Vad gör vi? Del CCVI

Min mobil sladd strular så jag måste köpa en ny i morgon
Ska ändå till Biltema efter jobbet, och köpa kanalplast till ett akvarium. Täckglaset till det, pajade i lördags. Och beställa nytt glas är svindyrt
Är det nåt speciellt täckglas? När jag pajade ett sånt för evigheter sen tog jag måtten och gick till ett glasmästeri, fick ett nytt glas för 60 kr. De hade överblivna bitar och skar till en så den passade precis.

Försökt prata med verkstad och försäkringsbolag samtidigt som jag hämtat barnen, släpat dubbelvagn med trasigt hjul i regnet, försökt komma på vad vi ska äta inne på affären samtidigt som dottern har sammanbrott över att vi inte ska köpa marmelad och ett bud ringer över att ingen är på kontoret och tar emot. Bilen blev dubbelt så dyr och har en känsla av att vi blir blåsta, och barnen har turats om med sammanbrott sen vi kom hem och det är makaroner på hela golvet, skar mig i handen och plötsligt plingar det på dörren för just det.. svärfar skulle ju komma idag. Är helt svettig och känner att jag inte har hunnit tänka en hel tanke idag.

Nästan klar med handlingen av julmat, det sista görs på lördag eller söndag. Ffa julmust (sockerfri) som jag är lite beroende av. Men även sådant som inte håller så bra eftersom julen kommer bli uppskjuten pga julfirande. Tom jag kommer kanske att vara rejält trött på julmat när allt ätits upp. Just nu har jag noll längtan efter något juligt. Men som den sanna OCD jultaliban jag är måste allt handlas.

Helt slut efter dagen och huvudet gör vidrigt ont. Oklart om det är spänningar eller om dee är migrän i antågande. 😩

Upptäckte också att f-kassan inte beviljat min ena vab ännu (den andra godkändes typ 10min efter ansökan, i början på december) = det blir ett väldigt stort hål i kassan. Kul såhär lagom till jul.. :(

Och som lök på laxen har jag fått se mitt nya schema, det är ett jävla skämt och jag vet inte om jag ska skrika eller grina. Eller lite av båda.

Håller på att baka saffransbiscotti till mina närmsta kollegor som de ska få imorgon :) . Ingen direkt uppdatering på kylskåpet, men det står fortfarande att planerad leverans är imorgon, så det får vi verkligen hoppas!! Trött på att ha "kylskåpet" på trappan... :cautious:
Var glad för att det är kyligt. När vår kyl havererade har det varit sommar båda gångerna och vi fått vänta en tid på reparatör vilket tagit ett bra tag. 14 dagar/1 månad.

For tillbaka till stallet för insläpp ihop med älsklingen när han kom hem; efter våra fick han ta in stallkompisens som jag lovat som tack för rakningshjälp, bättre att jag tog minishettisen som är ett riktigt popcorn och flyger i luften brevid sidan 🤣 tur hennes hagkompis inte är likadan- hade blitt ännu mer spännande och livat 😅.
Svänger duktigt; nu kyligare och stjärnklart 😍. Nehej dags att laga grön ärtsoppa till middag sen kanske en varsin skvätt whisky för halsen som är lite tjorvig på oss båda. Just ja, julgranen ska ju in med 😊.

Jag och katten har ätit middag. Pratat med gemensam släkting till släkting som inte mår bra. Och enligt hen är läget både bättre och sämre. Släkting som mår dåligt behöver sanera sin lägenhet igår typ. Av vad jag förstod av dåligt mående släkting så har inget gjorts. Men när jag nu pratade med förnuftig släkting, som har erfarenhet i dåligt mående, så har det redan gjorts en hel del. Tack och lov.

Känner mig så förbaskat hjälplös som sitter här i Stockholm. Men, men. Fixat nycklar så dåligt mående släkting nu kan låsa sin dörr - vilket hen inte kunnat göra på nästan två år. Lång historia.

Var glad för att det är kyligt. När vår kyl havererade har det varit sommar båda gångerna och vi fått vänta en tid på reparatör vilket tagit ett bra tag. 14 dagar/1 månad.
Självklart hade det kunna varit mycket värre, men det är drygt att inte kunna ha frysvaror hemma, eller att inte kunna laga mat och förvara rester. Speciellt nu vid jul när jag skulle vilja ha julskinka till frukosten! Det är inte kallt nog här för att känna sig säker på att kunna förvara känslig mat som kött..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 016
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
279
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka