Vad gör vi? Del CIX

Skitdag. Jag är arg, besviken och irriterad. Missade ett helt uppslag med i princip alla frågor på provet, för att jag fick baksidan uppåt. Sedan stog det "testet slut" och jag tänkte att det var väl slut då men det var väldigt kort för att vara ett test (typ 4 frågor). Sedan, när det var 1 min kvar inser jag att jag missat ett helt uppslag men hinner givetvis inte göra allt det. Frågade om jag kunde få göra omtest på lämpligt resttillfälle pga missade såpass mycket. Men nope, det var helt mitt egna fel och jag måste förstå att i gymnasiet får man bara en enda chans - failar man den så är man körd. :arghh:

Ja, jag kunde (och skulle) ha vänt på pappret. Men ändå, jag kunde ju inte veta att det var ett uppslag till näruppgifterna inte var numrerade utan låg som i rutor. Och jag kunde ju inte titta på grannens papper för att se om våra var likadan, det hade ju varit fusk.

Jaja, det är mitt fel och jag får väl skylla mig själv att jag missade uppslaget. Men att en bara ska få en enda chans tycker jag ändå inte är rättvist, en kan ju ha en dålig dag eller vad som helst som gör att allt gåt åt skogen... :down:
Man får inte bara en chans i gymnasiet
Vad är det för prat?
 
Skrotar i sängen. Bristande sömn pga ena barnet hade ett par falsk krupp-anfall inatt och blev väckt i morse av att det var igång igen så nu har jag hängt några timmar på närakuten. Kiddot har kvar skällhostan men kan andas igen så nu förbereder jag mig på en vända till inatt 😣 aldrig varit med om att hostan stannat över dagen!

Ska försöka ta tag i lite middag snart med :)
 
Lagt en beställning på förvaring till sminket! Just nu ligger allt lite var som i ett kaos :cautious:. Blev också face mist och makeup remover från make up store. Skulle egentligen behöva något till smyckena också, kanske det kommer upp något på rea i veckan. :D
 
Man får inte bara en chans i gymnasiet
Vad är det för prat?
Ingen aning. Samma sak hände med förra testet, missade det pga sjuk och mådde allmänt skit. Har frågat massor av gånger om jag kan få göra testet/motsvarande på ett resttillfälle i December. Svaret har alltid varit nej, med argumentet att jag kan ha fått höra om testet av klasskompisar. MEN VARFÖR HAR MAN ETT RESTTILLFÄLLE (till och med två) OM DET ÄNDÅ INTE FÅR UTNYTTJAS?! :arghh:

Tycker det låter jättekonstigt med endast en chans. Men nu ska tydligen hela mitt betyg på denna kursen avgöras av nationella provet den 12:e December, iomed att jag failat ett prov och missat ett :up:
 
Just vaknat efter att ha sovit igen. Efter helgen är jag så utmattad att jag bara trillar i sängen och somnar hela tiden. När jag kom hem vid halv ett så fick Megara mat som planerat. Men sedan somnade vi båda två tyvärr så det blev inte mat en gång i timmen. Nu när jag är vaken så fick hon lite mer och sedan ska det bli en gång per timme, två teskedar. Skitsur katt :crazy:
 
Just vaknat efter att ha sovit igen. Efter helgen är jag så utmattad att jag bara trillar i sängen och somnar hela tiden. När jag kom hem vid halv ett så fick Megara mat som planerat. Men sedan somnade vi båda två tyvärr så det blev inte mat en gång i timmen. Nu när jag är vaken så fick hon lite mer och sedan ska det bli en gång per timme, två teskedar. Skitsur katt :crazy:
Misse sjuk? Eller varför ska det vara mat med såna intervaller?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 812
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp