Vad gör vi? Del CCVI

Tittat lite på luciatåget som lokala snöröjningsgänget kör med sina pyntade maskiner. Även tittat och lyssnat på luciasändning på tv samt julkalender. Plockat fram julgran från förrådet.
Snart skidskytte på tv. Tänkte passa på att slå in julklappar under dagen också när inga nyfikna typer finns på kikavstånd.

Nu har vi lussat klart. Vet inte vem som är tröttast, jag eller bebis. Men det var roligt! Inte gjort sånt på typ tjugofem år eller nåt.
Nu blir det knäckebröd till lunch, för orkar inte laga nåt, och sen ska vi ner till Lantmännen och se om de har någon ljuslykta.

Finns det nån som är nöjd med sin körkortsbild? :rofl:
Jag är hyfsat nöjd med min nuvarande, men den nya ser hemsk ut. :rofl:
Det nuvarande är nog den enda pass/körkortsbild jag tagit där jag inte blir rädd för mig själv när jag ser den.
1000015450.webp

Jag hade nog inte varit nöjd om det var en "vanlig" bild, men jag ser iaf inte lika mordisk ut som på alla andra såna bilder jag tagit genom åren.

Julfest med jobbet igår, väldigt trevligt. Avslutade med ett par timmars all in dans, hur kul som helst :D

Idag görs det inte många knop med andra ord. Sitter i soffan nu med brasa igång på två, läser en bok och dricker julmust. Vilar upp mig inför julbord imorgon.

Hemma. Sur, jag brukar alltid köpa mina lussekatter hos Bröd och Salt, men de har stängt där jag brukar köpa dem och behöver åka in till stan. Köpte på mitt lokala bageri, torra och små. Grr. Nåja, dricker julmust till och de går ner, men inte är de särskilt goda. Besviken. Kanske jag åker in imorgon och köper en. Men det är inte samma sak som på lucia.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 042
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka