Vad gör vi? Del CCV

Samma här.den vi har hemma är kanon, den här nere har dåligt rykte och jag som varken är tyst eller gullig kom genast på kant med honom (han var som @Spelberoende s sotare) men löste det genom att ringa grannkomunens sotare som är toppen
Jag har ju inget problem med att rensa rökkanalen då den är självrensande, tål höga temperaturer och är tät. Jag har ju byggt hela panncentralen som består av 2 pannor på vardera 60kW och 1,2mW samt accumulatortank på 3000 liter själv, byggt skorstenen själv och installerat vatten, värme och el själv så vad skulle en sotare göra för nytta? Tuberna i pannorna drar jag själv rent varannan vecka och inget brännbart finns i närheten så leja sotare här är bara att slänga pengarna i sjön. Den lilla beläggning som finns i tuberna ser ut som grått damm och skorstenen är helt ren då det är en stålpipa med 6 mm godstjocklek, isolerad med 2 lager stenullsmatta med förskjutna skarvar och klädd med plåt.

Ligger på soffan, kollar hoppningen från Stuttgart. Ville träna, men har ont i halsen plötsligt :cautious: Red imorse ändå så kanske sparar gym till fredag.

Sambon är ändå kvar i jobb-mode, hans jobb-man släpper honom aldrig 😅

Stukade till foten igen när jag och hundarna gick till bilen. Klabbsnö, ingen snöröjning och naturligtvis när jag sopat av hela bilen så vägrade den starta. :mad: Bara att gå hem igen, blev nästan en timme vi var ute.

Mailade jobbet att jag jobbade hemifrån idag och sen en kollega som bor i närheten, så han kom efter jobbet och hjälpte mig få igång skrället så jag kunde åka och fixa vatten till hästarna. Vågade inte stänga av motorn så den fick gå på tomgång medan jag kämpade med 150 l vatten, en dm snö och en stukad fot att dra en vagn genom snön till hagen. Meddelade även stallägaren att de behövde köra ut mer foder till hästarna och sen körde jag omkring för att ladda batteriet.

Nu ska jag ta ett varmt bad. Skorna blöta, handskarna blöta, byxorna blöta och jag fryser. Ska steka lite palt till middag men måste tina upp mig först. 🥶

Hemma från renshab. Var glad att jag gick, kändes bra även om benen värker som sjutton. Fysio tycker jag går lite bättre och inte lika 'strutsigt' som förut. Vaderna är och förblir sorge(benen). Han sticker nålar varje gång och den här gången kändes det verkligen.

Blåste och var sånt där småspik snö som gör det halt. Det känns alltid kallare när det är runt noll än när det är flera minus. Särskilt om det har snöat :love: (snälla, snälla spaghettimonstret)

Jag ar pakladd och redo att ta tag i dagen. Jag ska baka en dromtarta till 8-aringen, ta en promenad med atminstone en hund.
Jag kanner mig lite skor i dag sa det blir nog inga tva promenader. Jag sov daligt da jag hade brostsmartor fran magen ... och det spokade med hjarnan ... sa en napp blir det ocksa innan jag ska aka till sjukhuset for en "comprehensive cardio lab test" och efter det aker jag till sonen och barnbarnen sa jag kan vara med och hamta dem fran skolan.

Här är det fortsatt vab, vi fick ta oss iväg på förmiddagen och handla lite matvaror och mat till hönsen, annars har vi såklart hållit oss hemma. Utmattande dag mentalt och jag brann av rejält på tele2’s helt inkompetenta kundtjänst. Maken till långsam och ohjälpsam människa får man leta efter. :arghh: :mad:

Helt slut på alla plan och önskar mig tre dygn i tystnad och ensamhet.

Vissa saker är inte lämpliga att skämta om. För många är just inkontinensskydd en jäkligt känslig fråga.
Ja jag vet, det är mycket man inte ska skämta om som fortfarande är tabu tyvärr och ett stigma men tack och lov har jag inga sådana vänner som man kan skämta på "fel" sätt med och som blir kränkta, dom liksom jag har insett för länge sen att livet är som det är, bara garva och gå vidare och det är en skön inställning tycker jag. Det är i sådana sällskap kasta-skit-på-varann uppstår utan att nån tjurar ihop. :)

Ja jag vet, det är mycket man inte ska skämta om som fortfarande är tabu tyvärr och ett stigma men tack och lov har jag inga sådana vänner som man kan skämta på "fel" sätt med och som blir kränkta, dom liksom jag har insett för länge sen att livet är som det är, bara garva och gå vidare och det är en skön inställning tycker jag. Det är i sådana sällskap kasta-skit-på-varann uppstår utan att nån tjurar ihop. :)
Fast när man tar ut dessa interna skämt från sitt sammanhang är de sällan roliga.

DU tycker att det ar en "skon installning", men borde vi inte alla ta hansyn till alla inte tycker lika och forsoka visa respect?

DU tycker att det ar en "skon installning", men borde vi inte alla ta hansyn till alla inte tycker lika och forsoka visa respect?
Jag har inget ansvar för vad andra tycker eller inte tycker som just då inte ens är med i sammanhanget eller ens är närvarande, vill nån bli kränkt som inte ens vet vad det handlade om eller var där så varsågod, det bjuder jag på och skiter fullständigt i.

Fast här skämtade inte du med dina vänner utan på ett forum. Handlar inte om tabu eller stigma utan om att visa respekt till andra individer.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 240
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 734
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka