Vad gör vi? Del CIX

Ok, jag vet att jag sa att jag inte ska ha någon ny bil än. Men nu har jag hittat en Toyota som verkar kanon! Hybrid dessutom. Frågan är om vi ska slå till. Måste få lån först, den var ju rätt dyr jämfört med vad vi tänkt oss. Men det får det vara värt! Och vem har inte billån liksom?
 
Ok, jag vet att jag sa att jag inte ska ha någon ny bil än. Men nu har jag hittat en Toyota som verkar kanon! Hybrid dessutom. Frågan är om vi ska slå till. Måste få lån först, den var ju rätt dyr jämfört med vad vi tänkt oss. Men det får det vara värt! Och vem har inte billån liksom?

Nä jag har inget billån heller ;P. Men känns det rätt och ni får lånet är det bara och satsa? :).
 
@Magiana, som jag har förstått det så tycker du ibland att det är jobbigt att laga mat för att du inte vet hur mycket du ska ha av vad, vad du ska laga etc. Jag såg en artikel i en tidning om en app som heter Matglad, har du testat den?

Enligt utvecklarna var den i första hand utvecklad för folk med någon form av funktionsnedsättning, vilket gör att allt i ska vara väldigt tydligt och inte så stort rum för där man ska välja själv. Det kanske skulle passa dig? Dessutom finns det många recept i appen, så har en slut på ideer kan en inspireras av recepten i appen :)

Lägger in en länk (och hoppas att det är ok, http://www.matglad.nu/?p=26952

Vilken himla bra app! Kollade på videoguiden och kan tänka mig att den är till suverän hjälp för många olika målgrupper :)
 
Ringde på ett jobb. Lät trevligt.

Ska snickra ihop en vettig ansäkan. Jag har kvalifikationerna och jag vill ha jobbet. Är urless på att inte ha jobb.

Det är första jobbet på länge som varit vettigt och som jag faktiskt vill ha.
Inte bara sådant man söker för att hålla AF nöjda.
 
Vi har inget lån vi heller i dagsläget. Men det är ju inget konstigt att ha.
Verkar som att bilhandlaren kan finansiera. Visst, dålig ränta. Men då kan vi hämta bilen idag. Vore ju nice.

Nä absolut inte :). Bara det är värt räntan så är det väl bara å köra, annars som sagt som tornblomma säger, ta det lite lugnt innan ni bestämmer er så det blir rätt :).
 
@tornblomma @Fjordfrälst
Vi ska ner och titta på bilen så fort vi har fått tag i handlaren. Ska kolla räntan först så klart.
Inget lånelöfte på hus, än.
Förhastat är det inte. Vi har ju inte gjort något än, inte ens sett bilen i verkligheten ;)

Jag fattade det som i ngt inlägg att ni hade lånelöfte och hade hittat ett hus. Sorry!
Kan ett billån påverka er betalningsförmåga och möjligheten till ett större lånelöfte för ett hus? Sånt hade jag kollat. Banken räknar ju på era inkomster och utgifter. En avbetalning på ett billån tas säkert med i beräkningen. Bara en heads up :)
 
Kom precis hem från grannen. Denna lilla kompis satt på dörr-trappsteget :love:


IMG_20191125_201327_832.jpg
 
@tornblomma @Fjordfrälst
Vi ska ner och titta på bilen så fort vi har fått tag i handlaren. Ska kolla räntan först så klart.
Inget lånelöfte på hus, än.
Förhastat är det inte. Vi har ju inte gjort något än, inte ens sett bilen i verkligheten ;)
Jag har billån, jag älskar min bil, men lånet är verkligen en tråkig utgift! Nu är mitt lån dock på 7 år totalt. Men hade gärna lagt pengarna på något roligare.
 
Nyss pratat med psykologen på telefon och väntar på att läkaren ska ringa också.
En kompis kommer hit i em så ska röja i köket tills dess hade jag tänkt..
 
Har fått en hel hög sms bara nu på morgonen med hets kring black Friday (som tydligen blivit en hel Black Week). Funderar på köra noll-konsumtion fram till jul. Blir på riktigt avtänd på att shoppa/konsumera.
Eller måste köpa en ny pensel men det behöver jag verkligen eftersom min favoritpensel gav upp häromdagen och gick av 😩
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 807
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp