Vad gör vi? Del CCV

Det ska bli nedåt minus åtta inatt. Jag tror jag kommer måste cykla upp till fasanerna innan första städhuset imorgon för att ge dem lite gröt och larver. <3
Vanligtvis gör jag hus som vanligt på morgonen på en Onsdag och passerar förbi dem strax före lunch.

Ja om du inte har vinterdäck efter 1 december så åker du dit om du blir stoppad och kollad. Blir du stoppad innan 1 december lär det bli svårt att hävda vårdslöshet i trafik om inget hänt men här har det ju hänt något. Jag tror nog det kan finnas lite åsikter om avsaknaden av vinterdäck när man landar på taket pga halkan.

Viktigt att poängtera att första meningen enbart gäller vid vinterväglag :)

Det ska bli nedåt minus åtta inatt. Jag tror jag kommer måste cykla upp till fasanerna innan första städhuset imorgon för att ge dem lite gröt och larver. <3
Vanligtvis gör jag hus som vanligt på morgonen på en Onsdag och passerar förbi dem strax före lunch.
Förra veckan hade vi alltså plus femton på dagen och typ fem på natten. 😅

... och jag tycker inte att minus åtta är sorgligt, jag tycker att det är underbart! :D Bästa Skottlandshösten jag varit med om!
Jag vet ju bara inte hur det funkar med utomhusdjuren.

Konstaterar att facebook inte verkar vara speciellt mycket för att hålla kontakten med folk iaf, (räknar inte in messenger här). NU har folk plötsligt börjat reagera på en bild som jag la upp för 1 1/2 år sedan. Spännande. Funderar på att återgå till någon form av bloggande eller så, för där är det lättare att själv hålla ordning på vad man laddat upp. Fördelen med facebook har ju varit just det där att man lättare når andra, men nu försvinner ju det mer och mer...

Söderköping, och framförallt Mem, har ljuva minnen för
mig.
För länge sen var det kursgård för Centerns Ungdomsförbund. Veckolånga kurser som format både mitt liv och skapat vänskaper.

Många kurskamrater syns på viktiga poster i samhället. Jag minns galna upptåg och innerlig gemenskap. Fina minnen :love:

Men också den torra sommar då vattnet sinade och vi inte fick duscha. Så badandet skedde nere vid bryggan.
En scen i Göta kanal har centerungdomar som jagar båten :) Enkel casting - hämta undomar från kursgården intill
Jag ville så gärna åka till Mem på kurs men mamma hade inte råd

Mitt dagliga samtal till mamma. Hon började klaga på apoteksanställda som hade "halsduk". Jag var tyst. Hon frågade om jag var kvar så jag sa vad jag tyckte. Min dotter är adopterad från ett icke nordiskt land så min tolerans för sån rasism är negativ.

Hmm, jag får nog gå ner i källaren med katten. Närmsta skyddsrum har 28(!) platser.
Så du menar att vid ett larm om bomber och liknande så lämnar du katten i lägenheten och går till skyddsrum?

Rent krasst, jag skiter i hur många skyddsrum det är, med djur, som ju inte får följa med, spelar det inte mig någon roll att alla människor inte får plats. Känns ju så lagom kul att lämna djuren för att sätta sig själv i säkerhet "ledsen, men kommer snart, här har ni mat och vatten, jag vet att ni inte äter när jag inte är hemma, men ändå jag kommer snart" och så kommer man tillbaka till ett bombat hus och djur som fått en bomb i huvudet.

Tror inte det, nej.

Har läst den nya broschyren om lris eller krig och lokaliserat närmaste skyddsrum.
Inser att det helt klart är osannolikt att man kommer att får plats.
Jag känner lite att om det börjar bombas förflyttar jag mig till annan plats eller dör. Hellre det än att bli nedtrampad på vägen till skydd och/eller stängas in under jord och dessutom måsta lämna mina djur i lägenheten.

Så du menar att vid ett larm om bomber och liknande så lämnar du katten i lägenheten och går till skyddsrum?

Rent krasst, jag skiter i hur många skyddsrum det är, med djur, som ju inte får följa med, spelar det inte mig någon roll att alla människor inte får plats. Känns ju så lagom kul att lämna djuren för att sätta sig själv i säkerhet "ledsen, men kommer snart, här har ni mat och vatten, jag vet att ni inte äter när jag inte är hemma, men ändå jag kommer snart" och så kommer man tillbaka till ett bombat hus och djur som fått en bomb i huvudet.

Tror inte det, nej.

Notera, att jag sa att jag går ner till källaren med Megara. Det finns inte på kartan att jag skulle lämna henne. Jag brukar skriva regelbundet om Megara här, och det är nog inte många som tror att jag skulle överge henne vid krig.

Tror inte det, nej.
Jag tror nog att hon menar att hon OCH katten ska gå ner i källaren…

Konstaterar att facebook inte verkar vara speciellt mycket för att hålla kontakten med folk iaf, (räknar inte in messenger här). NU har folk plötsligt börjat reagera på en bild som jag la upp för 1 1/2 år sedan. Spännande. Funderar på att återgå till någon form av bloggande eller så, för där är det lättare att själv hålla ordning på vad man laddat upp. Fördelen med facebook har ju varit just det där att man lättare når andra, men nu försvinner ju det mer och mer...
Nej fb är idag bara en plattform där det sprids desinformation och reklam. De där vännerna du har är totalt meningslösa och mest till för att reklammakarna ska ha fler vägar in till dig

Notera, att jag sa att jag går ner till källaren med Megara. Det finns inte på kartan att jag skulle lämna henne. Jag brukar skriva regelbundet om Megara här, och det är nog inte många som tror att jag skulle överge henne vid krig.
Nej det är nog inte många som skulle vilja lämna sina djur faktiskt, så de här skyddsrummen vi har räcker nog till på något vänster ändå till slut, tror inte man behöver oroa sig för det, det var mer det som var poängen. Där är ju inte djur tillåtna så vi med djur får hålla hus någon annanstans. Jag har ingen källare att gå ner i så fasen vet vad jag gör... :nailbiting:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 198
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 694
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
255
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat