Vad gör vi? Del CCVI

Precis avlsutat möte med högste chefen. Nu ska jag klä granen lite försiktigt sen åka ut till stallet.

Magen har ballat ur. Går runt med lite feber i omgångar sen spydde jag som hejsan imorses. Visade sig att jag "bara" behövde äta lite så gick det över. Tror inte det är magsjuka mer att jag har ngt konstigt i kroppen iom eber som sätter blodsockret ur balans och skapar illamående.

Ja ja bara köra på snart långledig

Ikväll blir det baka liten mussla. Köpte den minsta förpackningen edamer som finns. Jag vet att det inte är riktig julost, men tja, att köpa en hel julost till en person som äter max tre, kanske fyra skivor känns extremt onödigt. Tyvärr kan man inte köpa julost i delikatessen.

Då hoppas vi på att den självläkte sig! Ibland kan ett felförhållande detekteras och bilen gå ned i ”limp mode” och sen när man startar om så släcks indikeringen i systemet. Oftast beror det på ett underliggande fel, men ibland kan feldetekteringen vara lite trigger happy också.

Jag fick för övrigt discokaos* i bilen när jag bytte batteri i helgen, varenda system larmade om felfunktion - men efter unt 8 omstarter så hade allt blivit frid och fröjd igen. (Jag har ett vagt minne av att man i verkstaden sätter bilen i en speciell mod när man ska byta batteri, alternativt förser den med 12V via annan källa parallellt - men den råa brutala funkade också).

*discokaos = lampor, plingar, feltexter, aviseringar, utebliven servo

Precis avlsutat möte med högste chefen. Nu ska jag klä granen lite försiktigt sen åka ut till stallet.

Magen har ballat ur. Går runt med lite feber i omgångar sen spydde jag som hejsan imorses. Visade sig att jag "bara" behövde äta lite så gick det över. Tror inte det är magsjuka mer att jag har ngt konstigt i kroppen iom eber som sätter blodsockret ur balans och skapar illamående.

Ja ja bara köra på snart långledig
Prata med njur.
Du kan ha nåt virus som du behöver bli av med iom att du står på transpl.list (för det gör du väl?)

Hundpromenad genomförd, sen kom sambon hem och då fick jag med honom ut på en kort och långsam joggingrunda :)

Det är första gången jag sprungit på iaf 5 år pga problem med smärta kring höfterna, så får se hur det känns i morgon.

Nu lagar vi middag, 8 portioner så matlagning först på torsdag igen :up:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 025
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 241
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 409
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka