Vad gör vi? Del CCV

På jobb. Igår vart inte dagen för att köpa en lott

Trampat på en spik rakt in i hälen (aj som tusan) när jag sen skulle göra nattmaskinen så fick jag ett liknande papperskärssnitt i handflatan. Lyckades blöda ner en del ren tvätt och gov innan jag insåg att det var jag som blödde. Nu har jag en öm hand.

Knappt ngn röst kvar pga av hosta så gör inte så många knop idag :rofl:

På kontoret. Mycket taggad på kontorshotellsfrukost :D
Ska bli rätt mysigt att sitta på plats, det är ju inte så ofta. Brukar bara bli en dag i veckan 😅

Sen är det team-middag efter jobbet vilket ska bli nice. Får göra det mesta av den sociala biten (nåja, utom att vara på kontoret en massa då :angel: )

Efter regn kommer solsken:love:så nu när det ändå blev bra väder så är det lika bäst att kavla upp ärmarna och tvätta fönstren. Är dock inte perfektionist då ändå katterna snart fläckar ner igen meeen då är det ändå gjort. Vill ju börja julpynta då det ju är advent till helgen (hade gärna sett vintervädret fått fortsätta men förhoppningsvis får vi vinter som ökar julkänslan snart igen, så som det ska vara :love:❄️) och känner jag mig bäst själv, vilket jag gör, så är det bäst att få det minst roliga gjort först! Hepp hepp!

Vilken stad är inte deprimerad i november? :cautious:
Njae deppig kan jag inte påstå, så påverkar inte det mig och framförallt inte denna november! Dock lite tröslöst igår för första dagen denna höst meeen så fasligt var det inte för mig :). Blir mer trött på våren när värmen kommer för fort....Svängingarna typ.

Njae deppig kan jag inte påstå, så påverkar inte det mig och framförallt inte denna november! Dock lite tröslöst igår för första dagen denna höst meeen så fasligt var det inte för mig :). Blir mer trött på våren när värmen kommer för fort....Svängingarna typ.
Så är det kanske. Men mig påverkar det jättemycket. Jag tycker att i stort sett varenda aspekt av november är superdeprimerande. Och att ta sig till jobbet i en stad som är grå, mörk, kall, blåsig och regnig är en rejält brant uppförsbacke. Vid det här laget har jag tagit mig igenom ganska många novembrar men det blir inte lättare.

Och ca 1000 gånger får man höra att det är så supermysigt och det är skönt att det inte är varmt och snart är det sommar igen. Men det hjälper inte mig. Det har visat sig vara till noll hjälp att få höra att jag känner fel.

Så är det kanske. Men mig påverkar det jättemycket. Jag tycker att i stort sett varenda aspekt av november är superdeprimerande. Och att ta sig till jobbet i en stad som är grå, mörk, kall, blåsig och regnig är en rejält brant uppförsbacke. Vid det här laget har jag tagit mig igenom ganska många novembrar men det blir inte lättare.

Och ca 1000 gånger får man höra att det är så supermysigt och det är skönt att det inte är varmt och snart är det sommar igen. Men det hjälper inte mig. Det har visat sig vara till noll hjälp att få höra att jag känner fel.

Ja men vi är ju olika som personer 😃 och påverkas ju olika. Det måste ju accepteras, såklart 🤗.

Dags att ge sig ut, sedan iväg till jobb. Skulle varit ledig idag men en kollega blev sjuk och jag var dum nog att erbjuda mig att ta det passet. Ska kolla om det går att vara ledig någon annan dag istället.

Är annars mest less på att drömma mardrömmar varje natt, och less på en "vän" som nu tydligt enbart hör av sig när hon vill ha hjälp och är allmänt... bökig. Har nu bestämt mig för att vägra hjälpa henne mer och verkligen ha så minimalt med kontakt som möjligt. Känns trist när det blir så, men jag orkar inte med folk som inte kan bete sig respektfullt mot andra.

I princip all snö är nu borta. Jag borde rädda alla mina saker ute som skulle tagits in innan men istället stressar jag mest... Ska ut snart så kanske går av lite stress inför mer stress :p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 260
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 748
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
269
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Galoppera
  • Födda -21