Vad gör vi? Del CCV

Full fart idag; påbörjat administrationskursen så långt jag kunde innan jag hämtade ut kursmaterialet, in till stan och hämta beställda torkarblad till sambons bil, in på Lager 157 och köpte ett par snyggare pants åt mig och ett par mjukisbyxor var; behöver ju ha annat än jeans-ridbyxor i stallet nu när det blev kallt och så handlat lite matvaror. Hem och rastat grannarnas hundar; tomt utan äldsta hunden och honkatten blir ju nyfiken på varför matte går med hundarna 🥰. Nu mot stallet 😊.

Gårdsröjning idag, tomma vedhäckar nerkörda till vedbacken i väntan på våren, släpet vinterparkerat och draget borttaget så det inte enkelt kan stjälas (har gamla modellen med bara en sprint genom dragröret, plättlätt att göra det obrukbart), specialpallar nersågade så dom går in i pannan, gamla trasiga pallar intryckta i pannan där dom just nu blir till värme, och nu, fikatajm! ☕

Båda de här rubrikerna gjorde mig väldigt förvirrad 😂

Screenshot_20241119_144430.webp

Jag har just vaknat till en ny fantastisk dag. Det ar i och for sig svart som natten utanfor fonstret och kommer formodligen att regna storre delen av dagen, klockan ar bara lite over 5... Men numera har alla nya dagar sa oandligt manga mojligheter och jag njuter stort.:)
När man nästan varit över på andra sidan, eller varit över och vänt så omvärderar man livet. Det som förut var så viktigt att hinna är inte längre ett dugg viktigt, man lever i nuet för "sen" kommer alltid på ett eller annat sätt och det vet vi så lite om och det struntar man i. :)

När man nästan varit över på andra sidan, eller varit över och vänt så omvärderar man livet. Det som förut var så viktigt att hinna är inte längre ett dugg viktigt, man lever i nuet för "sen" kommer alltid på ett eller annat sätt och det vet vi så lite om och det struntar man i. :)

Jag har ju alltid varit en possitiv person och for nagra ar sedan forklarade jag for alla som ville hora att mitt mal for resten av livet var att skratta varje dag och att det "sitter i huvudet". "Happiness is a frame of mind" eller "Det blir inte battre an man gor det till" kommer nara min filosofi.
Nu har jag fatt vatten pa min kvarn :p och gladjen och tacksamheten att fortfarande finnas har och kunna gladjas at vad livet bjuder pa ar fantastiskt. Till och med att stada toaletten kanns riktigt roligt.🤣

Jag har ju alltid varit en possitiv person och for nagra ar sedan forklarade jag for alla som ville hora att mitt mal for resten av livet var att skratta varje dag och att det "sitter i huvudet". "Happiness is a frame of mind" eller "Det blir inte battre an man gor det till" kommer nara min filosofi.
Nu har jag fatt vatten pa min kvarn :p och gladjen och tacksamheten att fortfarande finnas har och kunna gladjas at vad livet bjuder pa ar fantastiskt. Till och med att stada toaletten kanns riktigt roligt.🤣
Positiv och "det löser sig, jag löser det" har jag också alltid varit men drivet hade nog tagit död på mig på riktigt, nu fick jag en spark av en häst i huvudet istället, var över på andra sidan och kom tillbaks med helt annan plan för resten av livet, jag kanske tolkas som "fyrkantig" och "empatilös" ibland men det är det minsta jag är, jag kan skämta om precis allting men aldrig på andra människors bekostnad, jag skrattar MED dom och inte ÅT dom.

När jag hade fått skallen röntgad efter smällen sa läkaren "jadu, jag hittar ingenting" varpå jag kontrade med "det har folk misstänkt länge", läkaren försökte förtvivlat ursäkta sig och kom på vad han precis sagt medans sköterskorna och jag höll på att garva ihjäl oss åt hans tafatta försök, sån är jag. :laugh:

Ler du åt livet så ler livet åt dig är mitt måtto.☺️

:cautious: :cautious: idag är en sådan dag där jag borde ha stannat i sängen (men då hade jag väl ramlat ur den). Allt har strulat. Det gick väl hyfsat i skolan men allt annat har bara varit strul.
Fick tjata som tusan på dottern i morse om kläder (hon tyckte att gympaskor och tröja var bra vid 6 minus ), lämnade på föris och åkte mot skolan. Fick motorstopp vid rödljusen med världens kö bakom så det hann såklart slå om till rött, en i vår grupp var sjuk så vi fick snabbt göra om allt och ta hennes del också. Åkte till Burger king efter för att ta en drive in, beställer, betalar och åker och parkerar. Glömde maten totalt så jag fick gå tillbaka och stå och vänta medan det var världens kö vid luckan. Glömde totalt att jag köpte dipp och kom på det efter att jag ätit upp alla pommes. Tappade maten i knäet så jag fick världens fläck mitt på benet. Åkte och handlade och som vanligt fanns inte det som jag hade kupong på (varför är det alltid så på Lidl) och pep som tusan när jag skulle gå ut (tur jag hade kvitto) av någon obegriplig anledning, åkte hem för att göra pasta med skinksås. När maten nästan var klar insåg jag att jag tagit riset som vi skulle ha i morgon istället för pasta. Småsaker men nog så irriterande.

Min pappa är ju bäst i världen som åker 10 mil för att följa med sin, sedan nästan 25 år, myndiga avkomma till sjukan. Sen sitta där på en hård stol i 1,5 h och sällskapa. ❤️
Tur att de bjöd på fika och norrlänningen fick en renklämma. ❤️
Fick en jättebra sjuksyrra som ska vara min kontakt kommande år. Skönt!
Nu däcka ett tag! 😴

Ugh... Fick brev om att förnya mitt frisktandvårdsavtal hos folktandvården. Och, ja, jag kommer att välja att förnya för annars lär jag oroa mig alldeles för mycket för mina dåliga tänder :meh:. Men nu har jag hamnat i en prisklass där priset fördubblas mot tidigare 3-års-avtal... Men, som sagt, alternativet att vara utan försäkringen känns ännu värre för mig :nailbiting:!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 197
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 694
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
254
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat