Vad gör vi? Del CCV

Oj trodde inte det var möjligt!
Jag funderar på att uppmärksamma ansvarig myndighet på det, är det kommunen eller försvaret man kontaktar då, vet du?
Tänkte att det missats av nån anledning. Jag har varit ner dit en gång (det är låst annars) och det är nog inget förråd där iaf, tror det står tomt.

Dricker kaffe och det ligger ett tunt täcke snö på gatorna. Tror mig höra plogbilen, får se när det är dags att ge sig ut på vägarna. Enligt väder appar så hamnar vi utanför den orangea varningen och ska knappt få nånting.

Nu kör dom överkurs här nere, vi har typ fått max 2cm snö och nu kom snöröjningstraktorn med blinkljus o plogen i backen :jawdrop:
Tom mina sommardäck skulle ta sig fram så dom med rätt däck kommer inte ha några problem alls.

Jösses, skrapar de upp asfalten istället 😝. Pratades ju om så mycket snö så satte igång att brodda hästen (bara traktbrodd) meeen det har ju inget kommit....

Jag funderar på att uppmärksamma ansvarig myndighet på det, är det kommunen eller försvaret man kontaktar då, vet du?
Tänkte att det missats av nån anledning. Jag har varit ner dit en gång (det är låst annars) och det är nog inget förråd där iaf, tror det står tomt.
Det är MSB. Det finns register där det står när det blivit besiktigat så de kan se det om du ringer eller mailar in det. Googla skyddsrum MSB så finns där kontaktuppgifter.

Jag tycker att FB tuffar på ganska bra. Alla mina intressegrupper är där och hela min svenska familj samt eventuella bekantskaper därifrån. Resten bekymrar mig inte så mycket. :) Tycker inte jag får särskilt mycket random input.
Jag ser över 90% skräp och max 5% av mina vänner

Ska strax åka och handla. Bäst att passa på innan alla andra åker dit.
Ungen lär bli glad, han gillar att åka kundvagn. Å andra sidan gillar han det mesta. Än så länge.
Passa dig bara när han blir lite större ifall han gör samma som jag; på den tiden i lilla närbutiken hade de ju såna där glasflaskor i backar....Mamma ställde vagnen brevid en sån hylla och vips satt jag och slängde ölflaskor i golvet..... 😄

På tal om snö, gör 10-15 år sen hade vi en snökanon och fick 212 cm på en helg 😂 det gick dock bra, vi bor ju i Västerbotten och är vana vid snö, men det var faktiskt vansinnigt mycket snö på kort tid 🤭

"He' e' bar till å ta fram skotern" :cool:

Jag har ställt in mitt möte idag så jag kan dra hem på en gång, jag har ingen lust att vara på E4:an med gul/orange varning för snö :nailbiting:

Jag vet att jag klarar mig men det var ju det där med sörlänningar och snö :angel:

Edit: Bilen står alltså på Arlanda :cautious:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 204
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 703
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
255
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka