Vad gör vi? Del CCV

På jobbet och hunnit med en stor kopp kaffe och plundrat godiskorgen på fyra chokladbitar.
Nu varm risgrynsgröt med kanel, sen till efterrätt har jag en massa klementiner jag tagit med mig och en stor yoghurt till frukost innan jag åker hem i morgon. Bilen i varmgarage i natt så den får tina upp lite och eftersom jag ska jobba i helgen tog jag med lite soppor som jag kan äta då.

Hoppas på en lugn natt och en lugnare morgon i morgon bitti, men nu vet jag iaf hur jag ska hantera det om det blir lika stressigt som i morse. :up:

Den lät ruskigt god, lust att dela med dig av receptet? :d

Ingredienser​

• 1 1/2 dl blandade nötter t ex pecan, hasselnötter, valnötter, sötmandel
  • 150 g Smör, rumstempererat
  • 2 dl råsocker, strö går även bra med vanligt socker
  • 2 ägg
  • 3 1/2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • saft och rivet skal av 1 apelsin
Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en 1 1/2 liters kakform. Hacka nötterna (jag kör dom i hacken så det blir mera som malda). Rör smör och råsocker pösigt. Tillsätt äggen ett i taget. Blanda mjöl och bakpulver och tillsätt det. Blanda i nötterna samt apelsinsaft och skal. Fördela smeten i formen och grädda i ca 35-40 minuter eller tills kakan känns färdig med provsticka.

Ingredienser​

• 1 1/2 dl blandade nötter t ex pecan, hasselnötter, valnötter, sötmandel
  • 150 g Smör, rumstempererat
  • 2 dl råsocker, strö går även bra med vanligt socker
  • 2 ägg
  • 3 1/2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • saft och rivet skal av 1 apelsin
Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en 1 1/2 liters kakform. Hacka nötterna (jag kör dom i hacken så det blir mera som malda). Rör smör och råsocker pösigt. Tillsätt äggen ett i taget. Blanda mjöl och bakpulver och tillsätt det. Blanda i nötterna samt apelsinsaft och skal. Fördela smeten i formen och grädda i ca 35-40 minuter eller tills kakan känns färdig med provsticka.
Edit: Om man gillar frostting kan man göra en apelsinfrosting o strö hela valnötter ovanpå

I dag har Maken och jag rojt en del ... fixat sa jag kan ha bada hundarna i bilen (bestallning av grindar ar pa gang :cool: fran Sverige till Oregon🤔) men jag maste ju kunna ha med bada redan nu. Tate gillar inte att aka bil och cirklar runt och ror sig hela tiden, Emma-Sue kan inte lata bli att vara pa honom hela tiden ... hon ar overtygad om att han ju maste alska henne och jatte garna leka of fixa med henne = de behover varsit utrymme i bilen och nu ar det fixat temporart.

I morgon ar det Thanksgiving och vi ska till en av sonerna ... De har alltid Thanksgiving och jag har jul och det ar jatte skont att inte behova gora nagot till en av de stora familje hogtiderna. :D

Kroppen fattade ingenting när mobilens alarm gick igång 4:30. Men ställde snällt upp när kläderna väl var på. 5.5 km med Intervaller på slutet.
Lite ångestig men försöker njuta av kaffet och det mysiga.
IMG_1739.webp

Dricker kaffe och shoppat lite to good to go -kassar från min jobbstad. Får se om jag blir glad av påsarna eller missnöjd, de har iaf bra betyg. Ska snart åka till jobbet, men valt att ta bilen idag eftersom jag har dels huvudvärk och behöver hämta hem dessa kassar.

Lyssnar på ett webbinarium i efterhand och småjobbar lite, trots att klockan bara är 06:30 och jag inte börjar förrän 09. Vaknade av en mardröm vid 05 och kunde inte somna om, och eftersom jag ändå har ett träningspass inbokat kl 07 tänkte jag att det var lika bra att stöka undan lite jobb medan jag väntar på att det ska bli dags att gå till träningen. Sen kan jag ta en lång lunchrast och lägga mig och vila en stund då istället, det lär behövas efter två halvkassa nätter i rad 😴 Men! Idag är sista arbetsdagen före långhelg, sedan ska jag inte jobba igen förrän på tisdag 😃

Obeskrivligt trött, tappat räkningen på hur många dåliga sömnnätter jag haft på rad nu… 😴
Veckans mest intensiva arbetsdag idag, hoppas att jag har den ordinarie vikarien med mig i salen och inte bara någon random resurs. Suck. Dessutom regnar det.

Slut på gnäll.

Obeskrivligt trött, tappat räkningen på hur många dåliga sömnnätter jag haft på rad nu… 😴
Veckans mest intensiva arbetsdag idag, hoppas att jag har den ordinarie vikarien med mig i salen och inte bara någon random resurs. Suck. Dessutom regnar det.

Slut på gnäll.
Alltså, vi är ju i samma ålder så jag gissar att det är förklimakteriet som spökar för dig med. Att sömnen ska bli så drabbad?? Helt värdekasst!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 280
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 769
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
276
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Black Friday