Vad gör vi? Del CCV

Andra dagen i rad som jag missar att få med mig plånboken som precis som alltid ligger på ett bord i hallen. Bredvid nycklar och mobil.
Jag får med mig nycklar och mobil. Missar den signalorange plånboken. Går till pendeln. Springer tillbaka hem (som tur är bara 1km), springer till pendeln.

Nä i morgon får det bli skärpning. Jag fattar inte varför jag plötsligt inte kan se att jag missat att plocka på mig en signalorange plånboken som ligger på ett vitt bord? Den syns liksom gaaanska bra :banghead:

Andra dagen i rad som jag missar att få med mig plånboken som precis som alltid ligger på ett bord i hallen. Bredvid nycklar och mobil.
Jag får med mig nycklar och mobil. Missar den signalorange plånboken. Går till pendeln. Springer tillbaka hem (som tur är bara 1km), springer till pendeln.

Nä i morgon får det bli skärpning. Jag fattar inte varför jag plötsligt inte kan se att jag missat att plocka på mig en signalorange plånboken som ligger på ett vitt bord? Den syns liksom gaaanska bra :banghead:
Lägg mobilen ovanpå plånboken.

Äter frukost med Marodören, eller snarare han äter frukost och jag dricker kaffe. Snart dags att göra oss redo för förskolan.

Jag har minus lokalsinne (tror det tom finns en term för det). Jag vet aldrig var jag är. Även om jag varit där flera gånger innan. Jag går vilse i mataffärer - och nej det är ingen överdrift tyvärr. Den taktik jag har är att helt enkelt stanna och fråga efter vägen. Ofta flera gånger för att säkerställa att jag faktiskt går i rätt riktning.

Jag tittar på kartor, jag har Google Maps, men det hjälper ändå inte. Det enda som gör det är när jag varit där så många gånger att jag hittar. Men tom då kan jag plötsligt bli osäker på var jag är. Det kan vara lite skrämmande ibland att inte veta öht var jag befinner mg.
Inte riktigt på din nivå... men jag har också otroligt dåligt lokalsinne.

Gick en av mina promenadrundor i skogen igår. Gick den från fel håll. Gissa hur många gånger jag fick stanna och titta bakåt för att se om jag var på rätt väg. Från vanliga hållet skulle jag kunna gå halvt blind Baklänges blir den helt okänd.

Exet skojade om att det första jag gjorde i en ny stad var att köpa en karta och att jag skulle kunna gå vilse om stan bara hade en enda gata.
Själv kunde han gå in i en okänd skog, vara borta en timme, komma tillbaka och hitta bilen igen. :banghead:

Olika falla ödets lotter. Men jag får se en massa platser....

Tagit en kopp kaffe medan sonen åt mellanmål.
Strax ska vi ta en promenad i duggregnet och sen ska vi till vårdcentralen. Ska göra lungfunktionstest och förnya recept på astmamedicin.
Sen bär det av till mataffären och handla allt vi glömde förra gången.

På jobb utan röst. nu är den helt sönderhostad.

Haft hosta i över 3v sökte för det och fick rådet har du provat med receptfri hostmedeci.

Näe självklart inte :banghead:

Jag är inte förkyld. Har inga andra symptom förutom rejäl hosta. Min läkare ska ringa mig idag så skippar jag VC. Se om jag kan få någon hjälp. Antar att jag fått den där myoplasma eller vad den heter.

Min ena hund har dessutom misstänkt rävskabb fick reda på det igår så mitt humör är allt annat än på topp. Jaja bara köra på

Fick precis samtal från min mäklare med ett bud på min lägenhet efter första visningen igår. Det är utgångspriset och vi ska prata igen i eftermiddag för att reda ut vad jag vill. Jag vill få lägenheten såld men det är 25k under vad jag köpte den för (när allt var som dyrast 2021) och har lagt ner säkert 15-20k till på renovering. Det är jättemycket pengar för mig. Ska försöka tänka igenom det under dagen.

På jobb utan röst. nu är den helt sönderhostad.

Haft hosta i över 3v sökte för det och fick rådet har du provat med receptfri hostmedeci.

Näe självklart inte :banghead:

Jag är inte förkyld. Har inga andra symptom förutom rejäl hosta. Min läkare ska ringa mig idag så skippar jag VC. Se om jag kan få någon hjälp. Antar att jag fått den där myoplasma eller vad den heter.

Min ena hund har dessutom misstänkt rävskabb fick reda på det igår så mitt humör är allt annat än på topp. Jaja bara köra på

Låter som mykoplasma ja. Men fy det med =/

Promenaden med hunden. Åkte till grannskogen för "skogsbad"
Vackert så det tar i hjärtat -fast vissa skulle kalla det trädplantage. Det är brukad skog.

Bifogade filer

• 20241127_114824.webp
    20241127_114824.webp
    425,1 KB · Visningar: 47

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 280
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 769
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
276
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka