Vad gör vi? Del CIX

Barnet har lagt sig på vardagsrumsgolvet för att sova där :cautious:
Jag ligger i soffan med katten i knät och ska strax borsta tänderna. Tänkte se klart sprinten innan jag lägger mig.

Imorgon ska jag jobba 7.30-17 följt av stallet. Förhoppningsvis kan hovslagaren komma och undersöka den eventuella hovbölden på hingsten.
 
Nu har sambon och jag bott i vårt andra gemensamma boende en vecka 😊. Det tredje av mina fyra hem som ligger på denna underbara plats ❤. Sover gott; blir inte väckt utifrån, så skönt med sovrum och ett stort kök så vi slipper typ stå på varandra och katterna 😀. Det är kallare på morgonen när man inte eldat- inte lika bekvämt som med luftvärmepump förstås 😉 men vi har båda växt upp med det 😀. Sköönt att kunna duscha längre än innan och skönt att bo större 😊. Saknar dock vattnet i gamla huset; mycket godare men vi har börjat trivas här 😊.
 
@Magiana, som jag har förstått det så tycker du ibland att det är jobbigt att laga mat för att du inte vet hur mycket du ska ha av vad, vad du ska laga etc. Jag såg en artikel i en tidning om en app som heter Matglad, har du testat den?

Enligt utvecklarna var den i första hand utvecklad för folk med någon form av funktionsnedsättning, vilket gör att allt i ska vara väldigt tydligt och inte så stort rum för där man ska välja själv. Det kanske skulle passa dig? Dessutom finns det många recept i appen, så har en slut på ideer kan en inspireras av recepten i appen :)

Lägger in en länk (och hoppas att det är ok, http://www.matglad.nu/?p=26952
 
@Magiana, som jag har förstått det så tycker du ibland att det är jobbigt att laga mat för att du inte vet hur mycket du ska ha av vad, vad du ska laga etc. Jag såg en artikel i en tidning om en app som heter Matglad, har du testat den?

Enligt utvecklarna var den i första hand utvecklad för folk med någon form av funktionsnedsättning, vilket gör att allt i ska vara väldigt tydligt och inte så stort rum för där man ska välja själv. Det kanske skulle passa dig? Dessutom finns det många recept i appen, så har en slut på ideer kan en inspireras av recepten i appen :)

Lägger in en länk (och hoppas att det är ok, http://www.matglad.nu/?p=26952
Den har jag inte sett förr. Tack för tips.
 
Sovdags. Tittade på ett program om Loch Ness-odjuret, men det skulle hålla på alltför länge till så gav upp. Hittade en artikel på nätet om vad deras tester visat, så då vet jag ändå.
 
Den har jag inte sett förr. Tack för tips.
Varsågod. Hoppas att det kan hjälpa dig något :)

————————
Nyss satt båda katterna i köket och jamade vid matskålen, tydligen har ingen fyllt på mat idag. Så nu är det gjort. Nu jagar de varandra som galningar i mitt rum, hanen har tagit revir över rummet och när det inte passar honom vaktar han det mycket noga.

Själv sitter jag mitt på golvet och försöker plugga för ett prov imorgon. Jag har nästan bara pluggat hela helgen, så något borde väl ha fastnat vid det här laget.
 
Är ledig idag och gör ingenting för tillfället. Dammsög och moppade golven i huset i morse samt diskade den lilla disk som fanns. Sambon jobbar.

Sitter och läser en del, inte så roliga, inlägg här på Buke och undrar om jag är den ende jäveln här som inte har råkat ut för något elände (ea sexuella trakasserier, mansgrisar, fysiskt eller psykiskt våld i relation, mobbning, översitteri, mental ohälsa, fysisk ohälsa, större svek osv osv...)?

Det är inte så att jag aldrig hört något men jag brukar säga ifrån direkt och så är det bra med det....
Tycker synd om folk..
 
Vaknade av hundens svidande mage. Han har fått lite mat och somnat om, men jag kan inte somna om - trots att jag är trött :meh: . Och klockan ringer om två timmar så skulle vilja sova lite till.
 
Måndag igen... Hade gärna legat kvar i sängen ett par timmar till :p
Och jag sitter på jobbet och väntar på att dagpersonalen ska komma så jag får gå hem. Har jobbat 5 nätter denna veckan, samt haft utbildning en heldag så nu är jag redigt trött. Dessvärre ska jag upp tidigt då jag ska vara i Lidköping hos min gynekolog för årets cellprov kl 13.30 och jag har 40 minuter hemifrån till sjukhuset. Seegt. Jag kommer sova gott i natt i alla fall.
 
Och jag sitter på jobbet och väntar på att dagpersonalen ska komma så jag får gå hem. Har jobbat 5 nätter denna veckan, samt haft utbildning en heldag så nu är jag redigt trött. Dessvärre ska jag upp tidigt då jag ska vara i Lidköping hos min gynekolog för årets cellprov kl 13.30 och jag har 40 minuter hemifrån till sjukhuset. Seegt. Jag kommer sova gott i natt i alla fall.

Ja då förstår jag att du är trött! Hoppas du får sova gott sen när du väl får lägga dig.
 
Jag fick äntligen igång min wake-up ligger, nu när det är kolsvart på morgonen igen. Det lilla positiva vintertiden kan erbjuda är alltså redan över. :meh:
I varje fall så är den magisk! Så sjukt mycket lättare att kliva upp!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp