Vad gör vi? Del CCVI

Barnet har avslutning 9-10.30, sen ska vi fixa i hagen. Ambres (min medryttarhäst) har gått ensam sen fjordingen åkte, och då äter han inte :( så det är en massa hösilage att kratta upp, vi vill inte att det ska bildas botulism i det här växlande vädret! Men först ska jag köpa en pall spån och köra ut med hjälp av min syster och systerdotter. Fullt ös mao 😅

För första gången sen han var nyfödd har lilleman inte sovit hela natten. Tvärtom, han har vaknat varannan timme och skrikit lungorna ur sig. Jobbigt, men jag tänker att det går över. Och en del har det så varje natt..
Han har blivit förkyld han med. Inte så konstigt. Första förkylningen, heja heja.

Och nu är badrummet på gång! Skickade in den underskriva offerten till byggaren nu på morgonen. Det ska göras någon gång i början på nästa år. De ska planera ordenligt efter jul och nyår. Ska blir så skönt!

Försökt prata med verkstad och försäkringsbolag samtidigt som jag hämtat barnen, släpat dubbelvagn med trasigt hjul i regnet, försökt komma på vad vi ska äta inne på affären samtidigt som dottern har sammanbrott över att vi inte ska köpa marmelad och ett bud ringer över att ingen är på kontoret och tar emot. Bilen blev dubbelt så dyr och har en känsla av att vi blir blåsta, och barnen har turats om med sammanbrott sen vi kom hem och det är makaroner på hela golvet, skar mig i handen och plötsligt plingar det på dörren för just det.. svärfar skulle ju komma idag. Är helt svettig och känner att jag inte har hunnit tänka en hel tanke idag.

Pratade precis med min leasingfirma och han tycker att det låter som att vi håller på att bli blåsta. Suck, jag känner mig så otroligt maktlös i sådana här situationer där jag varken har kunskapen att verifiera eller dementera det som verkstaden säger och dessutom står bilen där som gisslan. De ville ha ett snabbt svar igår eftermiddag för då kunde de bli klara redan idag, och vi har ringt upp dem tre gånger sen dess men nu har de blivit otrevliga och de alternativ vi hade igår är plötsligt borta. Nu har vi ett alternativ som är dubbelt så dyrt som att byta ut ett däck. Nu fick jag i varje fall hjälp av min leasingkontakt som skulle ringa runt till sina däck-kontakter inom bolaget för att se om det här är rimligt eller om dom blåser oss.

Känner lite att jag hade velat ha en annan energi i kroppen såhär sista dagen innan julledigt?

... Ett paket med diverse mögliga ostar och konstiga korvar. ....

Jag lämnade paketet framme under natten eftersom jag antog att det skulle hålla sig eftersom det stod framme på jobbet hela dagen och kvällen. Sambon läste på förpackningarna nyss att de ska stå i kylskåp. Är de dåliga nu och inte går att äta? Någon som vet?

Det känns knepigt att ge bort utan att säga att de behöver vara i kylen. Tänk om jag väntat till julafton som jag tänkt från början. Äter inte sånt själv så har ingen koll.

Första punkten på listan struken och badrummet (som jag egentligen hade tänkt städa när jag var ledig i tisdags) städat.

Nu en kort paus innan jag ger mig på att bädda rent och plocka iordning lite i gästrummet så det är redo när stora ungen kommer hem på juldagen.

20 december :love:
IMG_0269.webp

Jag lämnade paketet framme under natten eftersom jag antog att det skulle hålla sig eftersom det stod framme på jobbet hela dagen och kvällen. Sambon läste på förpackningarna nyss att de ska stå i kylskåp. Är de dåliga nu och inte går att äta? Någon som vet?

Det känns knepigt att ge bort utan att säga att de behöver vara i kylen. Tänk om jag väntat till julafton som jag tänkt från början. Äter inte sånt själv så har ingen koll.
De brukar vara rätt vällagrade den sortens produkter, så eftersom de är oöppnade hade jag inte haft något problem med att äta (men skulle förvara dem i kylen från och med nu).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 016
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
279
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka