Vad gör vi? Del CCVI

Latat mig igenom morgonen och har nu nyss kommit in från morgonpromenaden med hunden.

Planen för dagen är annars att tvätta några maskiner och städa badrummet. Ska också köra dottern till skolan för hennes lektion som börjar 13.20.

Men dumma axel! Hoppas den skärper till sig snart.

Alltså han sover jättebra mellan 18.00 och 03.00 sen är det mer hackigt fram till 07.00 ca. Han är förövrigt relativt enkel mtp 18 månader och egen vilja som just nu består i att rusa in i köket och klättra upp på bordet :eek: men han är den bästaste lille skrutten som finns :love:
Axeln har fått upprepade tillsägelser att skärpa sig. Tyvärr har axeln missuppfattat uppmaningen och istället spridit smärtan både till nacken och ut i armen.

Axeln ska snarast till kiropraktorn som förhoppningsvis får axeln på bättre tankar.

Den motvilliga ägaren till axeln har redan avskedat axeln. Tyvärr är det svårt att anställa en ny axel med kort varsel.

Precis hemkommen från besiktning av bilen.
Var glapp i styrlederna H+V. Bara.
Var ju förvarnad sen min service att det var så.

Var dock lite förvånad att det inte var något mer utav det som service killen gav prisförslag på. Samt höger hade han inte med alls. Kan det hända så mycket med bilen på mindre än en månad...🤔

Nu ska jag iaf passa på och spela lite tvspel medans världen vaknar lite. Ska till kompis och rensa men är nog inte fullt vaken där än så ger han någon timme till innan jag ringer. :angel:

Axeln har fått upprepade tillsägelser att skärpa sig. Tyvärr har axeln missuppfattat uppmaningen och istället spridit smärtan både till nacken och ut i armen.

Axeln ska snarast till kiropraktorn som förhoppningsvis får axeln på bättre tankar.

Den motvilliga ägaren till axeln har redan avskedat axeln. Tyvärr är det svårt att anställa en ny axel med kort varsel.
Men dumma dumma axel! Såg till den att jag säger att den får skärpa sig!

Sovit dåligt inatt, hade tvn på timer, tre timmar, så vaknade av den flera ggr och kollade hur länge det var kvar för det kändes som om det gått längre tid än tre timmar.

Har handlat mat med hemleverans imorgon, konstigt att det finns lediga tider redan i morgon och så här innan jul.

Jag har en dag helt fullbokad med skypemöten. Inget som är supertråkigt men inte heller något särskilt intressant.

Julledigheten närmar sig. Men långsamt. Alldeles för långsamt.

Men dumma axel! Hoppas den skärper till sig snart.

Alltså han sover jättebra mellan 18.00 och 03.00 sen är det mer hackigt fram till 07.00 ca. Han är förövrigt relativt enkel mtp 18 månader och egen vilja som just nu består i att rusa in i köket och klättra upp på bordet :eek: men han är den bästaste lille skrutten som finns :love:
Nåväl. En kompis levde ett par år utan stolar i köket. Pga de synnerligen aktiva tvillingsönerna. :D

Varit och lämnat blodprov för fasteglukos nu. På väg dit krånglade bilen, det gick inte gasa. Eller ja, full gas så kom vi upp i ungefär 60 km/h. I nerförsbacke.
Fattar inte vad som hände.. på vägen hem var den normal igen. Hoppas det var något tillfälligt, har verkligen varken råd, tid eller lust med en krånglande bil.

Surar över att jag tydligen planerat dåligt - med andra ord är mitt lim plötsligt sopslut = morgonens planerade aktivitet blev det inget av med. :cautious:
Börjar jobba först efter lunch idag och det enda som nu står på agendan är att hinna in och posta några paket innan (och köpa lim!). Vetetusan vad jag ska göra nu. Slå in några julklappar kanske?

20241217_094159.webp
Haft en mardröms natt
Full storm hela kvällen och natten. Fick ibland hålla mig i sängkanten för att kunna ligga kvar..
Sovit typ 3-4 timmar bara
Äter brunch nu

Jag ska säga upp mig och tänkte skicka ett mejl till chef och HR, men vad skriver jag i ämnesraden?

”Jag vill säga upp mig” låter lite konstigt. Hur säger man upp sig egentligen?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 031
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 246
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 414
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka