Vad gör vi? Del CIX

Drömde inatt om att min älskade häst var halt, kunde inte släppa det så blev tvungen att messa fodervärden för att se om det stämde. Han var inte halt, men jag kände mig som en sjukt jobbig hästägare.
 
Jag känner mig lite uttråkad :cautious: Skulle vilja gå till fikarummet och ta en macka men vi har en präst inne hos en intagen så det går inte.
 
Har ställt x antal glasburkar och glas på bänken i köket som ligger vägg i vägg med tvättmaskinen.
Den är igång nu och gissa vilket liv det är i köket 😂
Om jag visste hur man lägger in en video här hade jag gjort det för det låter som ett riktigt stormigt hav där inne med alla glas som klingar hysteriskt.
 
Har gjort mitt allra dyraste Black Friday/Black Week inköp någonsin, shoppade en ny säng på lunchen :banana: ! Vår gamla är från 2005, och den här veckan var det 50% rabatt på den här modellen vi köpte + att vi gick upp från en 160 till 180 :up: !

Var fortfarande rätt snordyrt, men håller den måttet i (minst) 14 år den med så blir det inte så farligt utslaget på alla nätter under de åren tänker jag :D !
 
Har gjort mitt allra dyraste Black Friday/Black Week inköp någonsin, shoppade en ny säng på lunchen :banana: ! Vår gamla är från 2005, och den här veckan var det 50% rabatt på den här modellen vi köpte + att vi gick upp från en 160 till 180 :up: !

Var fortfarande rätt snordyrt, men håller den måttet i (minst) 14 år den med så blir det inte så farligt utslaget på alla nätter under de åren tänker jag :D !
Ni får sova försiktigt. :angel:
 
Jag ska beställa ett DNA-test. Hela 40% billigare denna veckan - på riktigt :) !
Ancestry? Jag har fått ett sånt erbjudande men slängde det utan att läsa. Vad är det för test? Är det ett som visar var i världen man har sitt ursprung så är det onödigt att lägga pengar på eftersom såna test inte är tillförlitliga.
 
Har varit och gjort lashlift och färgat ögonbryn/fransar. Nu på väg för att handla penslar.
Lyssnar på pompös barockmusik i lurarna för att bli kvitt ”papaya coconut”.

D918757B-8F7E-411F-8AF7-273583C417B5.gif
 
Ancestry? Jag har fått ett sånt erbjudande men slängde det utan att läsa. Vad är det för test? Är det ett som visar var i världen man har sitt ursprung så är det onödigt att lägga pengar på eftersom såna test inte är tillförlitliga.
Just DEN biten är ju inte den som man ska lägga någon vikt på! Det är inte tillförlitligt hos något företag, utan bara en gimmick som lockar de som inte släktforskar. Family Tree DNA, My Heritage och Ancestry är alla bra testföretag om man är intresserad av sina DNA-matchningar kombinerat med gammal hederlig papperssläktforskning (eller, tja, det är ju mer digitalt nuförtiden i och för sig ;) ).
 
Skitdag. Jag är arg, besviken och irriterad. Missade ett helt uppslag med i princip alla frågor på provet, för att jag fick baksidan uppåt. Sedan stog det "testet slut" och jag tänkte att det var väl slut då men det var väldigt kort för att vara ett test (typ 4 frågor). Sedan, när det var 1 min kvar inser jag att jag missat ett helt uppslag men hinner givetvis inte göra allt det. Frågade om jag kunde få göra omtest på lämpligt resttillfälle pga missade såpass mycket. Men nope, det var helt mitt egna fel och jag måste förstå att i gymnasiet får man bara en enda chans - failar man den så är man körd. :arghh:

Ja, jag kunde (och skulle) ha vänt på pappret. Men ändå, jag kunde ju inte veta att det var ett uppslag till näruppgifterna inte var numrerade utan låg som i rutor. Och jag kunde ju inte titta på grannens papper för att se om våra var likadan, det hade ju varit fusk.

Jaja, det är mitt fel och jag får väl skylla mig själv att jag missade uppslaget. Men att en bara ska få en enda chans tycker jag ändå inte är rättvist, en kan ju ha en dålig dag eller vad som helst som gör att allt gåt åt skogen... :down:
 
Skulle in till stan, tänkte jag kan väl sminka mig lite (detta händer SÄLLAN), tittar mig i spegeln och tänker att borde kanske fixa håret också om jag nu gjort mig besväret att måla anletet. Borstar hår och försöker göra någon slags frisyr, går sådär, håret ser dessutom trist och grådassigt ut pga ständigt ökande frekvens av gråa strån (pga GAMMAL). Får av en händelse syn på burken med svart hårfärg i sprayform som införskaffades till barnets halloweenkostym men som aldrig kom till användning, tänker att det är synd att den ska behöva stå där och vara oöppnad, så varför inte bruka den till att spraya över de gråa stråna? Tar burken och går till handling innan jag riktigt hinner tänka efter, visar sig vara svårare att måtta med spraytuben än jag trodde, halva väggen bakom mig blir helt svart (fd vit kakelvägg). Hoppsan då, men kakel är ju lättstädat tänker jag.
Tre trasor och en halv rulle hushållspapper senare har jag inte riktigt samma uppfattning om kakel och dess städbarhet, svårt att säga om väggen verkligen har återställts till sin forna vithet eller om färgen nu bara är så utsmetad att man inte längre kan avgöra vad som är rent och vad som är smuts. Tyvärr visar sig sprayfärgens svärta inte vara lika intensiv på hår, knoppen ser fortfarande grådassig ut, nu bara i en något mörkare ton och med GLITTER på :confused: (jag är verkligen inte en glittrig människa). Känner mig lite lurad, trodde inte Satan och hans hantlangare var så skimrande av sig och hade därmed inte förväntat mig denna glänsande effekt på en produkt inköpt särskilt på halloweenavdelningen. Försöker borsta ur färgen lite i hopp om att bli något mindre skimrande med enda resultatet att min hårborste blir kolsvart. Tydligen gör den allt svart utom hår som den enligt instruktioner var avsedd för.
Ger upp och beger mig ut, har bara undlåtit att notera en liten detalj, det regnar, men eftersom färgen var så väggfast känner jag mig inte särdeles bekymrad över detta. Får dock bittert erfara att väggfast inte innebär hårfast när svarta rännilar sipprar nerför mitt anlete. Mitt enda hopp är att zebralooken är det nya heta (i min ungdom var ju ändå pandalooken populär, så vem vet vilket djur som är nästa trendesetter?), men eftersom jag har lika mycket koll på dagens sminktrender som gråsuggan du kan hitta under närmsta sten drar jag till med en vild gissning (baserat främst på de blickar jag möter) att zebralooken ännu inte tagit full fart här i stan.
Känner inte riktigt att jag är personen att gå i bräschen för en ny trend, så istället försöker jag febrilt gnugga bort och sminka över dessa svarta ränder som pryder mitt ansikte. Men, pga bristande tillgång på rengöringsmedel i kombination med undermåliga sminkkunskaper, blir resultatet inte helt vad jag hoppats på. Kan ändå säga att på plussidan så ser jag i alla fall inte längre ut som en tafflig immitation av ett randigt stäppdjur, men på minussidan ser jag istället ut som om jag nyss krupit upp ur en kolgruva. Misstänker starkt att kolmilarlooken inte heller är dagens hetaste sminktrend, men vid det här laget har jag helt gett upp alla ambitioner att leva upp till något som helst skönhetsideal och får helt enkelt ta mig igenom dagen via att i möjligaste mån undvika speglar samt le tappert mot alla bekymrade blickar jag möter.
Förstår bara inte varför JAG ska straffas så för min fåfänga när andra människor minsann kan sminka sig och fixa håret VARJE dag utan liknande förödmjukande påföljder, känner liksom att universum är i någon konspiration mot mig och att hela livet är ORÄTTVIST :arghh:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 812
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp