Vad gör vi? Del CCV

:cautious: :cautious: idag är en sådan dag där jag borde ha stannat i sängen (men då hade jag väl ramlat ur den). Allt har strulat. Det gick väl hyfsat i skolan men allt annat har bara varit strul.
Fick tjata som tusan på dottern i morse om kläder (hon tyckte att gympaskor och tröja var bra vid 6 minus ), lämnade på föris och åkte mot skolan. Fick motorstopp vid rödljusen med världens kö bakom så det hann såklart slå om till rött, en i vår grupp var sjuk så vi fick snabbt göra om allt och ta hennes del också. Åkte till Burger king efter för att ta en drive in, beställer, betalar och åker och parkerar. Glömde maten totalt så jag fick gå tillbaka och stå och vänta medan det var världens kö vid luckan. Glömde totalt att jag köpte dipp och kom på det efter att jag ätit upp alla pommes. Tappade maten i knäet så jag fick världens fläck mitt på benet. Åkte och handlade och som vanligt fanns inte det som jag hade kupong på (varför är det alltid så på Lidl) och pep som tusan när jag skulle gå ut (tur jag hade kvitto) av någon obegriplig anledning, åkte hem för att göra pasta med skinksås. När maten nästan var klar insåg jag att jag tagit riset som vi skulle ha i morgon istället för pasta. Småsaker men nog så irriterande.
Vissa dagar är värre än andra, jobbar man inom lantbrukssektorn förekommer såna dar ofta och då syns det på kläderna framåt eftermiddan när man både spolat mjölk i stövlarna och blivit omkullvevad av en kossa under dagens första timma, sen brukar resten av dan fortsätta i samma anda och nej, det går inte att visa sig för folk en sån dag. :D

Ugh... Fick brev om att förnya mitt frisktandvårdsavtal hos folktandvården. Och, ja, jag kommer att välja att förnya för annars lär jag oroa mig alldeles för mycket för mina dåliga tänder :meh:. Men nu har jag hamnat i en prisklass där priset fördubblas mot tidigare 3-års-avtal... Men, som sagt, alternativet att vara utan försäkringen känns ännu värre för mig :nailbiting:!
Jag fick brev om ny period i förra veckan. Med ett pris som var ca 1500% högre än föregående period :nailbiting: Nog för att jag haft hål i två tänder som sen dragits ut, men...

Som tur var visade det sig vara ett misstag i deras nya datasystem 😂

Fryser och känner mig hängig. Vill sova. Vilade lite i soffan och kom till jorden av air fryerns pling. märkligt nog var den och dess innehåll iskall, jag hade väl glömt sätta in korgen ordentligt så den inte värmt alls? Suck på mig. På det igen.

Vill bli lite varm, saknar kamin i sådana här lägen! :)

Har bakat falsk ostkaka! Har massor av squash kvar från skörden så det passade bra. Jag provade att ha i saffran, blir spännande att se om den är lika god som den ser ut. :d
66930D49-5CAA-4585-9EF5-545F06A7BE40.webp

Min pappa är ju bäst i världen som åker 10 mil för att följa med sin, sedan nästan 25 år, myndiga avkomma till sjukan. Sen sitta där på en hård stol i 1,5 h och sällskapa. ❤️
Tur att de bjöd på fika och norrlänningen fick en renklämma. ❤️
Fick en jättebra sjuksyrra som ska vara min kontakt kommande år. Skönt!
Nu däcka ett tag! 😴
Jag är 44 och mina föräldrar stöttar mig fortfarande vid liknande tillfällen vid behov.
Att känna sig trygg med en förälder tror jag inte att man kan bli för gammal för.

Min pappa är ju bäst i världen som åker 10 mil för att följa med sin, sedan nästan 25 år, myndiga avkomma till sjukan. Sen sitta där på en hård stol i 1,5 h och sällskapa. ❤️
Tur att de bjöd på fika och norrlänningen fick en renklämma. ❤️
Fick en jättebra sjuksyrra som ska vara min kontakt kommande år. Skönt!
Nu däcka ett tag! 😴

En renklämma? Det var lyxigt!
Där jag är får man skorpa med smör och marmelad 😅 På båda ställena.

Ah en "rulltårta" som det kallas på rallyspråk, och ingen kan kalla sig rallyförare som inte rullat minst en gång. Såna där vurpor brukar gå bra bara alla har bälten.
Menar du på allvar att göra en liknelse med en vanlig person bil mot en rallybil? Det är ju stora skillnader på dom bilarna.... Säkerheten med utrustning är ju mils avstånd både på bil och förare i en rallybil mot personbil. Hoppas verkligen dom i personbilen klarade sig!

Funderar på vad man ska äta ikväll. Var till affären för någon timme sedan men köpte ingenting pga illamående. Mår allmänt konstigt 😅

Jag skaffade någon gratis-app till mobilen med pussel. Har pusslat lite med ljudbok.
Kommer reklam för andra spel. Och gud vad hemska spel det finns!
Någon med mamma och barn som håller på att frysa ihjäl hemlösa framför sån låda de har i USA där man kan lämna spädbarn man inte kan ta hand om. Eller någon tjej som kommer hem med otrogen man som man ska ge makeover för att hon görs oattraktiv enligt vissa normer. Helt chockad! 😱

Jag och katten har ätit middag. Fick tugga i mig lite sorbet eftersom bs kraschade. Yay. Vill så gärna börja träna men kommer aldrig till skott. Perfekt för en kall och mörk novemberkväll.

Har läst den nya broschyren om lris eller krig och lokaliserat närmaste skyddsrum.
Inser att det helt klart är osannolikt att man kommer att får plats.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 197
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 694
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
254
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat