Vad gör vi? Del CCV

Jag skickade sotaren på porten för över 40 år sen och det var självaste sotarmästaren jag bad dra dit pepparn växer om han inte ville åka på ett kok stryk, :rage: sen dess har jag inte sett en enda sotare här (undantaget en jag känner som brukar titta in och fika ibland). :) Sotarmästaren hotade att komma hit med poliseskort, då greppade jag vedyxan som stod i hallen och då sprang han. :laugh: Nån sotare med poliseskort har jag aldrig sett till. :D
Polisen har dock varit här, dom brukar komma när dom är i krokarna och glömt hundens tuggleksak och då tycker dom att jag passar istället. :crazy:
Det låter bara tragiskt.

Vi var tvungna att ta oss till bankkontoret i grannstaden och på hemvägen hamnade vi bakom en bil som körde fast i uppförsbacken. Tydligen tyckte föraren att det var lämpligt och ge sig ut på vägarna med sommarhjulO_o när det kommit 10 cm snö som polerats till is/snöbana och dessutom i vårt område som är otroligt kuperat med många och branta backar.

Vi fick stanna halvvägs upp i backen och sen tog vi beslutet och backa ner lite och in på en sidoväg. Kan säga att min puls blev hög bara av att se hur bilen gled ner för backen utan någon större kontroll, misstänker att förarens puls var ännu högre! Hoppas han lärde sig en läxa...

Barnvakt kan jag säga om någon som tar hand om mina hundar, de är ju som barn, min mamma kallar jag ju för mormor när jag pratar om henne och dem, jag är matte och hon deras mormor. Men barnvakt till min mamma förstärker bara känslan av nedvärdering som en äldre människa med största sannolikhet redan känner av att inte kunna ta hand om sig själv, av att tappa sina förmågor och återgå till behov som ett barn. Vuxna människor har inte barnvakt, inte barnmat och inte blöja. Det är barn som har sådant. Vuxna har stöd och insatser på andra sätt, de är fortfarande vuxna trots behoven.
Två rätt och ett fel, vuxna kan visst behöva blöjor men då ska det benämnas "inkontinensskydd" för att det är lite "finare" och inte "skämmigt". Jag har bekanta där frun läcker urin sen hon fick barn och det går inte att göra nåt åt, hon säger själv blöjor, sommartid när hon håller på i ladugården eller med djuren kör hon enbart med leggings och har filosofin "låt det rinna, jag bryr mig inte och vi har tvättmaskin". Hon har valt att inte se det som ett problem eller begränsning, en mycket sund inställning.

Jobbar och stryker grejer på to do listan.
Dagens underhållning är kollegan som läser upp saker från Threads. Hade ingen aning om att Threads var någon underlig Tinderkopia öppen för allmänheten att läsa :rofl:

Jag är nog lite politiskt skadad just nu efter att kollat igen på den ungefär läskigast (och mest realistiska) film om vad som händer efter ett kärnvapenkrig. Threads.

Kan rekommenderas men det är inte direkt en feel good film om vi säger så. Känns mindre och mindre som en film från svunna tider.

Har aldrig kört skoter i hela mitt liv! Måste vara kul ändå! :) Ett ypperligt fordon vid snö typ så jag gissar att det är därför de inte är så vanliga i Skåne där jag bodde :D
Jag har åkt skoter en gång. Aldrig mer.

Vi i vår styrelsen blev bjudna att få åka skoter på fjället. Jag som aldrig åkt förr skulle sitta bakpå värdens skoter. Det var inte lätt att hålla sig kvar på en skoter mitt uppe på fjället.

Det stank bensin av vår kolonn, jag fick hållla i mig hårt för att sitta kvar och det LÄT.
Det var en heldagsaktivitet och jag var utmattad, illamående av bensinstanken och föga road.
Glad att vi bara skulle sammanträda dagen därpå.
Fattar än idag inte "charmen" :(
De andra gillade det i alla fall.

Två rätt och ett fel, vuxna kan visst behöva blöjor men då ska det benämnas "inkontinensskydd" för att det är lite "finare" och inte "skämmigt". Jag har bekanta där frun läcker urin sen hon fick barn och det går inte att göra nåt åt, hon säger själv blöjor, sommartid när hon håller på i ladugården eller med djuren kör hon enbart med leggings och har filosofin "låt det rinna, jag bryr mig inte och vi har tvättmaskin". Hon har valt att inte se det som ett problem eller begränsning, en mycket sund inställning.
Handlar varken om att det är "finare" och inte "skämmigt" att benämna det som blöja. Det heter inkontinesskydd pågrund av att man av olika anledningar har urininkontinens eller avföringsinkontinens.

Det är mörkt, kallt och blåsigt. Jag ska iväg på rehab och vill inte! Lite väl sent att ringa återbud eftersom jag ska vara där 16:15. Bleh.

Jag skickade sotaren på porten för över 40 år sen och det var självaste sotarmästaren jag bad dra dit pepparn växer om han inte ville åka på ett kok stryk, :rage: sen dess har jag inte sett en enda sotare här (undantaget en jag känner som brukar titta in och fika ibland). :) Sotarmästaren hotade att komma hit med poliseskort, då greppade jag vedyxan som stod i hallen och då sprang han. :laugh: Nån sotare med poliseskort har jag aldrig sett till. :D
Polisen har dock varit här, dom brukar komma när dom är i krokarna och glömt hundens tuggleksak och då tycker dom att jag passar istället. :crazy:
Haha, det finns sotare och sotare tydligen. Jag har världens bästa :heart
Blev orolig när den sotare som hade distriktet när vi flyttade till gården skulle gå i pension (för han var om möjligt ännu bättre), men han lärde upp "den nye" bra och det är nog 20 år sedan nu. Fast han får i vårat vardagliga tal ändå heta "den nye" :D

<snip>
Lite irriterad blir jag både på spionen och lilltösen, hon tar hans leksaker direkt ur munnen på honom, oavsett vilken han har och han tillåter det utan protester. Hon ska visst ha alla, det är ju inte ont om leksaker, liten markering hade han kunnat göra kanske? Men han vill väl ha det så då.

Fast du kan lara henne att hon inte alls far ta alla leksaker ... bada mina rottisar ville ha alla leksaker, men fick lara sig att den sak den andre hade fick de inte ta.

Vi i vår styrelsen blev bjudna att få åka skoter på fjället. Jag som aldrig åkt förr skulle sitta bakpå värdens skoter. Det var inte lätt att hålla sig kvar på en skoter mitt uppe på fjället.

Det stank bensin av vår kolonn, jag fick hållla i mig hårt för att sitta kvar och det LÄT.
Det var en heldagsaktivitet och jag var utmattad, illamående av bensinstanken och föga road.

Jag skulle garna vilja prova att kora skoter ... men att sitta bakpa verkar verkligen inte vara nagon hit.

Tråkig upplevelse du hade. Jag älskar att både köra och åka skoter men med en sådan hemsk tur i bagaget så förstår jag att du inte uppskattar det längre.

G'morgon! :) Today is my new favorite day!

IMG_5375.webp

Fast du kan lara henne att hon inte alls far ta alla leksaker ... bada mina rottisar ville ha alla leksaker, men fick lara sig att den sak den andre hade fick de inte ta.

Jag skulle garna vilja prova att kora skoter ... men att sitta bakpa verkar verkligen inte vara nagon hit.
Jag vet inte vad som hände, men direkt efter jag skrev inlägget sa jag ifrån till henne, tog leksaken från henne hon just stal och gav tillbaka men spionen ville inte ha då. Dock ville han ha en annan och då hindrade jag henne från att ta och höll henne hos mig och klappade henne medan han sprang runt och lekte en stund, när jag sedan trodde det var över och släppte henne och hon gick till honom, hörde jag honom fräsa lite och leka lite till sedan så kanske har det givit lite effekt ändå.

Jag tror på en nivå att det kan vara rätt positivt för henne att han är så tålmodig med henne och tillåtande, hon tröttnar istället för att triggas, när han inte ger med sig av att hon är på honom. Han är inte det minsta underlägsen eller mobbad, det räcker med en blick eller läppviftning så backar hon och vet sin plats, jag tror det här lugna ointresset han visar ibland får henne själv lugn- vilket hon behöver. Jag tittar på dem varje dag för det är så häftigt att se dem interagera med varandra så här med sitt hundspråk! Hon är som en valp som behöver lära sig lite var gränserna går och han är den vuxna med tålamod som står ut med mycket och markerar gränser när och där han tycker de behöver vara. Han är inte högljudd i onödan, vet att huskysar leker med mycket morr och bröt när de leker med samma ras (det gör han och polare S också, folk tror de slåss, men icke sa nicke, de älskar varandra och busar bara), men här är det små subtila tillsägelser och om hon inte lyssnar fräser han lite, han blir faktiskt aldrig arg, bara lite irriterad som mest. Det är häftigt, förtrollande och faktiskt vackert att få följa!När jag tittar på dem tänker jag att vi människor skulle behöva lära oss lite av djurens språk, det ordlösa- att uppfatta rummet liksom.
Hur hade det varit med en hel dag utan talat språk på jobbet? :D

Nej jag har inte fel. Att man själv vill kalla det blöja är ju upp till en själv men till vuxen heter det inte blöja. Nu skrev jag inte att det heter just inkontinensskydd, men det är ju vad namnet är och vad jag menade, vilket man förstår ur texten.

Blev orolig när den sotare som hade distriktet när vi flyttade till gården skulle gå i pension (för han var om möjligt ännu bättre), men han lärde upp "den nye" bra och det är nog 20 år sedan nu. Fast han får i vårat vardagliga tal ändå heta "den nye" :D
Samma här.den vi har hemma är kanon, den här nere har dåligt rykte och jag som varken är tyst eller gullig kom genast på kant med honom (han var som @Spelberoende s sotare) men löste det genom att ringa grannkomunens sotare som är toppen

Vi har också en helt suveränt bra :)

La precis en beställning på ett nytt underställs-set. Kände att det ändå är dags efter 15+ år, även om jag önskade att jag fått tummen ur lite tidigare... Skickade även med två paket mjukkonserver, så smidigt att ha hemma när orken tryter eller man är sjuk! Vardagsprepping som jag kallar det!

Har röjt och annonserat ut grejer hela eftermiddagen. Nu är jag trött och vill ha pizza. Men jag vet inte om det är pizzadag idag

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 240
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 730
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråd
  • Dressyrsnack 17