Vad gör vi? Del CCV

Mitt icke existerande lokalsinne har ingenting att göra med min syn. Det har jag haft sedan födseln. Jag kan inte orientera mig.

Jag har det inte riktigt lika svart som dig att orientera mig, men visst FINNS det strategier och hjalpmedel om man ger sig attan pa att bli battre pa det. Varken du eller jag blir nagonsin ett proffs pa att hitta, men jag ar redan "nastan normal" ... med bara enstaka forvillningar nar jag glomt titta pa en karta innan, eller plotsligt (och helt ologiskt) svanger at nagot hall.

Jag har det inte riktigt lika svart som dig att orientera mig, men visst FINNS det strategier och hjalpmedel om man ger sig attan pa att bli battre pa det. Varken du eller jag blir nagonsin ett proffs pa att hitta, men jag ar redan "nastan normal" ... med bara enstaka forvillningar nar jag glomt titta pa en karta innan, eller plotsligt (och helt ologiskt) svanger at nagot hall.

Jag har minus lokalsinne (tror det tom finns en term för det). Jag vet aldrig var jag är. Även om jag varit där flera gånger innan. Jag går vilse i mataffärer - och nej det är ingen överdrift tyvärr. Den taktik jag har är att helt enkelt stanna och fråga efter vägen. Ofta flera gånger för att säkerställa att jag faktiskt går i rätt riktning.

Jag tittar på kartor, jag har Google Maps, men det hjälper ändå inte. Det enda som gör det är när jag varit där så många gånger att jag hittar. Men tom då kan jag plötsligt bli osäker på var jag är. Det kan vara lite skrämmande ibland att inte veta öht var jag befinner mg.

Mumsar på en bit av banan/blåbär/havrekakan jag bakade tidigare idag och spanar på julklappar åt både mig själv och andra. Borde nog börja packa lite smått inför resan till Sverige senare i veckan, men jag sitter så skönt här...

Just hemkommen från ett viltjulbord. Helt otroligt gott med bland annat
tjälknöl på långbakad älg, hjortrostbiff, skinka på vildsvin, m.m. En sill inlagd i blåbär och gin blev min absoluta favorit bland sillarna .

Väldigt trevligt, mycket mat men ändå inte helt övermäktigt, sillsorterna var till exempel sex till antalet och det är alldeles lagom. Fanns också prinskorv, gjord på hjort, köttbullar på älgfärs och allt det varma var gjort på viltkött .

Fantastiskt bra, restaurangen är helt inriktad på vilt även i vanliga fall så de vet vad de håller på med!

IMG_63001.webp

Just hemkommen från ett viltjulbord. Helt otroligt gott med bland annat
tjälknöl på långbakad älg, hjortrostbiff, skinka på vildsvin, m.m. En sill inlagd i blåbär och gin blev min absoluta favorit bland sillarna .

Väldigt trevligt, mycket mat men ändå inte helt övermäktigt, sillsorterna var till exempel sex till antalet och det är alldeles lagom. Fanns också prinskorv, gjord på hjort, köttbullar på älgfärs och allt var gjort på viltkött ..

Fantastiskt bra, restaurangen är helt inriktad på vilt även i vanliga fall så de vet vad de håller på med!

Visa bifogad fil 157464
Vilken dröm! ingenting klår gott vilt - och tänk att de bjöd på Riktiga köttbullar! :D:love:

Jag älskar korv stroganoff och särskilt med sådan smakrikare korv :d

Du kan sova åt mig. Iofs är jag hittills inte så sömnig men ändå :p

Jag har faktiskt varit sugen på stroganoff ett bra tag men gillar inte falukorv utan brukar göra på halloumi. Men vet att affären har en god cheddar-och baconkorv som nog hade gjort sig bra. :d

Jag ska göra mitt bästa! :D

Drömt massa.
Laddar för en intensiv dag på jobbet.

Lönen har kommit och räkningarna är betalda.

Efter jobbet ska jag hämta julpyntet hos mamma och pappa. (De är snälla och förvarar det i sitt garage)
Behöver en ny stjärna men orkar inte åka till grannkommunen. Ska ha ny duschhylla också. Men behöver en med sugproppar och det är inte helt lätt att hitta.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 280
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 769
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
276
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka