Vad gör vi? Del CCVI

Jag tror inte på spöken.
Jag citerar mitt eget inlägg här.
@tanten @hastflicka (och även @dobbis som nu tagit bort sin skrattande gubbe)
Jag förstår inte det roliga och skulle tycka det vore snällt med en förklaring i alla fall.

Jag ser nog att det finns en vetenskaplig förklaring till att "glaset" trillade ner. Kanske pga fett som gjorde det tungt eller slitage, vad vet jag. Tyckte mest det var skumt ändå eftersom jag aldrig varit med om det. Men visst, spöken kanske kan förklara varför mina julgranskulor jag tejpat upp på väggen, också i köket, som pynt, trillade ner strax före och även en gång till i natt. Där tror jag dock också på en vetenskaplig förklaring-tejpen har dåligt klister, speciellt på betong som just den biten vägg är, målad betong, och målartejp. Tog vad jag hade hemma, men vet att klistret där är lite dåligt. Men visst. Kanske spöken då.

Jag citerar mitt eget inlägg här.
@tanten @hastflicka (och även @dobbis som nu tagit bort sin skrattande gubbe)
Jag förstår inte det roliga och skulle tycka det vore snällt med en förklaring i alla fall.

Jag ser nog att det finns en vetenskaplig förklaring till att "glaset" trillade ner. Kanske pga fett som gjorde det tungt eller slitage, vad vet jag. Tyckte mest det var skumt ändå eftersom jag aldrig varit med om det. Men visst, spöken kanske kan förklara varför mina julgranskulor jag tejpat upp på väggen, också i köket, som pynt, trillade ner strax före och även en gång till i natt. Där tror jag dock också på en vetenskaplig förklaring-tejpen har dåligt klister, speciellt på betong som just den biten vägg är, målad betong, och målartejp. Tog vad jag hade hemma, men vet att klistret där är lite dåligt. Men visst. Kanske spöken då.
Kanske var kommentarerna (emojina) inte så seriöst menade?
Tror inte nån vill vara elak eller nedlåtande (valfritt alternativ)?

Kanske var kommentarerna (emojina) inte så seriöst menade?
Tror inte nån vill vara elak eller nedlåtande (valfritt alternativ)?
Fast, då fungerar det väl fint att förklara vad det roliga är för jag ser inte det? Oavsett om det inte var seriöst menade, man trycker väl på en emoji med en tanke, eller har man ingen aning om vad man trycker på? Jag har inte beskyllt någon för att vara elak, jag har undrat vad som var roligt, just eftersom jag inte förstår det. Är frågan jag ställer automatiskt en beskyllning på att någon har varit elak och nedlåtande då?

Fast, då fungerar det väl fint att förklara vad det roliga är för jag ser inte det? Oavsett om det inte var seriöst menade, man trycker väl på en emoji med en tanke, eller har man ingen aning om vad man trycker på? Jag har inte beskyllt någon för att vara elak, jag har undrat vad som var roligt, just eftersom jag inte förstår det. Är frågan jag ställer automatiskt en beskyllning på att någon har varit elak och nedlåtande då?
Jag tryckte inte på någon reaktion, men tyckte det var lite småroligt med ett så kort och tydligt svar som ditt.
Jag tror inte heller på spöken, så det känns för mig otroligt långsökt att jag ens skulle komma på tanken att tro att det var spöken. Så lite fnissig igenkänning från mig.😊

Jag tryckte inte på någon reaktion, men tyckte det var lite småroligt med ett så kort och tydligt svar som ditt.
Jag tror inte heller på spöken, så det känns för mig otroligt långsökt att jag ens skulle komma på tanken att tro att det var spöken. Så lite fnissig igenkänning från mig.😊
Tack för din förklaring! Håller med, spöken är ju inte det första jag tänker på heller. Brukar visserligen skämta om att hundarna ser spöken, ibland när de reagerar på något jag inte har en aning om. :)

Pratat med släktingen. Hen vägrar att åka till ett korttidsboende eftersom hen tycker det blir för dyrt - hen har ganska gott om pengar. Förstod inte om det var några problem med ryggen utan hen rekommenderades bara att använda rullator och smärtstillande, alvedon och ipren, yay! Oroar mig för att hen inte kommer kunna ta sig ur sängen men hen är envis som satan. Tack och lov har jag fixat med nycklar så hen iaf kan låsa om sig. Vilket hen inte kunnat göra på två år. Long story.

Det är en soppa och släktingen mår kroniskt inte bra alls. Men hen bedöms att inte vara en fara för sig själv eller andra så eftersomhen vägrar att ta emot någon hjälp så finns det inte så mycket mer äldrevården kan göra. Får ont it magen av allting. Föreslog att jag skulle åka ner och hjälpa hen med mobilt bankid och att röja i lägenheten men det vill hen inte.

@Enya precis det har.
Jag tror du laggar in lite for mycket i vad man trycker pa ... eller kanske pa vem som trycker? Det ar i alla fall svart att ge dig reactioner nar du tar dem pa sa stort allvar.

@Enya precis det har.
Jag tror du laggar in lite for mycket i vad man trycker pa ... eller kanske pa vem som trycker? Det ar i alla fall svart att ge dig reactioner nar du tar dem pa sa stort allvar.
Jag är ledsen, men du har fel. Jag la inte in något i min fråga och jag tar inte dem på stort allvar. Den här gången förstod jag bara inte och anser att jag ändå får lov att fråga utan att bli beskylld för att tro en massa om andra?! DET däremot är att lägga lite för stora tankar om en fråga.

När pållan var lite väl lätt i bakkärran enligt sambon när vi körde senast tyckte han att jag skulle behöva släppa henne lös på ridbanan och låta henne rejsa av sig; så idag när den var mjuk igen fick det bli så och hon behövde knappt drivas på 🤣. Hon galopperade på rejält och ibland med huvudet så högt hon kunde och brallade; även några bocksprång i sidled- hon kan hon, inte minst efter en period med hårt och halka så hon byggt upp extra energi, är ju så ofta såhär års ☺️.
Och julpyntningen ja- helt enligt förväntan så var grangrenarna uppätna efter två nätter, julgransplundring före julafton 😂.

Jag är ledsen, men du har fel. Jag la inte in något i min fråga och jag tar inte dem på stort allvar. Den här gången förstod jag bara inte och anser att jag ändå får lov att fråga utan att bli beskylld för att tro en massa om andra?! DET däremot är att lägga lite för stora tankar om en fråga.

Sorry, jag menade inte att dra igang nagot ... jag ska lata dig vara i fred i fortsatningen sa det inte blir fler missforstand.

Sorry, jag menade inte att dra igang nagot ... jag ska lata dig vara i fred i fortsatningen sa det inte blir fler missforstand.
Men snälla, låta mig vara ifred för att jag inte förstod vad det roliga var med min kommentar? Det är ju faktiskt en oskyldig fråga och inga baktankar alls! Det är inget jag behöver vara ifred för ens. Läser du inte in lite mycket nu? @parellikusken förklarade det bra, ett sätt jag inte hade tänkt på.

Landat I soffan och målar naglarna.
i dag har jag fått städat en hel del i huset, skruvat upp en gardinstång över dörröppningen in till sovrummet (det saknar dörr) och fått upp draperi. Tvätt har blivit hängd och vikt och sambon har kommit en bit framåt med installationen av diskmaskinen :up:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 032
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 246
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 416
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18