Vad gör vi? Del CCV

Inte riktigt på din nivå... men jag har också otroligt dåligt lokalsinne.

Gick en av mina promenadrundor i skogen igår. Gick den från fel håll. Gissa hur många gånger jag fick stanna och titta bakåt för att se om jag var på rätt väg. Från vanliga hållet skulle jag kunna gå halvt blind Baklänges blir den helt okänd.

Exet skojade om att det första jag gjorde i en ny stad var att köpa en karta och att jag skulle kunna gå vilse om stan bara hade en enda gata.
Själv kunde han gå in i en okänd skog, vara borta en timme, komma tillbaka och hitta bilen igen. :banghead:

Olika falla ödets lotter. Men jag får se en massa platser....

Jag har dåligt lokalsinne även med karta ibland (selektivt lokalsinne?) har tur att ha en sambo som hittar rätt. Särskilt när vi var i NYC och jag förvirrade bort oss fullständigt åt fel håll. Min moster är dock värre, hon fick följa tunnelbanan hem för att hitta, på baksidan av huset hon bodde i.

Min mamma är en mästare på att hitta rätt, vi kunde ha varit i skogen i timmar, jag började undra är vi vilse? Nej bilen är därborta, börjar knata åt det hållet och vips så är man vid bilen. Fattar inte hur det går till?!

Är däremot grym på att hitta saker, om det inte hittas så är det slängt haha

Man skulle kunna tro att du var på "mitt" sjukhus för där är det märkligt varmt! Eller ja, inte just där jag jobbar, men i huvudbyggnaden. Man eldar på som tusan för att folk ska lämna frivilligt?

Krya på dig!
Tror nästan det! Folk ska bli ilska av värmen så de kan skickas ut 😂

Sitter bara och scrollar, mentalt utcheckad. Funderar på vad jag kan snacksa på?
Ska nog göra en kopp te och tina en lussekatt. Och plugga lite körkortsteori, för att hålla mig till temat i tråden :D
(Bara B då, men ändå!)

Hemma. Ramlade i tunnelbanan, igen, och slog upp höger knä och rätt på kindbenet, så vi får se om jag ser misshandlad ut i morgon. Känner mig ganska skakig och ser svarta fläckar med en corona runt om så huvudet fick sig nog en smäll. Jaja, jag har normal syn för det har minsann en ögonläkare sagt till mig - olikt precis alla andra ögonläkare. Fattar inte varför jag alltid trillar på höger sida.

Insåg när jag var nästan hemma att jag köpt en julstjärnasladd för mycket eftersom jag alltid har persiennerna i sovrummet neddragna. Men orka gå och lämna tillbaka. Plus att jag har både stjärna och glödlampa så kanske dra upp persiennerna när jag inte sover? Den kan också alltid vara bra att ha om en annan går sönder. Hursom, en till julstjärna inhandlad med tillhörande glödlampor så jag kan slänga de som är lite sunkiga och iofs hängt med en hel del år. Nu är det slut på julpynt!

Hemma från lungfunktionstest och handling. Skulle gått in på Rusta och köpt en ram också, men det var så sjukt mycket folk att jag bara körde in på parkeringen och vände.

Nu väntar jag på att maken ska komma hem så vi kan äta middag. Hemmagjord pizza blir det idag

Trött i fötterna. Hittills över 35000 steg, men ska vara kvar några timmar till så det är bara att köra. Fötterna längtar efter fotmassagemaskinen 😅

Har lyckats få någon märklig smärtkänsla i lungorna oxå. Eller musklerna runt antar jag, det får gärna försvinna för det är fruktansvärt obehagligt :cautious:

Jisses vad jag har varit risig idag. Legat med elfilten på max som madrass och sen två täcken och en filt och frusit så jag skakat. IOM att sambon blev sjuk först tror jag inte det är biverkningar av behandlingen. Men blir jag sämre måste jag in akut enligt kontaktsyran som ringde.
Jippie liksom!
Måste ju bli frisk till operation på ons med. 😬

Ännu en intensiv dag på jobbet. Men bra.
Har tagit fram stakarna och julstjärnan några dgr för tidigt.
Firade lillördag och löningsdag med sushi.

Lugna favoriter, Elin Steen ringde upp mig och sa att min arbetskompis var med i delfinal i en tävling om en spa-weekend. Blev jätteglad men hur säker kan jag vara på att det inte är bluff?
IMG_1731.webp

Ännu en intensiv dag på jobbet. Men bra.
Har tagit fram stakarna och julstjärnan några dgr för tidigt.
Firade lillördag och löningsdag med sushi.

Lugna favoriter, Elin Steen ringde upp mig och sa att min arbetskompis var med i delfinal i en tävling om en spa-weekend. Blev jätteglad men hur säker kan jag vara på att det inte är bluff?
Visa bifogad fil 157526

Har du anmält dig till tävlingen?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 280
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 769
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
276
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka