Vad gör vi? Del CCVI

Hemma, lussekatter inköpta på Bröd&Salt, en gick i sönder :down: lagt in dem i frysen direkt. Även Pommac inhandlat till nyår så jag inte behöver stå där och svära eftersom det är slut den 29.

Nu kan jag leva på min julmat ett bra tag, kommer dock inte ätas förrän tidigaste den 26-27. Ack.

Katten kom och hälsade och kurade ihop sig på kattsängen efter att ha sovit i sängen. Tyvärr får vi båda elektriska stötar nu på vintern.

Ska tvätta i kväll, oh joy. Imorgon blir det att sätta upp granen och städa, kommer nog moppa golven ändå. Sedan är jag färdig med allt. Tar med mig ett köpt revbenspjäll imorgon till syster, likaså mandelmusslor och Noblesse eftersom jag föll för frestelsen av 2 för 1 och jag har pippi på sådana erbjudande. Så ärligt gör de mig en god gärning som ser till att jag inte trycker i mig 2 askar Noblesse.

Vi tog oss iväg till både Granngården och ICA, förvånansvärt lite folk faktiskt. Men vi får handlat det vi behöver inför de kommande dagarna och granngården hade spån inne.
Städat hos hönsen, som blev mycket upprörda över denna oerhört kränkande handling, och sedan bakat ett par satser av en hittepåkaka som jag hoppas blir bra. 😆

Laddar för att orka hänga tvätt, starta en ny och gå ett varv med dammsugaren.

Har nog, hm, provsmakat lite väl mycket av de fyra sorters julgodis jag har gjort för magen är lite upp och ner. Lika bra med middag nu när sambon var hungrig,bättre så 😅. Göra klart resten medan världscupshoppningen rullar från London, sedan mot stallet och fixa inför insläpp 😊.

Vi körde 30 min styrka och sen joggade vi 30 min, nöjd att vi fick tummen ur! :) Direkt efter gick vi en liten sväng med hunden, han ville vända omgående då det började regna 😅

Resten av kvällen blir lugn, bara matlagningen kvar för sambon och jag ska baka en fransk chokladtårta till julafton.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 042
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈