Vad gör vi? Del CCVI

Har varit så galet trött denna veckan :( Vet inte om kroppen kämpar mot något, eller om hösten kommit i kapp. Tack och lov inte så låg i humöret, mest trött.

Ser fram emot en helg med lite födelsedagsmiddag för pappa imorgon och häng med en kompis på söndag och passa hennes son en stund ❤️

Jodå, hon bor här nästan på heltid. Men hon är ju inget småbarn så hon behöver inte passning varje vaken minut.
Just när det gäller det citerade så är det svårt att se vad som skulle göra det svårt att kombinera med föräldraskap.

Dessutom är det värt att påpeka att trots min övertid så gör jag färre arbetspass per år än någon som jobbar 8-17 måndag till fredag.
Jag ber om ursäkt för mitt aningen giftiga inlägg. Borde inte lägga mig i andras föräldraskap, när jag vet att man gör sitt bästa.

Hängt med vän i typ fyra timmar. Hon bjöd på jättegod kycklingsallad och jag hade med några flaskor cider som rann ner lätt i strupen.
Sen låg vi i hennes soffa och pratade och tittade på Musikhjälpen.
När jag kom hem kom jag på att det var bäddarent dag så jag drog av sängkläderna innan jag skulle ångra mig.
Nu ligger jag i renbäddad säng med Musikhjälpen. Rätt gött.
IMG_2047.webp

Påbörjat min rapport men jag är för mentalt trött just nu. Läraren har förklarat allt jättefint men ii min hjärna omvandlas det just nu till blaha, blaha, blaha :banana: :confused::bump::rolleyes: :banghead:

Sedan säger den som sitter på höger axel:
- Drick ett glas vin 👿

Den vänstra säger:
- Skriv klart nu ❤️

Hjärnan säger:
- Ge upp och lägg dig!

Vilken härlig Luciadag och min dopdag 🥰. Började den mörka morgonen med att se på Lucia från Sala och så lussekatt och pepparkaka till frukosten som sig bör en dag som denna 😊. Efter en sväng till stan och skriva klart på examinationen och skicka in den hann jag innan mörkret ta ut bästa pållan på en kort skrittur, liten luciaritt med lite glitter på nosgrimman 😁. Piggelin och lite larvig häst, kanske också lite på hugget av att jag var lite stressad/jagad av plugget men jag kopplade av I sadeln allt mer så blev en härlig stund i sadeln 😍.
Sen himla skönt att ta en skön dusch, gott med jultallrik och skönt att slappna av på soffan resten av kvällen med musikhjälpen på teven 😊.

Väntar på att Någon ska förflytta mig till badrummet så att jag kan borsta tänderna och komma i säng. Lite svårt att slita sig från vårt numera enormt jul-mysiga vardagsrum bara... Dessutom har jag en helt ledig, lång sovmorgon att se fram emot imorgon så jag behöver inte gå och lägga mig egentligen. Tror jag ska lägga lite av mitt adventskalenderpussel först, det brukar jag bli skönt sömnig av!

Haha ja, det är faktiskt sant :rofl:
Jag har inte blivit så mycket äldre så det kanske är samma för dig?
Alltså jag har svårt att begripa att ena syskonbarnet är över 20 för så länge sen är det väl inte jag tog studenten? För jag känner mig absolut inte som nästan 40 så nä jag har inte blivit äldre det är bara småbarnen (läs tonåringarna och unga vuxna) som har.. :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 045
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 259
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 427
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka