Vad gör vi? Del CCVI

Lite longering över cavalettikryss efter att ha fått hjälp med att raka islandsklippningen en gång till innan pälsfällningen påbörjar, går åt när det tyvärr är milt och mer regn är på G 👎. Rejält onödigt; tillräckligt blött och slirigt i leran efter att tjälen släppte meeen men. Hoppas det vänder snarast igen 😃.
Nu är det bäst jag fortsätter med mina sysslor; fixar boxen medan hästarna äter lunch så jag får komma hem till sen lunch, skriva det sista och lämna in slutexamination och tillbaka till stallet för insläpp 😊. Hade ju tänkt ta in julgranen ikväll om det värsta regnet håller sig borta; den borde blåst torr av stormbyarna inatt efter all blöta igår (står på trappen så delvis under tak) 😆.

Ålder för bältros? Jag fick bältros när jag var 25-26 nånting. Min mor var sjuk i cancer och doktorn sa stressen över det kunde få bältros att blossa upp. Verkligen inget roligt att få, danskarnas ord för det är verkligen passande. Helvedes ild = Helveteseld.
Jag har ocksa baltros just nu ... for fjarde gangen. Eller kanske femte 🤔 Jag ar ocksa vaccinerad sedan flera ar, men elandet kommer tillbaka lite da och da pa vanstra sidan av ryggraden varje gang. Det gor inte sa sarskilt ont, men kliar som attan, och nerv"rysningar" som ror sig upp och ned for ryggen som ar obehagligt.
Nar jag hade hjartattacken tyckte ingen att det var konstigt da jag har flera autoimmunsjukdommar som ju gor att jag ar kansligare for att det ska blossa upp. Kan ni sa recommenderar jag verkligen att alla ska vaccinera sig. Har recommenderas alla over 19 ar som ar autoimmuncompromized att vaccinera sig och det ar gratis, annars ar recommendationen har ocksa att alla over 50 ska vaccinera sig.

Jag har ocksa baltros just nu ... for fjarde gangen. Eller kanske femte 🤔 Jag ar ocksa vaccinerad sedan flera ar, men elandet kommer tillbaka lite da och da pa vanstra sidan av ryggraden varje gang. Det gor inte sa sarskilt ont, men kliar som attan, och nerv"rysningar" som ror sig upp och ned for ryggen som ar obehagligt.
Nar jag hade hjartattacken tyckte ingen att det var konstigt da jag har flera autoimmunsjukdommar som ju gor att jag ar kansligare for att det ska blossa upp. Kan ni sa recommenderar jag verkligen att alla ska vaccinera sig. Har recommenderas alla over 19 ar som ar autoimmuncompromized att vaccinera sig och det ar gratis, annars ar recommendationen har ocksa att alla over 50 ska vaccinera sig.
Här är det tyvärr inte gratis, det gamla vaccinet som gavs va tydligen inte så långtidsverkande som dom trodde heller tyvärr. :grin:

Dricker kall smoothie under varm elfilt. Lite bakvänt, men det var det enda jag kände mig sugen på till lunch. Känner livet i mig idag, för att citera Madicken, väldigt taggad på jullov och att få hit mina föräldrar som anländer imorgon. Kvällen kommer alltså att ägnas åt att städa, baka och pynta gästrummet lite extra så att där är fint och mysigt där de kommer :)

Packat klart det mesta inför lördagens resa rorrut där jag ska vara tills trettondagen. Nu ska jag bara packa till Björn och sedan köra iväg med honom till ett pensionat imorgon. Tyvärr hade det vanliga stängt, så blir ett nytt längre bort. Så hoppas att resan och vistelsen blir okej för honom. ❤️

Blivit plågad av tandhygienisten. Nästa och förhoppningsvis sista jäkla besöket hos henne på fredag. Vill aldrig mer se eller besöka henne... Men äter man mediciner som orsakar muntorrhet så är besöken hos henne nödvändiga för jag har ingen större lust att få löständer :down: 👿
:confused: Jag äter flera såna mediciner men har inte varit hos tandhygienist sen barndomen.
Får du Xerodent utskrivet?
(Du behöver inte svara).

Min mobil sladd strular så jag måste köpa en ny i morgon
Ska ändå till Biltema efter jobbet, och köpa kanalplast till ett akvarium. Täckglaset till det, pajade i lördags. Och beställa nytt glas är svindyrt

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 016
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
279
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka