Vad gör vi? Del CCVI

Undrade vad det var som lät. Det var vinden som börjat ta i ordentligt här.
Hoppas presenningen över mina utemöbler håller sig på plats i natt :nailbiting:
Jag undrade vad det var som lät här och gick ut i köket. Hittade glaset/plasten till fläktlampan över spisen på spisen. Den hade trillat ner helt av sig själv. Ligger nu bredvid spisen, får diska den i morgon, är ju rätt fettig. Där låg 4 små pluppar också så vet inte om den knäckts av eller hur den ska sitta. Morgondagens tankenöt... Skumt dock!

Jag hade planerat att slå in julklappar idag men det blev inte många julklappar inslagna idag (för att vara exakt: 0). Men men, det är ju fortfarande 10 dagar kvar så ingen panik än i alla fall.

Har däremot insett att det första (och kanske också största?) problemet nu är att mitt minne fungerar någonstans på nivån mellan inte alls och sådär. Och nu kan jag verkligen inte minnas vart jag lagt julklapparna. Inte mer än att jag lagt dem på "bra ställen"… som säkert hade varit jättebra om jag bara hade kommit ihåg vilka dessa "bra ställen" var :laugh: :angel: Så nu antar jag att steg ett helt enkelt får bli att gå skattjakt i mitt eget rum för att förhoppningsvis hitta allt jag lagt på olika "bra ställen" :rofl: :rofl:

Jag kommer att få monsterpass på nästa jobb. Har några 9-20 och 7-20 pass men å andra sidan arbetar vi bara 148.5 h/månad.

På 42 dgr kommer jag jobba 25 och vara ledig 17 (6 veckors schema).

Hoppas nu bara att jag kommer att orka med pendlingen för det kommer suga de gånger monaterpassen infaller dagarna efter varandra.

Haha, jag har inte så stort sömnbehov :D Brukar ha i snitt 5,5-6 timmar sömn per natt, inklusive även lediga dagar. Dessutom är jag väldresserad och somnar i princip omedelbart jag lagt mig :)
Önskar att min ork, mitt sömnbehov och förmågan att somna var som din.

Vill helst sova 10 timmar, somnar efter 2 timmars snurrande (om jag har tur) och lediga dagar är jag latare än latast och gör inte många knop.

Jag hade planerat att slå in julklappar idag men det blev inte många julklappar inslagna idag (för att vara exakt: 0). Men men, det är ju fortfarande 10 dagar kvar så ingen panik än i alla fall.

Har däremot insett att det första (och kanske också största?) problemet nu är att mitt minne fungerar någonstans på nivån mellan inte alls och sådär. Och nu kan jag verkligen inte minnas vart jag lagt julklapparna. Inte mer än att jag lagt dem på "bra ställen"… som säkert hade varit jättebra om jag bara hade kommit ihåg vilka dessa "bra ställen" var :laugh: :angel: Så nu antar jag att steg ett helt enkelt får bli att gå skattjakt i mitt eget rum för att förhoppningsvis hitta allt jag lagt på olika "bra ställen" :rofl: :rofl:
Ehhh… fråga mig inte hur jag fick det till att det är 10 dagar kvar till julafton. Det ska stå 8. Jag är nog tröttare än jag trodde och borde sova istället för att försöka räkna dagarna fram till julafton :rofl:

Nu var jag nära på att byta plats på "trodde" och "borde" också. Ser det som ett sista tecken på att jag inte ska ge mig på att skriva eller räkna något mer ikväll utan bara gå och lägga mig istället :sleep::sleep:

Jag undrade vad det var som lät här och gick ut i köket. Hittade glaset/plasten till fläktlampan över spisen på spisen. Den hade trillat ner helt av sig själv. Ligger nu bredvid spisen, får diska den i morgon, är ju rätt fettig. Där låg 4 små pluppar också så vet inte om den knäckts av eller hur den ska sitta. Morgondagens tankenöt... Skumt dock!
👻:nailbiting:

Marodören vaknade med hysterisk hosta så nu soffan med honom i knät. Planen för dagen är en snabb sväng till päronen för att hämta lite grejer och sen bak, av fröknäcke och eventuellt bak av schackrutor till svägerskans julklapp. Och fixa till presenningen på altanbordert som nästan blåst av i natt

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 035
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 249
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 418
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Budget
  • Hur funkar det att flyga?

Hund, Katt, Andra Djur