Är det så enkelt? Det låter ju så drastiskt. Det är lite känsligt i min bransch (eller ja, på mitt jobb iallafall).
En gång körde jag med "för kännedom" i ämnesraden , en annan gång bara "uppsägning" beror väl lite relation med chef kanske.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det så enkelt? Det låter ju så drastiskt. Det är lite känsligt i min bransch (eller ja, på mitt jobb iallafall).
Tja.Bär in stolarna när du/ni äter. Så fort du lyfter rumpan bärs stolarna ut igenMen jag tycker om att sitta ner och äta ju
Jag tänker att det alltid är bäst med så tydlig kommunikation som möjligt. Skulle jag säga upp mig hade jag nog först bokat ett möte för att framföra det hela och ta diskussionen ansikte mot ansikte. I slutet av mötet hade jag sagt "jag kommer följa upp detta med en skriftlig uppsägning", och sen gått och skickat iväg ett mejl med ämne Uppsägning och i det som bör finnas med. På vissa företag finns det även mallar att fylla i och skriva under som skickas som bilaga på mejl.Är det så enkelt? Det låter ju så drastiskt. Det är lite känsligt i min bransch (eller ja, på mitt jobb iallafall).
Visserligen så sover inte Marodören i sitt rum ännu men så stor är inte lägenheten att vi kan leka hela havet stormar varje gång vi ska käkaTja.Bär in stolarna när du/ni äter. Så fort du lyfter rumpan bärs stolarna ut igen
Att säga upp sig via mejl är lite icke-ortodoxt i mina kretsar. Hos oss blir inte uppsägningen giltig förrän ett fysiskt dokument finns på chefens skrivbord med datum och fysisk signatur. Men formalian är mer "Jag säger härmed upp min tjänst som <titel Z> på <företag X>." Alltid har det föregåtts av att man haft ett möte på plats, innan dokumentet överlämnas, men det är inget formellt krav.Jag ska säga upp mig och tänkte skicka ett mejl till chef och HR, men vad skriver jag i ämnesraden?
”Jag vill säga upp mig” låter lite konstigt. Hur säger man upp sig egentligen?
Jag begärde samtal från chefen och meddelade min uppsägning muntligt. Kom överens om slutdatum och sedan inkom jag med en skriftlig uppsägning.Jag ska säga upp mig och tänkte skicka ett mejl till chef och HR, men vad skriver jag i ämnesraden?
”Jag vill säga upp mig” låter lite konstigt. Hur säger man upp sig egentligen?
Plus att det inte är många arbetsdagar kvar av året nu, så får ta och mejla och fråga kanske.Funderar på när jag kommer få information om tillträde till lägenheten. Vart ska jag hämta nyckel? Kontrakt skrevs digitalt och de har inte något kontor i kommunen...
Åkte den bara iväg utan att lämna medelande?Det är så härligt när bilar backar in i en med dragkrok när man kör förbi dom på parkeringen.
Så. Jävla. Less.
Visa bifogad fil 158926
Nej, fick alla uppgifter, men ändå ruskigt surt att bilen är förstörd.Åkte den bara iväg utan att lämna medelande?
Idioter.
Absolut det förstår jag.Nej, fick alla uppgifter, men ändå ruskigt surt att bilen är förstörd.
Hoppas hoppas. För mig var det turbon som var sopslutVarit ute och gått en runda. Helt sopslut nu.
Har en teori om bilens ovilja att gasa. Kan det vara partikelfiltret kanske? Kanske.
Här var det bara en givare som gett upp när det hände på Volvon. Tack och lov!Hoppas hoppas. För mig var det turbon som var sopslut
Här var det bara en givare som gett upp när det hände på Volvon. Tack och lov!
Givare låter betydligt billigare än turbo.. Jag tror inte vi har turbo (vilken koll jag har ).Hoppas hoppas. För mig var det turbon som var sopslut