Vad gör vi? Del CCVI

Ibland (typ vid middagstid) ångrar jag att jag inte köpte en labrador istället…

Pudeln anklagar mig för att servera förgiftad mat. Finns det någon bra hundpsykolog som kan fråga henne vilken hundmat som inte är förgiftad?

(Imorgon får husse koka kyckling åt den absolut inte bortskämda pudeln.)
Jag har haft en irl. setter som var så från valp och resten av livet. Det som fick han att äta var när mormor gjorde ugnspannkaka med fläsk och hundmat i :up:
Morfar fick stränga order om att den inte var till han :D

Jag har haft en irl. setter som var så från valp och resten av livet. Det som fick han att äta var när mormor gjorde ugnspannkaka med fläsk och hundmat i :up:
Morfar fick stränga order om att den inte var till han :D
Jag gjorde en röra med falukorv, skinka, leverpastej och hundmat. Allt, utom det sistnämnda, slank ner…

Vet en pudel som enbart åt leverpastej hela livet (blev närmare 15 år). Jag är inte så orolig. Hon knaprar torrfoder varje dag (så länge jag varierar smakerna, provförpackningar är vår räddning).
Sen gör jag kyckling till henne också, vilket också är gott. Variation är hennes grej…

Till saken hör att jag själv i stort sett bara äter kyckling. Det är hunden som gör att jag börjat variera maten… Alltså jag skämtar inte, sen hon kom finns det både skinka, leverpastej och annan typ av kött i kylskåpet. Det gjorde det inte innan…

Megara hälsar att all mat är ätbar, inklusive lussekatter. Katt eller människomat spelar ingen roll. Hon är en katt labrador. Som dessutom blivit tjock så nu drar vi ner på maten, till hennes stora förtret 😾
Samma skrot och korn som Kimchi. Det enda som ratas är chips, vilket jag är glad för. Någonting kan jag väl få äta utan att en liten ninja smyger bakom axeln/under bordet/på armstödet/på bordet/i tallriken?

I dag har jag haft en lang dag. Pet testen jag gjorde I Lordags visar "stor aktivitet" vid tumoren och en annan "lesion" i lungan. Problemet ar att det ligger bakom skulderbladet och man kan darfor inte ta en biopsy med en nal och syringe. Pa grund av hjartinfarkten sa tar jag nu mangder med blodfortunnande medicin och en operation ar darfor utesluten, risken ar att jag borjar bloda och att de inte kan stoppa blodflodet.

Min underbara lung lakare skickade ett meddelande till mig i gar kvall att han skulle ringa i dag, mest bara for att lugna mig forstod jag ... men jag behovde inte alls lugnas. Jag litar helt pa att de vet vad som ar bast och att vi nu ska "monitor" med pet-scans och andra metoder sa att det inte blir varre.

Sjalv ser jag det som en "silver lining" att man hittade tumoren langt innan den gett mig nagra biverkningar for att jag hade en hjartinfarkt. Hade inte hjartat protesterat hade jag inte vetat pa lange annu ... sa jag ar inte bara lugn, jag kanner mig verkligen trygg i vetskapen att nu diskuterar mitt cancer team, hjart team, och lung team vad som blir bast for mig att gora. Jag alskar mina lakare!

Joggat fyra km.
Dricker första koppen kaffe.
Två dagar kvar till julledigt.
Trivs absolut på mitt jobb men är trött och ledighet är alltid härligt.
IMG_2107.webp

Dags att dra sig mot jobbet (tar vägen förbi badrummet och tandborsten innan jag går till garaget :laugh: ). Dock ledig imorgon igen, det ser jag fram emot.

Det går ju magsjuka på jobbet.
Idag är min mage knas.
Inte direkta magsjukesymptom men blir hemma för säkerhets skull.
Hoppas det inte är något utan att jag kan vara med på avslutningen imorgon

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 016
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
281
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka