Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade om en stund efter att sambon åkt till jobbet men nu kom ungkatten och tyckte matte ska gå upp 😄🥰. Lite seg pga stormbyarna som väckte mig inatt 👎.

Dricker te, har stekt frukostpannkakor till unge herrn och snart är det dags att släppa ut hönsen.
Åka mot skola och jobb om typ 30min och hoppas att underlaget är trevligare idag än igår. 😵‍💫

Stalldags för mig. Barnet har pysseldag i skolan. Skulle egentligen åkt skridskor men det kändes inte så kul i +6° så hon bytte. Själv hoppas jag att värmen innebär att det går att sätta ner trampstolp i hagen för att dela av till julklappen som vi hoppas kommer på tisdag em :heart

Har semester idag så ska väl snart börja städa lite inför vårt julfirande på lördag, och handla det som saknas. Imorgon är det jobb igen.

Jag är en timme fel idag 🤣 trodde jag vaknat innan klockan ringde, men nu när jag tänker efter kanske jag inte ställde klockan igår kväll. Så fick en chock när klockan i bilen var kvart i sju och inte kvart i sex. Nu har jag flex tid på morgon så det är lungt. Men jag trodde att jag skulle vara tidig till jobbet :D

Ligger hemma och har ont.
Bältros är inte att leka med…
Ska boka tid för vaccinering när jag väl blir frisk (man kan få skiten flera gånger).

Igår kväll hade jag så ont att jag tog dubbel dos morfin (mer vågar jag inte ta). Hjälpte föga.

Pratade med vårdcentralen idag. Fick veta att morfin inte hjälper mot nervsmärta. Finns medicin som blockerar nervsmärta, men biverkningarna är visst inte så roliga … känns som att välja mellan pest och kolera.

Dessutom har jag tråkigt. Nåväl, det är väl egentligen det minsta problemet. Ska se om jag kan hitta någon intressant dokumentär att se.

Ligger hemma och har ont.
Bältros är inte att leka med…
Ska boka tid för vaccinering när jag väl blir frisk (man kan få skiten flera gånger).

Igår kväll hade jag så ont att jag tog dubbel dos morfin (mer vågar jag inte ta). Hjälpte föga.

Pratade med vårdcentralen idag. Fick veta att morfin inte hjälper mot nervsmärta. Finns medicin som blockerar nervsmärta, men biverkningarna är visst inte så roliga … känns som att välja mellan pest och kolera.

Dessutom har jag tråkigt. Nåväl, det är väl egentligen det minsta problemet. Ska se om jag kan hitta någon intressant dokumentär att se.
Tradigt. Själv kvalificerar jag inte i ålder än och det är oskönt att det kostar över 5.000 att bli vaccinerad....
Men 1 av 3 drabbas så det känns ändå som något att överväga.

Krya på dig!

Tradigt. Själv kvalificerar jag inte i ålder än och det är oskönt att det kostar över 5.000 att bli vaccinerad....
Men 1 av 3 drabbas så det känns ändå som något att överväga.

Krya på dig!
Oj, kostar det så mycket. Det viste jag inte. Nåja, det är i alla fall billigare än att vara sjukskriven…

Jag har egentligen inte heller åldern inne. Har inte ens fyllt 40 än (är nära i och för sig).

Ålder för bältros? Jag fick bältros när jag var 25-26 nånting. Min mor var sjuk i cancer och doktorn sa stressen över det kunde få bältros att blossa upp. Verkligen inget roligt att få, danskarnas ord för det är verkligen passande. Helvedes ild = Helveteseld.

Skulle boka tid för service av bilen i januari. Vanliga verkstaden hade inga tider förrän dagen efter sista dag för att garantin ska fortsätta gälla. Har aldrig behövt boka så långt före tidigare.
Nu blir det service 6 mil bort istället. Surt men det får gå.

Stalldags för mig. Barnet har pysseldag i skolan. Skulle egentligen åkt skridskor men det kändes inte så kul i +6° så hon bytte. Själv hoppas jag att värmen innebär att det går att sätta ner trampstolp i hagen för att dela av till julklappen som vi hoppas kommer på tisdag em :heart
Vad spännande!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 864
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 632
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 161
Tjatter Har ni någon/några traditioner ni vill göra på födelsedagen?
2 3
Svar
50
· Visningar
1 289
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka