Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter frukost bestående av resterna av en halloumiwrap från igår.
Har messat kiron och frågat om tid, hoppas h*n svarar snart.

Jobbar hemifrån utan telefon. Min röst är helt körd nu pga av hosta.

Funderar på om jga ska ta koppel på hundarna nu när vi ska ut och gå ifall jag behöver göra en inkallning. De brukar lyssna rätt bra men har jag ingen röst så vad ska de lyssna på då? :D

Äsch vem lurar jag tar jag ed en prasslig påse med lite hundgodis blir inkallningen att rassla med påsen, Tror ärligt de lyssnar mer på det än om jag ropar :rofl:

Trodde jag just avslutat lunch men kom sen på att vart en väldigt sen frukost. Ja ja

På promenaden med verkningen härhundarna passade jag på att plocka med lite grönmossa för adventspyntet jag bordeta tag i. Tog även med lite granris från vägkanten sen de var här och rensa.

Ska snart åka till stallet ska gå ut och sätta fällan för jag ser nu att det flyttat in en ny sork *suck* Jag HATAR att sätta fällor

Haha, jag skickade ut en "julkalender" till min personal igår - en liten mysteriehistoria i 4 delar där huvudpersonerna är personalen och det utspelar sig i vår miljö.
De hade gått loss helt idag och dragit runt alla barn och letat ledtrådar 🙈 Men det är bara en historia...

Hm, jag får nog arrangera en ordentlig skattjakt med dem en annan gång...

Ska fira födelsedagen med att hoppa in några timmar på mitt gamla jobb då dom inte hade någon som kunde jobba.

Får se hur det går. En av mina mindre roliga arbetsuppgifter jag hade är det också, men var över ett år sen sist så får väl gå. Och lite extra pengar är ju aldrig fel. :angel:

Så nu bäst o göra mig iordning så jag kan gå ut o borsta bort snön som fallit på bilen innan jag behöver åka.

Ska fira födelsedagen med att hoppa in några timmar på mitt gamla jobb då dom inte hade någon som kunde jobba.

Får se hur det går. En av mina mindre roliga arbetsuppgifter jag hade är det också, men var över ett år sen sist så får väl gå. Och lite extra pengar är ju aldrig fel. :angel:

Så nu bäst o göra mig iordning så jag kan gå ut o borsta bort snön som fallit på bilen innan jag behöver åka.
Hipp hipp hurra på din födelsedag! 🥳

Miljökontoret har varit här och inspeklterat avloppet. Gick bra. Men mannen sa att avloppet ju var gammalt så jag måste vara förberedd på att det kan behöva åtgärdas så småningom.

Gammalt?? :eek: Det gjordes 1988. Ska man behöva göra om avlopp så korta intervall. Nytt avlopp kostar ju MASSOR.

Miljökontoret har varit här och inspeklterat avloppet. Gick bra. Men mannen sa att avloppet ju var gammalt så jag måste vara förberedd på att det kan behöva åtgärdas så småningom.

Gammalt?? :eek: Det gjordes 1988. Ska man behöva göra om avlopp så korta intervall. Nytt avlopp kostar ju MASSOR.
Man brukar säga att en infiltration "håller effekten" i ca 30 år.
Men att döma ut på enbart ålder tror jag ingen gör. Hoppas jag.

Hmm. Ska jag ta leverans utan kvittens på ett paket eller ska jag vänta till måndag? Vill väldigt gärna ha det, men risken är att det kommer när jag inte är hemma och ställs ute vid vägen.. och det kanske regnar.
Hmm. Är nog bättre att vänta till måndag? Eller?

Grattis 🥳

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 692
· Visningar
45 838
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 467
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 273
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka