Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter julgodis och tittar på sovande katt.
IMG_3693.webp

Är glad att vi köpt all julmat. Vi ska köpa bröd till jul och nyår imorgon (förbeställt från det lokala fiket) och handla lite "vanligt" (mjölk, potatis etc) i samma veva, men allt "speciellt" är inhandlat.

Dammsugit halva huset (nedervåningen), övervåningen väntar.
Ska klä granen.
Borde också handla mat meeeen kanske sparar det nöjet tills imorgon, vill ju inte gå miste om den fina stämningen i nån stormarknad 23.12 :D

Ska snart iväg till farmor och önska god jul. Tyvärr tillåter inte ekonomin att ge bort några julklappar i år men vi har svängt ihop några mjuka kakor som hon ska få :) Farmor blir 100 år om några dagar också, hon väntar spänt på brev från kungen :laugh:

Jag malde just mandel utan att mäta upp 2 dl omalda först.... Kan inte påstå att jag använde hjärnan i det här fallet.

Vädret bråkar med mig.Det är lågtryck och brasan i pannan vägrar brinna. Jag har tänt tre gånger och den slocknar efter en stund.

Dessutom är jag genomförkyld så orken att knata tvärs över gården till pannrummer är inte så stor.

Så jag eldar i spispannan istället :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 801
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 594
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 161
Tjatter Har ni någon/några traditioner ni vill göra på födelsedagen?
2 3
Svar
50
· Visningar
1 289
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII