Vad gör vi? Del CCVI

Huvudvärk hela dagen 👎 var nog spänningen kring Humlas operation i kombination med alldeles för lång stund mellan frukost och lunch som triggade och sen ville den inte ge med sig. Hoppas på att få somna strax när jag stänger ner, så borde det bli bättre till imorgon tycker jag.

Skönt med hemmajobb hela veckan när jag ska hålla koll på Humla. Men samtidigt svårt att motivera sig att jobba när man är lite trött på allt (som jag alltid blir inför ledighet 😅)

Skriver på inlämningsuppgift som ska in på fredag, funderar på om jag orkar gå och göra en kopp te eller inte och lyssnar på dotterns avslappningsmusik som hon har när hon ska sova. Hon har somnat för länge sedan men har inte orkat resa mig och stänga av den. Lite mysigt med instrumental julmusik i bakgrunden

Försöker hålla mig vaken tills maken kommer hem från London vid 23 men det blir kanske att kapitulera och stupa i säng snart ändå. Har mått som en påse skräp idag efter att tillfälligt blivit bättre i min förkylning under helgen, vilket då ledde till att jag gjorde alldeles för mycket och nu ger kroppen igen. Klassiker... 🙄 Har i alla fall kunnat ta dagen nästan helt i egen takt tack vare förstående chef, det blev nog inte mycket mer än halvtid jobbat idag men jag fick stränga order från chefen om att vila upp mig ordentligt så då fick det bli så! Hoppas må bättre imorgon och känner ändå att det är lite skönt att få det överstökat (förhoppningsvis) innan julledigheten!

12 år med min älskade karl och helt underbar på så många sätt och vis 😘❤️.

Älsklingen kom hem glatt vinkande ifrån bilen när han hade parkerat utanför köksfönstret och hade med sig hem en röd kalanchoe med glitter 🥰. Såg på Bonde söker fru med tidigare deltagare och firade med god middag: ett par kräfttoast med pepparrot var och vitchokladmousse med polkaspån och candycane 😍. Myskväll 🥰.

Varit på akuten ( inte jag som behövde inte vård, var där med en boende) i 7.5 timme. Kroppen är bra mör efter att arslet varit parkerat på hård stol så länge.

Tickade in 3 timmar övertid på kontot så jag får trösta mig med det och att den boende är i trygga och kunniga händer :heart

Joggat tre kilometer.
Myser i soffan och förbereder mig för att ta tag i en arbetsdag på 9.5 timme.
Men nu är det bara fyra dagar kvar.
Idag får vi julbord i matsalen.
IMG_2091.webp

Sonen blev hemringd igår, igen, så jag var inställd på Vab idag. Men han verkar på alla sätt pigg så vi provar att åka till skola/jobb.
Kort dag idag och har bara en lektion, sista för terminen.

Har svårt att greppa att det bara är två veckor kvar av 2024. Tiden går så fort numera. 😟

Verkar faen gå fortare för varje år med 😳. När man tyckte tiden sniglade sig fram i typ 10-årsåldern och mamma då som 30 isch förklarade att det kommer gå fortare ju äldre du blir. Jag trodde hon ljög men nej, det gjorde hon då verkligen inte insåg man när man kom upp i samma ålder....

Har gjort frulle till Marodören, gjort honom klar för förskolan, näst sista dagen innan julledighet mtp bvc på torsdag, så nu soffhäng med kaffe och snooker på tvn. Tydligen världens mest spännande grej enligt barnet

Sitter i sängen och dricker kaffe.
TRÖTT och har orimligt ont i ovansidan på axlarna. Känns som både nacke och axlar stelnat ihop sista dagarna, på nivån hemsk huvudvärk 😬

Ska nog umgås en del med massagekudden idag så får vi se. Har ICKE tid att bli sjuk. Skyller på vintern bara :D

Har gjort frulle till Marodören, gjort honom klar för förskolan, näst sista dagen innan julledighet mtp bvc på torsdag, så nu soffhäng med kaffe och snooker på tvn. Tydligen världens mest spännande grej enligt barnet
Har ströläst lite i tråden och trodde Marodören var en hund 😂
Tänkte skriva (ironiskt) att du borde köpt en pudel istället (och infogat en bild på min ytterst söta pudel som ligger och sover bredvid mig.)

(Förlåt, kunde inte låta bli. Jag blev något full i skratt när det visade sig att Marodören är ett barn och inte en hund 😂)

Har ströläst lite i tråden och trodde Marodören var en hund 😂
Tänkte skriva (ironiskt) att du borde köpt en pudel istället (och infogat en bild på min ytterst söta pudel som ligger och sover bredvid mig.)

(Förlåt, kunde inte låta bli. Jag blev något full i skratt när det visade sig att Marodören är ett barn och inte en hund 😂)
Haha så himla kul! Vill du veta vad det absolut roligaste med förslaget om pudel är? Brorsdottern har en pudelkennel och sambon är okej med vilken hund som helst förutom pudel :D

Skönt åsido så har Marodören fått heta det sen redan imagen bc gillade att hoppa på ena njuren och vill inte riktigt använda hans namn här. Men kanske ska byta till Pudeln istället :rofl:

Haha så himla kul! Vill du veta vad det absolut roligaste med förslaget om pudel är? Brorsdottern har en pudelkennel och sambon är okej med vilken hund som helst förutom pudel :D

Skönt åsido så har Marodören fått heta det sen redan imagen bc gillade att hoppa på ena njuren och vill inte riktigt använda hans namn här. Men kanske ska byta till Pudeln istället :rofl:
Du gjorde verkligen min dag 😂.
(Det kan jag sannerligen behöva som ligger sjukskriven hemma med en ond axel).

Men, nej, kalla honom inte Pudeln. Pudlar är enkla, snälla hundar som sover hela nätterna och som gärna tar sovmorgon 🤣

Du gjorde verkligen min dag 😂.
(Det kan jag sannerligen behöva som ligger sjukskriven hemma med en ond axel).

Men, nej, kalla honom inte Pudeln. Pudlar är enkla, snälla hundar som sover hela nätterna och som gärna tar sovmorgon 🤣
Men dumma axel! Hoppas den skärper till sig snart.

Alltså han sover jättebra mellan 18.00 och 03.00 sen är det mer hackigt fram till 07.00 ca. Han är förövrigt relativt enkel mtp 18 månader och egen vilja som just nu består i att rusa in i köket och klättra upp på bordet :eek: men han är den bästaste lille skrutten som finns :love:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 031
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 246
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 414
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka