Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas verkligen.
Jag bor på sandås så avrinningen ner i djupare lager borde funka bra. Om det nu är av nån betydelse.
Ja, det handlar ju mer om spridarlagrets förmåga att binda främst fosfor och kväve. Biohuden blir mättad eller hur man ska säga efter ca 30 år.
Så det är främst förmågan att rena som blir sämre, inte avrinningen.

Jag har saknat att prata avlopp :D

Blev sugen på att göra en bullet journal så jag kikar på material för det men det finns ju så mycket (!!) att välja mellan och jag är velig haha

Jäkligt intensiv dag på jobbet. Men när den är bra så går det bra.
Åkte och åt Sushi med en kollega efter. Jag är typ beroende.😇
Nu har jag krupit ner i sängen och funderar på om jag ska läsa eller se en julfilm.
IMG_1755.webp

Igår installerade de en ny säkrare, mer inbrottssäker dörr i ena entrén till huset där jag bor. Känns tryggt, men också otryggt att det ska behövas.
Själv väntar jag fortfarande spänt på om jag får lägenheten jag vill ha eller inte. De stängde för intresseanmälan i söndags, borde få något slags besked snart tycker jag.

Usch vad jag vill åka hem :cry: Jag har åtminstone fått gå ut idag och promenerat i friska luften precis!
Är väldigt trött. Sovit nästan 12 timmar natten till idag.

Nu blir det te, smörgås och yoghurt. Titta på hästhoppning i sängen :)

Igår installerade de en ny säkrare, mer inbrottssäker dörr i ena entrén till huset där jag bor. Känns tryggt, men också otryggt att det ska behövas.
Själv väntar jag fortfarande spänt på om jag får lägenheten jag vill ha eller inte. De stängde för intresseanmälan i söndags, borde få något slags besked snart tycker jag.
Märkligt att det ska ta sån tid. Jag fick erbjudande om visning dagen efter tiden för intresseanmälan gick ut.

Sitter i soffan och försöker övertala mig att göra mig i ordning för sängen. Är för trött för att gå till badrummet och borsta tänderna, men det lär ju egentligen inte bli bättre av att sitta kvar här... Är bara så sjukt trött efter att ha jobbat 8 av de 9 senaste dagarna, varav några dagar var inventering på jobbet med schema från tidig morgon till sen kväll. Men, i helgen är jag ledig och nästa vecka jobbar jag nästan ingenting. Det ska bli så skönt! Ska förvisso plugga, men att sitta still och klura på saker i en tyst lägenhet istället för att springa runt konstant hela dagarna och prata med kunder blir ändå skön omväxling.

Egentligen tittar jag på en film, sett den tidigare, Greenland, men har ont i huvudet och ska ju ändå sova strax så tog Alvedon och funderar på att gå och lägga mig nu. Ska bli skönt att börja senare i morgon.

Mamma har fått sitt paket i dag men dottern har inte och jag postade dem samtidigt. Mamma blev glad i alla fall. Pratade med henne för första gången på ett halvår.

Nåja sängdags. :)

Ska fira födelsedagen med att hoppa in några timmar på mitt gamla jobb då dom inte hade någon som kunde jobba.

Får se hur det går. En av mina mindre roliga arbetsuppgifter jag hade är det också, men var över ett år sen sist så får väl gå. Och lite extra pengar är ju aldrig fel. :angel:

Så nu bäst o göra mig iordning så jag kan gå ut o borsta bort snön som fallit på bilen innan jag behöver åka.

Grattis på födelsedagen, knappt två timmar i efterskott 🥳

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
84 85 86
Svar
1 702
· Visningar
46 018
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 467
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 273
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka