Vad gör vi? Del CCVI

Har gräsligt ont i ryggen så får nog leta upp värktabletter. Har lite kvar att göra innan upp med tuppen och pinna i väg med bussen i morgon. Sonen ska sova i min säng så han kan stänga om sig, och jag i soffan, som är stenhård, så det blir ju intressant när jag redan nu har ont i ryggen, nacken och axlar. Spänner mig när jag är ute pga halkan, svårt med dubbar, så jag gissar att mycket kommer därifrån, så mycket som jag går och att gå omkring spänd kan inte vara bra.
Varför sover inte han på soffan?

Julgodiset är klart och blev änna närmast svettig av att skära all rocky road som stelnat. Sen iväg till stallet och behövde bara mocka boxen, fixa lucern, vitaminer å mineraler och insläpp; en stallkompis hade fyllt hinkarna och en annan stallkompis packade höpåsarna och hönäten med halm och hö; tacksam 🥰. Också fint att ha spolspiltan att spola av pållans ben när det är lerigt i hagen (fruset på vägen av minusgrader nu, änna släppte lite lätt på tågbron när jag körde hem). Och även tacksam för att älsklingen ❤️ kör till kvällsfodringen så jag kan ta en skvätt whisky ikväll med för att kurera halsen i och med förkylningen. Men först Jul med Ernst 😊.

Har precis med inspiration från buke registrerat mig i en till bostadskö "för säkerhets skull". Nu borde jag egentligen lägga mig för att sova. Veterinärtid för ena hunden vid 7:15 imorgon... Vet inte vad jag tänkte när jag fick för mig att det var en lämplig tid en ledig förmiddag :cautious:

Jansson star i ugnen, Maken ar pa vag for att stada koket efter mig, och jag letar reda pa recepten for att lagga in "gin gravlax" som nasta project tillsammans med att gora vitvins glogg och grilljera skinka. Det ar alla ganska snabba grejor.
Sedan maste jag hitta ett recept pa typiskt Svensk rodkal for julbordet, och risgrynsgrot i slow cooker da det skulle bli en utmarkt middag i dag tillsammans med en hardbrod smorgas med julskinka.:D
Men forst vila en stund!

Var ut med gamla vänner på middag ikväll och det var faktiskt jättetrevligt, de är jättegulliga människor allihopa... men som vanligt är det en som stjäl hela showen, och när det då och då finns plats för någon annan känner jag att jag vill supporta, och så sitter jag där och är den där hopplösa solstrålen igen. ☀️ Alltid glad och har aldrig några bekymmer! Sedan är jag helt matt efteråt.

...och så får jag gnälla hos er istället! :p

Jag ska i alla fall ta med den andra tjejen som alltid hamnar i skuggan ut på kaffe i mellandagarna. Hon har haft ett riktigt skitår och är yngst av oss, och damen som tar all plats ignorerade hennes nyheter totalt.
Suck.
Folk i grupp...
Kanske borde jag skriva i störig-tråden istället. 😅

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 042
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka