Vad gör vi? Del CCVI

Känns som förkylning på G meeen inte helt säker så kunde ju inte låta bli att rida en sväng när det var helt underbart väder idag; sol och frostigt och gick gick i vågor i sjön med is som lixom klirrade mot varandra 😍 och pigg häst och lite på tårna att rida i alla gångarterna, underbart 😍. Fick hålla igång lite lagom i stallet då det annars blev lite kyligt i jeans-ridbyxor och fleecejacka (passade ju på att tvätta min varma ridjacka/stalljacka igår när det ju blev plusgrader) 😄. Hålla igång ja; hann lagom dammsuga klart golven och soffan innan sambon kom hem så då blev det en sväng bort till blacka och handla innan vi gjorde kväll I soffan till julkalendrar och bonde 😊.

Betingning fungerar väldigt bra på Björn. Så fort han hör något som prasslar utanför hans bur springer han ut ur sitt hus och ställer sig på bakbenen och glor på mig. Då vet han att det är mat på gång. 😅

Megara vet när det är dags för mat - en halvtimma innan det är matdags och börjar kräva mat då. Hon har en fenomenal förmåga att sno runt fötterna så jag snubblar över henne och ibland sparkar till henne (inte hårt!) vilket gör att jag får så dåligt samvete att hon får lite godis.

Eh, ja, det var det här med cause and effect :angel:

Bakar just ut de sista musslorna. Degen tog aldrig slut. @dobbis så här blir musslorna med silikonformar. De är lite ojämna i kanterna men det är pga att det är lite petigt att få dem helt jämna tycker jag och orkar inte riktigt med finliret att jämna ut dem.

1734483262965.webp

Vrålförkyld.. Fick sova med dubbla huvudkuddar inatt. Ont i lederna, snorar och nyser. Ta en alvedon så blir det bra.

Idag ska vi testa gasa ur bilen ordenligt. Har en liten sträcka med 100 km/h, tänkte köra den fram och tillbaka några gånger.

Vrålförkyld.. Fick sova med dubbla huvudkuddar inatt. Ont i lederna, snorar och nyser. Ta en alvedon så blir det bra.

Idag ska vi testa gasa ur bilen ordenligt. Har en liten sträcka med 100 km/h, tänkte köra den fram och tillbaka några gånger.
Motorn behöver bli varm oxå tänk på det! Så bilen behöver köras inte gasas ur enbart. Regenereringen startar när motorn har kommit upp i arbetstemperatur. Därför kortkörningar dödar bilar, dom kommer inte upp i temp många ggr

Motorn behöver bli varm oxå tänk på det! Så bilen behöver köras inte gasas ur enbart. Regenereringen startar när motorn har kommit upp i arbetstemperatur. Därför kortkörningar dödar bilar, dom kommer inte upp i temp många ggr
Javisst, det här vi tänkt på. Det är typ två mil till 100-sträckan så det är lugnt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 019
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
281
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka