Det är alltid trafik på E4:an och ingen trodde väl att det skulle bli så illa som det blev.Fast vad i allsin dar gav de sig ut och körde för? Jag tycker det händer en gång vart tredje år ungefär. "Snälla kör inte bil"
Folk kör bil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är alltid trafik på E4:an och ingen trodde väl att det skulle bli så illa som det blev.Fast vad i allsin dar gav de sig ut och körde för? Jag tycker det händer en gång vart tredje år ungefär. "Snälla kör inte bil"
Folk kör bil.
De rasslade ner 73 cm på några timmar. Å under 3 dar blev det nästan 1,5m.Fast vad i allsin dar gav de sig ut och körde för? Jag tycker det händer en gång vart tredje år ungefär. "Snälla kör inte bil"
Folk kör bil.
Va väl ingen varning ens utfärdad utan några cmDet är alltid trafik på E4:an och ingen trodde väl att det skulle bli så illa som det blev.
Inte jag heller, var 18 år och hade fullt upp med annat än vädret Även om jag minns att det snöade där jag bodde i Skåne den 4 november 1995Undrar jag också, så långt tillbaka minns inte jag? Var det då vi hade rekordkallt? Känns för tidigt.
Fast under tre dagar har väl folk ändå tagit till sig att det är dags att stanna hemma?De rasslade ner 73 cm på några timmar. Å under 3 dar blev det nästan 1,5m.
Va väl ingen varning ens utfärdad utan några cm
Så gammal va inte jag ens då. men ut å köra skoter gjordes de ändå. Körde matvaror.Inte jag heller, var 18 år och hade fullt upp med annat än vädret Även om jag minns att det snöade där jag bodde i Skåne den 4 november 1995
Största problemet var ju att de va så lokalt. E4 hade ju inga problem alls varken norrut eller söderut. Han jag gifte mig med flera pr senare fastnade på vägen till jobbet. Han hade barmark hemma. Å hade endast 9 km till jobbetFast under tre dagar har väl folk ändå tagit till sig att det är dags att stanna hemma?
Jag har duschat nu och är mindre grälsjuk , men tänker att det är just folk som han i inslaget som "jag tog minsann skidorna till jobbet trots att jag (egentligen) visste att kontoret var stängt för jag är så himla duktig." som ställer till det så att det inte finns tillräckliga resurser till just hemtjänsten och liknande.
Tycker det händer hela tiden, folk är så himla respektlösa när det kommer till vädret.
Jag minns när det vräkte ned söderöver en jul och de stängde tåglinjerna norrut.
Vad gjorde folk? Japp - de försökte ta bilen. Det var hundratals människor söderut som blev fast i timmar och behövde räddas av folk som säkert mycket hellre hade suttit inne och firat jul de också.
... och det är ju legit, det kan man inte veta. Vad jag menar är att resterande 48 timmar borde folk haft vett att stanna hemma eftersom nyheten vid det laget var ute, men så tänker inte folk och det gör mig lite irriterad för det är samma visa varje gång.Största problemet var ju att de va så lokalt. E4 hade ju inga problem alls varken norrut eller söderut. Han jag gifte mig med flera pr senare fastnade på vägen till jobbet. Han hade barmark hemma. Å hade endast 9 km till jobbet
Du, jag kan nog det där om säkerhet och rally kontra vanliga bilar rätt bra då jag varit med ett tag och har kompisar inom både blåljusmyndighet och rally-folkrace samt byggt och levererat en och annan bur till just rallybilar. Rulla med en vanlig modern personbil är inte speciellt dramatiskt bara alla i bilen är bältade, det blir sällan ens blåmärken av det hela tack vare airbag, bältessträckare och gott om stoppning i kupèn.Menar du på allvar att göra en liknelse med en vanlig person bil mot en rallybil? Det är ju stora skillnader på dom bilarna.... Säkerheten med utrustning är ju mils avstånd både på bil och förare i en rallybil mot personbil. Hoppas verkligen dom i personbilen klarade sig!
Ja det brukar oftast inte bli värre än att bilen i värsta fall leker pulka på taket och hamnar i spenaten. Ge sig ut med sommardäck innan det slutat snöa och är plogat och halkbekämpat är bara dumt. Jag får ju köra året runt på sommardäck men varför chansa liksom? Här ska det vara dubbat, nåt annat alternativ finns inte anser jag.Det var bara bilen o självkänslan som kom till skada och jag antar att både polis o försäkringsbolag har en del åsikter om sommardäcken ev.
Det är sånt vi kan förvänta oss samt sabotage av viktig infrastruktur inom landet, det har ju redan varit inbrott i färskvattensystem men inget mer än inbrott, det är enbart en test av hur på tårna vi är. Synd att inte filmen Förebudet finns att se nånstans längre, visserligen 80-tal men fortfarande högaktuell och den lämnar en mycket bitter eftersmak. Vi ska aldrig glömma att för fienden är ingenting omöjligt.Dessutom rapporterade media i början av invasionskriget om mängder av skyddsrum somgjorts om till annat.
Vi hade en rätt lång period när hotet mot Sverige ansågs som i stort sett obefintligt.
En bekant skrattade lite och trodde inte att ryssarna skulle marchera till vår lillaort.
Nä, kanske onte. Men kapa internetkablar i havet, slå ut viktiga datasysten, hacka sig in i viktig infrastruktur etc. Det kan de uppenbarligen
Det där var korkat rent ut sagt, ingen kunde undgå att se isgatan, den började redan utanför min ytterdörr o hens ytterdörr finns i samma by, men nu behöver hen inte oroa sig över den V50 tror jag om jag såg rätt,den lär hamna på skrotenJa det brukar oftast inte bli värre än att bilen i värsta fall leker pulka på taket och hamnar i spenaten. Ge sig ut med sommardäck innan det slutat snöa och är plogat och halkbekämpat är bara dumt. Jag får ju köra året runt på sommardäck men varför chansa liksom? Här ska det vara dubbat, nåt annat alternativ finns inte anser jag.
Speciellt inte när det ligger offentliga kartor ute på nätet med var skyddsrummen finnsDet är sånt vi kan förvänta oss samt sabotage av viktig infrastruktur inom landet, det har ju redan varit inbrott i färskvattensystem men inget mer än inbrott, det är enbart en test av hur på tårna vi är. Synd att inte filmen Förebudet finns att se nånstans längre, visserligen 80-tal men fortfarande högaktuell och den lämnar en mycket bitter eftersmak. Vi ska aldrig glömma att för fienden är ingenting omöjligt.
Personligen för mig får dom ha precis vad som helst på huvudet och kroppen och komma från vilken planet som helst bara dom beter sig som man ska bete sig, att klanka på hudfärg, klädsel, religion mm. mm. tyder ju bara på inskränkthet.Mitt dagliga samtal till mamma. Hon började klaga på apoteksanställda som hade "halsduk". Jag var tyst. Hon frågade om jag var kvar så jag sa vad jag tyckte. Min dotter är adopterad från ett icke nordiskt land så min tolerans för sån rasism är negativ.
Precis allt en fiende vill ha finns lättillgängligt på nätet med koordinater och allt, om nu någon tror att fi är korkade så, nä, att inte i förväg kolla upp finns inte i deras värld. Jag har ryska kartor över Sverige där tom. vattendragen inne i städerna är djuplodade, bottenbeskaffenhet och lämpliga överfarter är inprickade mm. och det mesta är inmätt med precision, vilket betyder att jobbet gjorts av främmande makt på plats. Visserligen är dom kartorna några år gamla men ingen ska tro att dom inte uppdaterats, jag har en karta som uppdaterats årligen.Speciellt inte när det ligger offentliga kartor ute på nätet med var skyddsrummen finns
Buss på dom bara! 40cm är inget mot navelhöjd, så i år är det någon annans tur att bli utplogade av hjullastare