Vad gör vi? Del CCV

Har jobbat, fixat stallet, duschat, packat upp och ner samt värmt mat.
Nu ska jag äta maten: lasagne med tomat-, rödlök- och chutneysallad :d
Sen fixa lite med anmälningarna till julfesten samt förhoppningsvis hinna använda massagekudden.

Jag haller med, det ar definitivt frustrerande med alla hemgjorda acronyms har dar vi ar sa manga som inte foljer allt pa TV. Jag har helt slutat bry mig, nar det ar acronyms for TV program eller ibland till och med hogst personliga, sa hoppar jag bara over det skrivna och gar till nasta post.
Så tänker jag också, blir liksom någon slags gissningslek av det.

Men det kanske folk tänker när jag kallar min hund för spionen. Tänkte själv att det bara är för att jag inte vill skriva ut hans riktiga namn, men för andra är det kanske samma sak?

Det ser jag mer som ett smeknamn på hunden och har inte alls reflekterat över att han inte heter så :rofl:
Det kom sig av att han alltid ligger på altanen/tidigare balkongen i förra lägenheten och spanade på alla som gick förbi och allt som hände, utan ett ljud :D Spionerade tänkte jag med ett fniss. Lite fnissigt blev det också när jag insåg att han ju är husky=rysk. Och dessutom faktiskt är importerad från Ryssland på riktigt när han var 4 månader gammal :D Han ÄR en spion :D

Blev en skön promenad med pållan men blev visst lite väl kyligt om bena (jeans-ridbyxor är visst lite väl kallt när det kryper mot nollan) så det var ju lockande med glögg men nix, värmde upp mig med te med pepparmynta för magen och en tänd brasa 🥰. Nu är det några minusgrader så fåglarna har fått mat och kaninerna ordentligt med hö och nu fått halm hos sig 🥰 och sambon och jag sett Elitstyrkans hemligheter, nu sovtajm 😴.

Star Fm har för tillfället blitt julkanal 😍, lite kul att det står så I radiodisplayen I bilen 😄.

Hemma igen efter jobbet och haltat runt på kvällskissen med hundarna. Duktigt svullen runt ena fotknölen och har inget att linda med, funderade på om det kan funka med en strumpa och silvertape, fast kanske inte bra att det blir stumt? 🤔
Nåja, en näve medicin, ett par värktabletter och en insomningstablett så hoppas jag att jag kan sova trots stukningen. Ser inte fram emot att halta runt med en skottkärra i hagen i morgon och köra dunkar med vatten till hästarna. 😣

Ska gå och lägga mig.
Såg just ett avsnitt av From, där jag fick kalla kårar längs hela ryggen. En hel vecka till nästa avsnitt, så dumt, så dumt! Så 90-tal!

Jag kom precis in fran en promenad med Tate. Det ar kallt som skjutton och jag tyckte det maste ligga nara +-0*C da jag blev sa kall om kinderna. Men det visade sig att det ar hela 7*C har. Det var i alla handelser skont att komma ut och ga, och i morgon ska jag forsoka fa in tva promenader.

7 minus och jag hade ingen lust att gå ut. Men en planerad runda är en runda som ska avverkas och det är ju så här det kommer vara nu.
Nu är 6.5 km gjorda, jag är duschad, ätit macka och sitter med kaffekoppen.
Jobb 8-17:30.

Började dagen med att köpa ytterligare en bok till kursen jag läser. Tack och lov går det bra med förstautgåvan, och tack och lov fanns den begagnad för en hundralapp :) . Nästa modul handlar om pedagogiska miljöer, något jag tycker är riktigt intressant :) !

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 199
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 695
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
255
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat