Vad gör vi? Del CCV

Jag Fort Lauderdale?

Hela Florida lever upp i October - November och ar helt underbart fram tills May ... sedan blir det for "muggy" och varmt igen. Jag ar jatte avis pa sonen som fortfarande bor i "var stad" dar jag bodde i 10 ar.

Screen Shot 2024-11-26 at 5.35.47 AM.webp

Well, det var nice ... men nu nar jag bor i Oregon som i och for sig ar betydligt langre soderut an Sverige, men dar det inte regnar pa tre manader over sommaren och vadergudarna tar igen det pa vintern sa nojer jag mig att sukta lite. Har bor mina barnbarn, jag overlevde en hjartattack med ett blockage av 99% och mar bra. Florida ar inte kul pa sommaren, men da har vi fantastiskt vader ... Jag kan ta regn och (relativ) kyla over vintern. :)
Life is good!

Jobbat, varit frustrerad över att saker både försvunnit och gjorts sönder när jag var borta. Orkar inte! 😩

Postat paket och beställningar, ombudssnubben såg lite matt ut när jag kom med mina kassar. 😅

Ska laga kycklingwok med nudlar och apelsin till kvällsmat. :d

Väntar på thaimat från lokala restaurangen. Maken hämtar. Ska bli gott! Är rejält hungrig nu.

Fått offerten på badrummet nu. Från 230 000 kr blir priset. Det låter mycket för ett badrum på fem kvadrat? Eller? Då är ROT för snickaren draget, inte rörmokeriet.
Hade gärna tagit in fler offerter men ingen annan firma dyker ju upp..

Väntar på thaimat från lokala restaurangen. Maken hämtar. Ska bli gott! Är rejält hungrig nu.

Fått offerten på badrummet nu. Från 230 000 kr blir priset. Det låter mycket för ett badrum på fem kvadrat? Eller? Då är ROT för snickaren draget, inte rörmokeriet.
Hade gärna tagit in fler offerter men ingen annan firma dyker ju upp..
Jösses, ni har ROT för 150' i år att ta ut och ska betala 230' ur egen ficka, så totalt 380' + material, elektriker och röris?! 😲

Det var inte 150 k i rot draget. Typ 30 om jag inte minns fel.
Men ja, 230 minst ur egen ficka. Det tillkommer lite till som inte står i offerten plus att de reserverar sig för att det kan bli dyrare.
Ni är ju två så då borde ni ha 75' + 75' i ROT i år, om ni inte redan hunnit göra av med det?

Hemma från Rusta. Jag har varit där två gånger så den här gången gick jag bara fel tre gång trots Google Maps. Enda gången där det var verkligt problem, var när jag gick åt helt fel håll och inte upptäckte det förrän GM meddelade mig att en ny rutt planerades och det gick från 220 m till 981 meter. Köpte min mini-gran och en adventsljusstake.

Kanske ska gräva fram adventsstjärnorna och se om de behöver nya glödlampor eller liknande.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 280
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 770
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
276
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka