Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste ändå lyfta NHS (sjukvården här) igen. Jag har en märklig svullnad på ena sidan av ansiktet. Ringde vårdcentralen strax efter nio - fick tid tjugo i elva. Kom dit och träffade en jättetrevlig läkare som hjälpte mig med en drös saker och skrev ut antibiotika (kommer förmodligen hjälpa min tumme också), samt gav tips på en receptfri gel jag kunde köpa.
Travade direkt till apoteket och hämtade ut medicinen.
Snabbt och lätt och totalt gratis... nå, utöver den rekommenderade krämen då, den kunde hon inte skriva ut eftersom det är något man kan köpa över disk i affären.

Sista riktiga arbetsdagen och jag åkte hem tidigare och tokkraschade på soffan. Det är när man slappnar av man inser hur slut man är. Men det var en fin eftermiddag med mina mentorselever som var glada över fika, lite kahoot, städning (kanske inte så glada över den just) och nya basgrupper. :)

I morgon avslutning på lokal och sen julbord med kollegor och eventuellt AW om jag orkar. 🤪

Herregud vad halt det varit idag. Ösregn uppepå kalla vägar = blixthalka och slushy… :crazy: Höll på att halka omkull på väg in på affären eftersom den till synes blöta asfalten var istäckt under.
Det var så pass halt att all skolskjuts ställdes in på eftermiddagen. Vilket knappast aldrig händer. Och ändå kör folk som galningar och riskerar både sina egna och framförallt andras liv. :rage:

Imorgon avslutning med eleverna. Sedan ska jag packa ner min sal inför flytt. Två arbetsdagar kvar! 🙌🏻

Sista riktiga arbetsdagen och jag åkte hem tidigare och tokkraschade på soffan. Det är när man slappnar av man inser hur slut man är. Men det var en fin eftermiddag med mina mentorselever som var glada över fika, lite kahoot, städning (kanske inte så glada över den just) och nya basgrupper. :)

I morgon avslutning på lokal och sen julbord med kollegor och eventuellt AW om jag orkar. 🤪

Jag var ledig igår. Efter frukosten med de nya kollegorna och teamsmötet med min basgrupp i skolan kraschade jag totalt och sov i några timmar. Slocknade vid 21 igen och sov i 12 timmar.

Tror att hela karusellen med uppsägning, nytt jobb, grupparbete och tenta i rapportform stressat mig de lux och att jag helt enkelt är helt slutkörd.

Ibland (typ vid middagstid) ångrar jag att jag inte köpte en labrador istället…

Pudeln anklagar mig för att servera förgiftad mat. Finns det någon bra hundpsykolog som kan fråga henne vilken hundmat som inte är förgiftad?

(Imorgon får husse koka kyckling åt den absolut inte bortskämda pudeln.)

Pudeln anklagar mig för att servera förgiftad mat. Finns det någon bra hundpsykolog som kan fråga henne vilken hundmat som inte är förgiftad?

Kan skicka lite chihuahua-aptit. Jag kan inte ens plocka fram nycklarna ur jackfickan innan han står vid mina fötter och tittar på mig med beeeeeedjande ögon. Gooooooodis!!! :laugh:

Jag hade planerat att slå in julklappar idag men det blev inte många julklappar inslagna idag (för att vara exakt: 0). Men men, det är ju fortfarande 10 dagar kvar så ingen panik än i alla fall.

Har däremot insett att det första (och kanske också största?) problemet nu är att mitt minne fungerar någonstans på nivån mellan inte alls och sådär. Och nu kan jag verkligen inte minnas vart jag lagt julklapparna. Inte mer än att jag lagt dem på "bra ställen"… som säkert hade varit jättebra om jag bara hade kommit ihåg vilka dessa "bra ställen" var :laugh: :angel: Så nu antar jag att steg ett helt enkelt får bli att gå skattjakt i mitt eget rum för att förhoppningsvis hitta allt jag lagt på olika "bra ställen" :rofl: :rofl:
Kan nu meddela att skattjakten gått bra och att jag hittat allt jag lagt på de där "bra ställena"! 🥳 Eller ja… jag har i alla fall hittat alla saker jag kommer ihåg. Men det utesluter ju inte direkt att jag kan ha gömt fler saker på andra "bra ställen" som jag totalt glömt bort att jag ens lagt någonstans :rofl: :angel:

Det enda jag inte hittat är en sak jag håller på med till fyraåringen. Lustigt nog är det den enda saken jag INTE försökt gömma (finns ingen anledning när fyraåringen typ aldrig är hos mamma). Så det enda jag inte kan hitta är också det enda jag inte ens försökt gömma undan… det känns ju… fullt rimligt. Eller inte. :banghead: :rofl: :rofl:

Hästägaren blev glad och ville gärna ha hjälp av mig. Så nu är mitt liv inte hästlöst längre. Mycket glad. 😊
Ska bli spännande att ta hand om ett halvblod också, mitt liv har annars kantats av kallblod de senaste 15 åren. Alltid tänkt att jag är en kallblodsmänniska som dras till dom, men sedan dök denna häst upp och jag har inte kunnat släppa den. 😊

Stå i duschen, lyfta ena foten och på nått jäkla vänster fastna med slangen mellan två tår är inte att rekommendera 🙄. For till baklänges men lyckades haffa tag i sambon som stod stadigt som en klippa. Puuuh, hade ju kunnat gå hur som helst med handfat och badbalja utanför duschen bakom ryggen.....
Sen betydligt stillsammare i soffan till säsongens sista bonde med chips och grönsaksstavar och lite att dippa 😊. Roligast var ju att se att ursprunglige Finspångskillen fick tjejen med mjölkkorna på fall 😁😃

Megara hälsar att all mat är ätbar, inklusive lussekatter. Katt eller människomat spelar ingen roll. Hon är en katt labrador. Som dessutom blivit tjock så nu drar vi ner på maten, till hennes stora förtret 😾

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 887
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 664
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 161
Tjatter Har ni någon/några traditioner ni vill göra på födelsedagen?
2 3
Svar
50
· Visningar
1 289
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka