda varianterna finns... eller har funnits. Förvirringen kring den ölen är stor, idag tror jag att det bara är den holländskbryggda Aon som säljs, Dugges bryggde den tidigare och då kallades den Noa. Det var en uppåt 1,5 år gammal Noa jag drack.
Noa-nörderi:
Aha, samma smak? Jag samlar på förslag till öl att köpa i julklapp till brorsan nämligen, och ditt betyg lät ju lovande :up:
 
Aha, samma smak? Jag samlar på förslag till öl att köpa i julklapp till brorsan nämligen, och ditt betyg lät ju lovande :up:
Väldigt snarlik, jag har inte A/B-provat själv men kolla youtubeklippet.
Gillar man rejält tung stout så finns ju jättemycket gott... Litet OT nu, men exempelvis Noa/Aon, Oppigårds - Thurbo stout, Great Divide - Yeti, Stigbergets - Trouble sleep, Dugges - Big Idjit, Dugges - Anagram barrel aged, Electric Nurse - Dark Skull, Evil Twin - Christmas eve at a New York city hotel room, Oceanbryggeriet - Arbetarporter, Whitewater - Celtic christmas stout.
 
Väldigt snarlik, jag har inte A/B-provat själv men kolla youtubeklippet.
Gillar man rejält tung stout så finns ju jättemycket gott... Litet OT nu, men exempelvis Noa/Aon, Oppigårds - Thurbo stout, Great Divide - Yeti, Stigbergets - Trouble sleep, Dugges - Big Idjit, Dugges - Anagram barrel aged, Electric Nurse - Dark Skull, Evil Twin - Christmas eve at a New York city hotel room, Oceanbryggeriet - Arbetarporter, Whitewater - Celtic christmas stout.
Ingen aning om han gillar det, brorsan var inte hjälpsam han heller, "allt slinker ned" :cautious::meh::D
Mejlade systembolaget och fick lite förslag från dem (Sierra Nevada Narwhal, Bernard, Founders BA Underground), men om du har tankar om dem eller om du tycker bättre om något av dina förslag så lyssnar jag gärna! Har skrivit ned Aon iallafall :up:
 
Ingen aning om han gillar det, brorsan var inte hjälpsam han heller, "allt slinker ned" :cautious::meh::D
Mejlade systembolaget och fick lite förslag från dem (Sierra Nevada Narwhal, Bernard, Founders BA Underground), men om du har tankar om dem eller om du tycker bättre om något av dina förslag så lyssnar jag gärna! Har skrivit ned Aon iallafall :up:
Hittade nu öl som är gjord i Sigtuna, vilket vore ju skoj, han jobbar och bor där :D
 
Väldigt snarlik, jag har inte A/B-provat själv men kolla youtubeklippet.
Gillar man rejält tung stout så finns ju jättemycket gott... Litet OT nu, men exempelvis Noa/Aon, Oppigårds - Thurbo stout, Great Divide - Yeti, Stigbergets - Trouble sleep, Dugges - Big Idjit, Dugges - Anagram barrel aged, Electric Nurse - Dark Skull, Evil Twin - Christmas eve at a New York city hotel room, Oceanbryggeriet - Arbetarporter, Whitewater - Celtic christmas stout.
Big Idjit måste jag ta med bara för namnets skull :angel::D Och så vill jag bara ha flaskor för estetikens skull så det hjälpte mig i valen. Narwhal verkar vara av samma sort som de du föreslagit så den kan jag nog ta bort istället.
Nu har jag åtta stycken att välja mellan iallafall! Tusen tack :up:
 
Narwhal verkar vara av samma sort som de du föreslagit så den kan jag nog ta bort istället.
Narwhal är verkligen inte dum heller, litet hugget som stucket vad som skall bort där. :)
Sen är ju spannet gigantiskt över karaktärer och smaker idag... det finns t ex massvis med spännande suröl med mer (oftast) eller mindre frukt, ungefär hur mycket ale som helst av olika varianter mm mm.
 
Narwhal är verkligen inte dum heller, litet hugget som stucket vad som skall bort där. :)
Sen är ju spannet gigantiskt över karaktärer och smaker idag... det finns t ex massvis med spännande suröl med mer (oftast) eller mindre frukt, ungefär hur mycket ale som helst av olika varianter mm mm.
Skitsvårt ja :crazy: jag avskyr dessutom öl så jag har noll kunskap där :rofl::angel:
Jag tror att jag tar Omnipollo Aon, Sigtuna Midvinterblot, Dugges Big Idjit, Oceanbryggeriet Arbetarporter. Men jag blev osäker på Bernard och Founders BA Underground ... skulle vara kul med något från sverige kanske. Men det blev så många val när jag sökte på andra av liknande sort :nailbiting:
 
Skitsvårt ja :crazy: jag avskyr dessutom öl så jag har noll kunskap där :rofl::angel:
Jag tror att jag tar Omnipollo Aon, Sigtuna Midvinterblot, Dugges Big Idjit, Oceanbryggeriet Arbetarporter. Men jag blev osäker på Bernard och Founders BA Underground ... skulle vara kul med något från sverige kanske. Men det blev så många val när jag sökte på andra av liknande sort :nailbiting:
Chattade med systembolaget (under arbetstid :o:angel:) och fick Brännskär (Brown Ale eller Höst) eller Fyrvaktarens midvinter som förslag på Brown Ale, och Blonde Sonja eller Roslagens Blonde som förslag på ljus ale 🤔

Edit: Jag tar nog Roslagens Blonde. Men om någon vet något om Brännskär eller Fyrvaktarens midvinter .. säg gärna till!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp