Vad gör vi? Del CCVI

Liten Marodör har feber efter vaccinet och är därmed allt annat än sin soliga jag. Lille skrutten hoppas att han kan sova inatt.

Själv väntar jag på meddelande om att sambons vuxna barn ska höra av sig och säga att hon är på väg neråt och planerar resten av kvällen.

Dags att starta dagen. Jag behover ge mig ut och handla lite, sedan blir det Jansson (dar Maken ska fa gora huvudjobbet att skala potatisen och jag tanker "juliena" med hjalp av food processorn for att jag inte ska gora for mycket.
Jag ska ocksa grava en laxsida till, den har gangen i gin och tonic. Sedan blir ocksa en rodkals "mojs" som bara varms pa julafton ... Vi har sill, gravad lax enligt "normalt" recept, och sa kommer Jansson till "fisk forratterna pa julbordet" :D

Sedan ska Skinkan grilljeras under dagen sa den ar klar, rodbettssalladen ar klar och jatte god. Jag kan fa gora mer sa det finns kvar till julafton🤔 Kottbullarna ar klara och sedan tror jag inte att det blir nagot mer. Men jag maste kopa en hel massa farskpotatis (den enda kokade potatis jag ater ar farskpotatis ... dyrare, men det smakar i alla fall gott) farsk spenat ar alltid bra att ha hemma, blir bra till sallader eller i "leftovers" som varms upp. Det kanns som om jag glomt nagot, men da far det vara sa att jag gjort det. So there!

Varit på pnj på ridskolan idag. Var väldigt trevligt! Red favoritponnyn och även om jag behövde lägga en volt för att det var iväg lite så är jag jättenöjd. Hade riktigt bra känsla denna gången och kunde njuta av det även under ritten 😍

Nu är det soffläge med världscupen från London (i efterhand) och skinkmackor och julmust :d

Hett tips såhär i julstressen: vill ni ha fantastiskt bra service av butikspersonal, stå då inte och skrik på dem så att det ekar i hela lokalen när de faktiskt står och försöker lösa det som ni upplever som ett problem... :meh:

Som tur var så var de flesta kunder idag antingen "normala" eller supertrevliga, men eh... ja. Jag blev lite trött där ett tag. Äntligen hemma, snart middag och därefter saffransbulle! Jag vill mest bara lägga mig och sova. Är så sjukt jäkla trött...

Vi har slopat julfirande i år. Ska bara vara hemma jag och sambo. Båda är rätt slitna och jag mår illa av mat/matlukt av behandlingen. Så det känns skönt att bara vara vi och ta det lugnt.
Eller ja.. jag hoppas orka göra ngt med den här gulliga galningen med.
När man har pyttemun och ändå mosar in 2 morötter på en gång. Som strax efter åkte ut igen till 70%. 🙄😅

IMG_2229.webp

Granen klädd till hälften och det viktigaste julpyntet framplockat. Dottern orkade inte vara med, så hi fortsätter imorgon.

Skinkan griljerad och provsmakad.

Känns fel att göra allt det här 24 timmar för tidigt, men jag behöver ha en så lugn och härlig dag som möjligt imorgon för att få någon typ av julefrid känner jag.

Tvättar stalljacka (ytterkläder öht) så sällan som möjligt för att inte förstöra funktion men när stalljackan nästan står upp av skiten kändes den genast lättare första användningen efter tvätten 😅. Undra om det är samma känsla för hästarna när de får regntäckena tvättade 😂.

Har gräsligt ont i ryggen så får nog leta upp värktabletter. Har lite kvar att göra innan upp med tuppen och pinna i väg med bussen i morgon. Sonen ska sova i min säng så han kan stänga om sig, och jag i soffan, som är stenhård, så det blir ju intressant när jag redan nu har ont i ryggen, nacken och axlar. Spänner mig när jag är ute pga halkan, svårt med dubbar, så jag gissar att mycket kommer därifrån, så mycket som jag går och att gå omkring spänd kan inte vara bra.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 042
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka