Man får inte bara en chans i gymnasietSkitdag. Jag är arg, besviken och irriterad. Missade ett helt uppslag med i princip alla frågor på provet, för att jag fick baksidan uppåt. Sedan stog det "testet slut" och jag tänkte att det var väl slut då men det var väldigt kort för att vara ett test (typ 4 frågor). Sedan, när det var 1 min kvar inser jag att jag missat ett helt uppslag men hinner givetvis inte göra allt det. Frågade om jag kunde få göra omtest på lämpligt resttillfälle pga missade såpass mycket. Men nope, det var helt mitt egna fel och jag måste förstå att i gymnasiet får man bara en enda chans - failar man den så är man körd.
Ja, jag kunde (och skulle) ha vänt på pappret. Men ändå, jag kunde ju inte veta att det var ett uppslag till näruppgifterna inte var numrerade utan låg som i rutor. Och jag kunde ju inte titta på grannens papper för att se om våra var likadan, det hade ju varit fusk.
Jaja, det är mitt fel och jag får väl skylla mig själv att jag missade uppslaget. Men att en bara ska få en enda chans tycker jag ändå inte är rättvist, en kan ju ha en dålig dag eller vad som helst som gör att allt gåt åt skogen...
Vad är det för prat?