Vad gör vi? Del CIX

2 fakturor från Matsmart via klarna damp ned i min mail - vad händer? Övertygad om att något blivit fel snokar jag igenom beställningarna beredd med fingrarna på tangenterna för ett ilsket korrektionsmail... Men icke. Två separata beställningar med olika beställningsnummer, typ enda skillnaden var en påse chips i den ena. I ett akut anfall av senilitet har jag gjort nästan exakt samma beställning två gånger på samma dag. :cautious:

Vad sägs om det? Nu får jag bönor, linser, och krossade tomater som räcker en bra bit in på nästa år iaf. Men den totala bristen på effektivt närminne oroar något. Dags för demenskontroll? Har jag beställt nåt mer sådär appropå som plötsligt dyker upp via klarnafaktura? :nailbiting:
 
2 fakturor från Matsmart via klarna damp ned i min mail - vad händer? Övertygad om att något blivit fel snokar jag igenom beställningarna beredd med fingrarna på tangenterna för ett ilsket korrektionsmail... Men icke. Två separata beställningar med olika beställningsnummer, typ enda skillnaden var en påse chips i den ena. I ett akut anfall av senilitet har jag gjort nästan exakt samma beställning två gånger på samma dag. :cautious:

Vad sägs om det? Nu får jag bönor, linser, och krossade tomater som räcker en bra bit in på nästa år iaf. Men den totala bristen på effektivt närminne oroar något. Dags för demenskontroll? Har jag beställt nåt mer sådär appropå som plötsligt dyker upp via klarnafaktura? :nailbiting:
Tur att det var varor med lång hållbarhet i alla fall :up: !
 
Alltså det verkar vara ett inte helt ovanligt beteende hos män, vet flera i bekantskapskretsen och släkten som betett sig på liknande vis :mad:

Jag är också förvånad. Förutom den här snubben jag skrev om så vet jag 2 till som gjort samma sak. En av mammorna födde dessutom tvillingar.

Den andra pappan jag vet ändrade sig när barnet var runt 1-1.5 år och är sedan dess en del i barnets liv. Och mammans liv då hon inte är Australienska och bor i Europa. Han spenderar 1-2 månader/år i Europa med dom samt hon kommer över hit till Aus ca 1 månad varje år...

Men det verkar ju tyvärr vara rätt vanligt oavsett världsdel
 
Har varit ledig i 4 dagar men ska snart iväg till jobbet. Får se vad som hänt där senaste dagarna, alltid spännande med uppdateringar...
 
Mitt nya blåmärke matchar min myströja. Omysigt ändå.

04CE4FAB-79A5-4AF1-9A5D-9A153DA03BBF.webp
 
Imorgon måste jag upp okristligt tidigt pga. dags för bromsmedicinering igen. Har det dock ganska trevligt, blivit en rutin att jag övernattar hos världens bästa flastkusin (hon älskar när jag kallar henne det, haha) som jag träffar allt för sällan, dagen innan infusionen. Så nu ligger jag i hennes gästrum och delar täcke med hennes jycke. :love: Gissar dock på att hon kommer bli hemskt stött om jag rör mig för minsta lilla, och lämnar mig alldeles ensam :(
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp