Vad gör vi? Del CCVI

Ledig onsdag. đŸ™ŒđŸ»

Kaosmorgon. Ibland önskar jag att jag hade nÄgon att lÀgga över ansvaret pÄ en stund. Bara för att fÄ andas en halvtimme. Men sÄ Àr det inte och det Àr ju bara att acceptera.

Nu te.
Det Àr det dÀr med att det Àr man sjÀlv som Àr den vuxna, sjukt frustrerande ibland. Speciellt för oss ensamstÄende tror jag.

Jag började dagen med att bli vÀckt av en gossugen hund. Den kröp upp och la sig som en halsduk pÄ mig och snarkade mig i örat nÀr jag kliade henne. Sen slutade jag klia och försökte somna om. DÄ fick jag en kall nos mot min nÀsa samtidigt som hundskrÀllet rapade mig rakt i ansiktet. :meh::rofl:
Nu ska jag Àta frukost, titta pÄ julkalendern och den ta med mig vovven och dra till stallet.

Onödiga skitregn, ska ju lyckas bĂ€ra in nĂ„gra korgar med ved i detta med men glad jag stack ut en svĂ€ng pĂ„ hĂ€sten i gĂ„r nĂ€r det var sĂ„ hĂ€rligt med sol och frostigt, sĂ„ som ska det vara nu, inte den hĂ€r skiten sĂ„ idag blir det vilodag för henne och fokus pĂ„ slutexamination 😊.
Ska skicka ivĂ€g en sĂ„ld kursbok med, Ă€nna görgött nĂ€r man fĂ„r sms med "Kaa-ching!" 😁.

Det regnar. Och jag Àr glad. Det fÄr man inte vara men det Àr jag ÀndÄ. Glad för varje dag utan snö.
Men tydligen ska bilvÀgarna vara snorhala.
Tre dagar kvar pÄ jobbet innan jul.

Japp. Var 5 minus hÀr inatt, nu 2 plus och kallt regn (jag Àr inte glad över skiten) sÄ lÀr va slirigt nÀr det vÀxlar sÄhÀr....Man fÄr halka lugnt! Skönt! Jag ska se till att bli klar med min slutexamination imorn, kursen slutar pÄ fredag, sambon Àr ledig i helgen och jobbar mÄndag sen julledigt för honom med :)

Senast Àndrad:
  • Gilla
Reactions: Sel
Kunde inte lĂ„ta bli dessa igĂ„rkvĂ€ll nĂ€r vi handlade; blĂ„bĂ€ren var nya- goda och de med gröna kulor vet jag sen innan hur goda de Ă€r Ă€ven om sambon kallar det pensionĂ€rsgodis đŸ€Ł. Blev att lyxa till lunchen med ett par bitar, Ă„t ju nyttig frukost: keso a la Malta med vaniljkeso, naturell kvarg och hackad apelsin- julgott men Ă€ndĂ„ nyttigt! 👌.

Nu ut i regnelÀndet och mot stallet och pÄ vÀgen posta en kursbok och hÀmta ut hÀstgodiset frÄn Nam Nam :)

Bifogade filer

• 20241218_114910.webp
    20241218_114910.webp
    72,2 KB · Visningar: 23
Slökollar youtube och slappar medans Marodören Àr pÄ förskolan. MisstÀnker att drt snart kommer bilder frÄn deras julfirande i Tyraappen

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Tjatter Vi har chillat pÄ soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 019
Senast: Mia_R
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • LĂ„st
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: KrÄlus
·
Tjatter Har en del klÀder, vÀldigt mycket Àr skÀnkt till Ätervinning. Men har en del som jag velat sÀlja billigt, velat ha nÄgon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
281
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka