Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att åka till jobbet. Misstänkr att det kan vara halt då det småregnar.

Ha en fin dag!
Kör som om det vore halt! Jag har upptäckt att folk i allmänhet känns rätt lugna på vägarna på morgonen i år. Det är hiskeligt svårt att veta om det är halt eller blött ibland och hastigheten på 80-vägen ligger ofta på 60-70 vid knepiga väglag denna vinter. Tacksam 👍! Men så finns ju såklart idioterna.... Som igår eftermiddag på vägen hem när det körde en skolbuss framför oss. Den stannande regelbundet och släppte av barn, och vid 3de avsläppet fick idioten som låg närmast bussen nog och skulle tvunget köra om bussen. Och fick såklart möte. Tur att mötet lyckades rädda situationen, säger jag bara... Hur kan man ens få för sig att köra om en skolbuss som stannar och släpper av barn :rage:?!

Sovit oförskämt bra. Vaknade vid 06:20 och var pigg. Nu har alla ätit frukost, jag har hunnit laga en luva och ska fixa två tröjor där trycket lossnat innan vi åker till stan för att lösa Melodikrysset med mina föräldrar. Ett pandeminöje som hållit i sig.

Sen ska vi till grannkommunen och hämta en cykel till min systerson. Och sen är det dags för ortopeden.

Helt obeskrivligt trött, kan knappt hålla ögonen öppna. Men det är bara att bita ihop och fake it til a I make it. 😬

Idag står det bakning på schemat, pepparkakor och lussebullar har önskats av sonen, så det får det bli. 🙂

Tvättar och ska snart gå ut och plocka av saker från släpet. I dag ska vi förhoppningsvis köpa en till ackumulatortank! Köparna ska också få en genomgång av huset i dag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 132
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 823
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 165
Tjatter Har ni någon/några traditioner ni vill göra på födelsedagen?
2 3
Svar
50
· Visningar
1 289
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka