Vad gör vi? Del CIX

Ska sluta läsa dumma kommentarer. I den här gruppen som knaprar vitaminpiller och grundinlägget var att med rätt kost botar man allt (diabetes, cancer, ms mm) och alla som inte höll med är lättkränkta sjuka. :banghead:

Flera vettiga som svarat bra/trevligt mot rikspuckona. Jag var inte lika korrekt tyvärr och för första gången har jag blockat en person (den som gjorde grundinlägget) för att slippa se skiten

20191126_224630.webp
 
Ska sluta läsa dumma kommentarer. I den här gruppen som knaprar vitaminpiller och grundinlägget var att med rätt kost botar man allt (diabetes, cancer, ms mm) och alla som inte höll med är lättkränkta sjuka. :banghead:

Flera vettiga som svarat bra/trevligt mot rikspuckona. Jag var inte lika korrekt tyvärr och för första gången har jag blockat en person (den som gjorde grundinlägget) för att slippa se skiten

Visa bifogad fil 40447
Alltså, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta...Ska säga till svärmor att hon äter fel helt enkelt.
Och säga till en bekant vars man dog i cancer att han, trots träning 4-5 dagar i veckan utomhus, nästintill vegeterian och som knappt intog alkohol, att han helt enkelt åt fel.

Sorgligt när folk tror att man kan bota saker med kost. Vissa saker kan man dämpa med rätt kost, absolut. Annat inte. Det är som vaccinationsmotståndare :crazy:
 
Släpp bli inlagd på psyk inatt. Men var då var jag så trött att somnade vid halv nio typ. Så vaknade vid fyra imorse.
Såg ett sms jag borde svarat på igår kväll, så har lite ångest nu.
 
Sådär..... Min själ ägs numera av djävulen. Underskrivet och klart!

Nädå. Har bara betalat en HIMLA drös räkningar. Det gick minsann inget till sparkontot denna månaden, utan tvärtom. Jag fick plocka några tusenlappar i stället. Men när CSN, fordonsskatt, gårdsförsäkring och lite annat smått och gott sammanfaller på en och samma gång då blir det MYCKET pengar...... :mad:
 
I dag har jag jobbad i drygt 6 timmar. Under en lang lunch har jag kort Husbussen sa att en kompis kunde fixa sa att gas varmen kom igang, da den plotsligt vagrade fungera. Fixa med hundarna, handla lite, ata pa vag tillbaka till jobbet, for att fa slut pa bransle (propane gas) i skolbussen (verkstan kommer med ny buss till mig sa jag kan fa hem eleverna) nar jag ska lara upp en kille :cautious: och en elev far "spel" (det ar "special ed", en mycket trevlig kille pa 13 ar som uppenbarligen var overtrott :meh:, rullstols liften pa bussen fukar inte som den ska, handla resten pa vagen hem, och har just tillverkat en stor portion hummus, en lika stor portion baba ganoush, samt ytterligare en lika stor portion Muhammara.
Jag ar helt slut. :arghh: Men vinet ar gott. :p
 
Kollade väginfon nu... två bilar i diket på samma ställe som vanligt. Kurvorna är ohyggligt feldoserade där men Trafikverket medger inte att de fuckade upp ordentligt när de byggde vägen (trots att en vägingenjör sagt att de är fel). Trots att det inte är fel på dem sänkte TF ändå hastigheten där... undrar varför? :grin:

Jag tycker de är otäcka på sommaren i torrt väglag...
 
Började jobba vid 6.30 idag då jag tänkte få undan det som behövs innan lunch. Ska sticka till stan på några ärenden vid lunch och det är inte säkert att min lunchtimme räcker till för det så jag justerar tiden lite med att börja tidigare :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp