Vad gör vi? Del CCV

Gårdagens jobb/utbildning i Göteborg tog knäcken på mig. När jag kom hem igår tog jag en dusch och la mig i soffan och somnade. Upp ut och gå md hundarna ge dem mat sen gick jag och la mig för natten och sovit tungt .

Varannan onsdag jobbar jag hemifrån pga av leverans vilket är tur för idag gör jag inte många knop. Hela kroppen värker och jag är fruktansvärt tung i huvudet. Hoppas inte jag håller på och blir sjuk igen. Mina hundar tycker dock det är dags att leka.

Jag har ju världens bästa hundvakt de dagar jag är inne på jobb och hon aktiverar dem med lek när de vill så nu tycker de att matte är tråkig :rofl:

Funderar faktiskt på att hålla mig hemma torsdag-fredag. Gul varning här, så inget extremt men eftersom jag faktiskt inte har ett jobb som kräver att jag är på plats så kanske min frånvaro avlastar kollektivtrafiken något. Passade även på att köpa hem lite extra mat och sånt för att inte behöva lämna lägenheten i onödan 😅

Funderar faktiskt på att hålla mig hemma torsdag-fredag. Gul varning här, så inget extremt men eftersom jag faktiskt inte har ett jobb som kräver att jag är på plats så kanske min frånvaro avlastar kollektivtrafiken något. Passade även på att köpa hem lite extra mat och sånt för att inte behöva lämna lägenheten i onödan 😅
Nähä... Skrev detta, och blev sen inplanerad på ett stort möte på plats som kommer innebära timtals med övertid. Skulle inte ha sagt något...

Jag har precis vinkat av sotaren. Nu är det bara att elda så det ryker - hahaha :p
Jag skickade sotaren på porten för över 40 år sen och det var självaste sotarmästaren jag bad dra dit pepparn växer om han inte ville åka på ett kok stryk, :rage: sen dess har jag inte sett en enda sotare här (undantaget en jag känner som brukar titta in och fika ibland). :) Sotarmästaren hotade att komma hit med poliseskort, då greppade jag vedyxan som stod i hallen och då sprang han. :laugh: Nån sotare med poliseskort har jag aldrig sett till. :D
Polisen har dock varit här, dom brukar komma när dom är i krokarna och glömt hundens tuggleksak och då tycker dom att jag passar istället. :crazy:

Största problemet var ju att de va så lokalt. E4 hade ju inga problem alls varken norrut eller söderut. Han jag gifte mig med flera pr senare fastnade på vägen till jobbet. Han hade barmark hemma. Å hade endast 9 km till jobbet
Exakt samma sak som i Skåne i vintras. Svårt att skamma folk när vädret är lite väl nyckfullt. Vet inte hur många gånger jag funderat på om jag ska åka till jobbet i Malmö eller ge fan i det... För i Malmö snöar det "aldrig", i Höör där jag bodde kunde det mycket väl göra det så pass att tåg ställdes in, samtidigt. Så att jag kunde bli "utsnöade", eller de gånger jag ringt till jobbet och sagt att jag är insnöad och inga tåg eller något går... folk trodde inte mig. I Lund och Malmö var ingen snö ju. Och hur länge kommer det att vara. 10 minuter den här gången också sedan regn? Ett halvt dygn? 3 timmar? Det är aldrig som prognosen säger-nästan. Ska man följa råden så hade jag haft många dagar borta från jobbet- för säkerhets skull, helt i onödan. Och så inträffar en och annan "på riktigt"-händelse där det verkligen kommer snö i mängder under flera timmar och ställer till det.

Exakt samma sak som i Skåne i vintras. Svårt att skamma folk när vädret är lite väl nyckfullt. Vet inte hur många gånger jag funderat på om jag ska åka till jobbet i Malmö eller ge fan i det... För i Malmö snöar det "aldrig", i Höör där jag bodde kunde det mycket väl göra det så pass att tåg ställdes in, samtidigt. Så att jag kunde bli "utsnöade", eller de gånger jag ringt till jobbet och sagt att jag är insnöad och inga tåg eller något går... folk trodde inte mig. I Lund och Malmö var ingen snö ju. Och hur länge kommer det att vara. 10 minuter den här gången också sedan regn? Ett halvt dygn? 3 timmar? Det är aldrig som prognosen säger-nästan. Ska man följa råden så hade jag haft många dagar borta från jobbet- för säkerhets skull, helt i onödan. Och så inträffar en och annan "på riktigt"-händelse där det verkligen kommer snö i mängder under flera timmar och ställer till det.
Fast i Skåne förra året var det frekventa varningar på radion att man inte skulle ge sig ut pga trafiksvårigheterna, så visst ska folk ha skit att de inte lyssnar på trafikmeddelanden och vädervarningar.

Nej hon har ingen utbildning
Barnvakt kan jag säga om någon som tar hand om mina hundar, de är ju som barn, min mamma kallar jag ju för mormor när jag pratar om henne och dem, jag är matte och hon deras mormor. Men barnvakt till min mamma förstärker bara känslan av nedvärdering som en äldre människa med största sannolikhet redan känner av att inte kunna ta hand om sig själv, av att tappa sina förmågor och återgå till behov som ett barn. Vuxna människor har inte barnvakt, inte barnmat och inte blöja. Det är barn som har sådant. Vuxna har stöd och insatser på andra sätt, de är fortfarande vuxna trots behoven.

Fast i Skåne förra året var det frekventa varningar på radion att man inte skulle ge sig ut pga trafiksvårigheterna, så visst ska folk ha skit att de inte lyssnar på trafikmeddelanden och vädervarningar.
Jag var inte där, men nej jag tycker inte att det bara är svart och vitt. Ja en del skulle väl säkert ha, men inte alla. En del ställen såg man säkert ovädret och hade kunnat förstå att det verkligen inte var läge att ge sig ut i, medan på andra ställen syntes det inte särdeles mycket av det, svårt att bedöma det som riktigt eller överdrivet som vanligt. Fortsätter man bege sig ut när folk sitter fast på E22 så visst så förtjänar man skit, men inte i början av ovädret. Då var det inte så svart eller vitt i mina ögon.

Jag skickade sotaren på porten för över 40 år sen och det var självaste sotarmästaren jag bad dra dit pepparn växer om han inte ville åka på ett kok stryk, :rage: sen dess har jag inte sett en enda sotare här (undantaget en jag känner som brukar titta in och fika ibland). :) Sotarmästaren hotade att komma hit med poliseskort, då greppade jag vedyxan som stod i hallen och då sprang han. :laugh: Nån sotare med poliseskort har jag aldrig sett till. :D
Polisen har dock varit här, dom brukar komma när dom är i krokarna och glömt hundens tuggleksak och då tycker dom att jag passar istället. :crazy:
Varför kom du ihop dig med sotaren?

Hundarna rejält rastade jag är snart klar med sista jobbet och kan börja plocka ihop. Snöar litegrann ute nubså ska ut och plantera vitlöken. Inte blivt riktigt hårt i backen än så det går att gräva

Sitter med filt om mig och händerna runt en mugg te och fryser genom märg och ben typ. Hoppas på att få upp lite värme. Har ätit en vörtbrödsmacka med ädelost på. Haft migrän hela natten och förmiddagen så inte varit så pigg precis, lättat så har "bara" huvudvärk kvar. Hundarna har fått promenad tidigare, men antar att lagom tills jag fått upp värmen ska jag bege mig ut i kylan med dem, ser inte riktigt fram emot det utan vill hellre krypa ner i sängen igen. Dock behöver kroppen räta ut sig lite känner jag. promenader brukar göra gott för det med.

Känner mig lite irriterad för jag skulle efter jobbet posta paket till dottern och ett som ska hem till mamma, och skulle ha med dem till jobbet så jag bara kunde åka inom och posta när jag slutade, får väl göra det i morgon istället då.

Lite irriterad blir jag både på spionen och lilltösen, hon tar hans leksaker direkt ur munnen på honom, oavsett vilken han har och han tillåter det utan protester. Hon ska visst ha alla, det är ju inte ont om leksaker, liten markering hade han kunnat göra kanske? Men han vill väl ha det så då.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 204
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 703
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
255
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat