Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problem nummer 1 - Sitta upp
Problem nummer 2 - Alldeles för spattig i skogen så kommer garanterat glida av :rofl:

Det gick ändå. Underställ och rejäla mössor samt så hitade jag mitt gamla fårskinn att ha på sadeln :love:

Jag har flera stora farskinn efter en "Fat-tailed sheep" som jag kopte i Saudi Arabia, De skinnen ar stora, och faren har lang vagig pals istallet for den typiskt krulliga i Sverige ... Tva av skinnen var dedikerade till sadeln pa Paso-Finon. Nar man aldrig behover rida latt, och det inte ar mer "upp och ner" an att sitta hemma i soffan, ar det enkelt att lagga ett skinn i sadeln och rida ut, oavsett hur mycket man okade farten eller gallopperade. 😎

Jag har just bestallt kammar, "rakor" och balsam till mina hundar som fick ett bad i gar. Bada korthariga och bada hade nastan tovor :cautious: ... nu blir det bad oftare och ordentligt borttagna "nastan tovor". HUR kan en malle fa balsen nastan hoptovad? :confused: Sist jag badade honom var for 5 eller 6 veckor sedan ... och da var han fine. Oh well, har ska det badas ... men jag maste kopa ben, vilket delas ut nar allt ar klart, men var slut i gar. Han var mycket besviken, inget annat ar lika bra.:angel:

Pillar vidare med mi
20241125_153338.webp
tt broderi. Det går låååååångsamt!

Lika bra jag skjöt på fönstertvätt då de fasen är blötare än de kassa prognoserna angav 😆. Nåja. Har ändå haft fullt upp; pluggat, tvättat, burit in en hel ställning med ved. Fixat stallet; skötsel, broddat ur och eftersom var blöt men ridbanan inte för plaskblöt så en kort stund longering med fokus på övergångar mellan alla gångarterna 😊. Sen bort till samhället och skickade iväg paket, handlade lite och slängde skräp. Nu blir det att laga middag, sen plugga lite till och städa det jag tänkt idag innan jag tar kväll I soffan till Elitstyrkans hemligheter 😊. Som sagt, sysslolös är jag då inte i alla fall 😊.

Intensiv dag. Men bra iaf.
Drack kaffe hos mamma och pappa och mamma hade gjort så fint och mysigt i köket inför jul.
Nu ligger jag i sängen och ska läsa en stund.

Så otroligt trött men också tillfreds på något vis, alltså jag har så fina elever! 😍 Tänk vilket fantastiskt jobb jag skulle ha om det bara innebar att undervisa dem, men tyvärr innebär det ju en massa annat också. :cautious: Men sådana här dagar, när vi haft roliga lektioner, så är jag verkligen glad över mitt jobb. 😍

Ätit middag. Sitter insvept i en filt och funderar på varför jag antingen fryser eller svettas. Planen är att åka och handla en liten (konstgjord) gran imorgon. Velar fortfarande om jag ska ha gran och adventsstjärnor/ljusstakar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 650
· Visningar
44 504
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 461
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 273
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka