Vad gör vi? Del CCV

Landat i soffan. Körde en vända till gården med fullastat släp och lämnade saker sen köa genom ena stan gör att komma hem. Därefter har jag tagit ner gardiner, packat lakan, handdukar och det sista porslinet i köket :) Sambon har lagat 8 portioner så nu blir det lunch och middag i matlådor några dagar.

Jehovas var här och knackade på igen. Känns som att dom är här minst en gång i månaden. Vem släpper in dom genom ytterdörren? Eller gör dom som resten av inkräktarna och bryter sig in?
Där jag brukar promenera är det ett gäng gubbar från Jehovas som går och ser helt skröpliga ut. Har flera gånger trott att jag träffat på en äldre i behov av hjälp när de säger hej eller ursäkta. Så bara fintar de mig och trycker ner ett kort om bibelkurs i handen och rantar iväg 🤣 Så lurad!

Hemma pga epanfall i dag igen. Orkar inte med mig själv riktigt.
Ryggen värker i alla fall av att behöva vila så mycket och ta igen mig. Och så krånglar mitt ena öga, men det har nog inte med det att göra. Det känns som att jag har fått något i det som skaver, men jag ser inget i det. Säger i och för sig inget alls med tanke på min syn, men inte rött eller så, bara lite skavigt och mer suddigt än vanligt på en fläck. Får väl se om det går över, har kanske kliat mig för hårt.

Lagar mat i alla fall innan hundpromenaden. Ska bli gott. Har även skrivit ihop ett dokument med yrken jag kan jobba med. Eller tjänster. Spånat lite fritt. Kändes bra att få göra det. Min gamla SIUS ringde och var bollplank och hon är en fena på det där, så det har väckts en hel del i huvudet nu. Mycket enklare att hantera än SIUSen jag har nu som tragglar med "sitt lugnt i båten". Jag är ledsen, men det är inte farligt att tänka högt och ha plan B, C osv ifall något händer.

Så jag känner mig ändå lite piggare, av att ha använt skallen!

Sovit fantastiskt gott idag! 🤩

Först värsta stressen på jobbet i morse, fick kalla in en kollega och min avlösare kom lagom så plötsligt var vi tre som tillsammans löste problemen. Sen åkte jag för att vattna hästarna men behövde bara fylla på lite till dem innan jag åkte och handlade och var förbi apoteket och köpte öronproppar.

Välpreppad så blev det sängen efter en näve tabletter av olika slag och jag har sovit som klubbad! Så skönt att inte höra ett ljud från barnfamiljen ovanför. Nu strax få på mig lite kläder, packa ihop mat och prylar som ska med till jobbet, ut med hundarna och sen jobbet resten av natten. :up:

Jag har bakat pepparkakor idag :d
(tittat man noga så ser man att plåten innan bestod av traktordelar, katter och bilar :angel: )

Bifogade filer

• 20241127.webp
    20241127.webp
    164,3 KB · Visningar: 24
Så mysigt att vakna tidigt imorse brevid både älsklingen och katterna hos oss i sängen 🥰. Efter att ha hållt igång hela dagen (fast vilodag för pållan idag; men härlig barbackaridning igår; backade bland annat genom ett L av bommar och baklänges mellan 3 konor- häst som tycker ryggningar är booring var jätteduktig och så lite galopp innan vi skrittade av på grusvägen och hon kändes så mjuk 😍) avslutar vi kvällen med soffhäng och bonde 😊. God natt 🥱🌙🌟

Småäter hela tiden för magen svider av antibiotikan.
Har fått rejäl huvudvärk och har irriterat mig på grannarna ovanpå. De har stampat, dunsat, bankat och möjligtvis studsat en boll hela kvällen :rage:
Hade bestämt mig för att göra något åt det när klockan passerat 22. Då blev det tyst vilket är bra men nu sitter jag här med en massa uppdämd irritation :cautious::rofl:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 280
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 769
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
276
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Black Friday