Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att de ska komma och spola ur mina rör. Dricker te och har utfordrat katten. Vaknade med alldeles för högt blodsocker, oklart varför. Jag brukar annars alltid ligga för lågt. Mysko.

Kul det är när en person som inte är anställd men av olika skäl behöver komma in hos oss på jobbet, har varit inne och rotat när vi inte varit här. Slarvat bort en nyckel till ett kassaskåp, som innehåller samtliga våra nycklar och massvis med andra viktiga saker. Samt för två månader sedan slarvat bort en annan superviktig nyckel det bara fanns en av. Dessutom en massa maskiner och verktyg, helt borta.
Enligt mig har personen för länge sedan fuckat upp tillräckligt för att jag ska gå in och ta bort hen från accessen in till oss.
Jag hade inte haft några problem heller med att göra det och informera personen om vad jag gjort - skiter i om hen blir "upprörd" och jag gör mig "ovän med hen".

Men ledningen har inga bollar och stoppar mig från att stänga av hen. De "ska prata med hen" :cautious:
Det kliiiiar i fingrarna, jag vill så gärna stänga av hen :arghh: :rage:
Sitter och surar på jobbet :p

Haha jag inbillar mig fortfarande att vi bara är i slutet av sommaren ännu. Hösten har varit väldigt mild, våra hästar har gått på sommarbete framtill igår och klarat sig bra på gräset och jag går fortfarande ut utan jacka när jag ska någonstans 😅 Julkänsla so far: Noll.

Ja det har varit en mild höst men julkänsla för mig sitter inte i vädret utan allting runtomkring

2cb1aed4-0629-490c-949e-b2c2f71c5219.webp

Fii faen vad kallt det var på morgonens promenad. -6
Vi vart inte riktigt beredda på detta. Hundarna for in i vrdagsrummet framför den otända kaminen och bara kom igen Matte! Vart är brasan?
Mindre nöjda hundar när jag baxade in dem i bilen och åkte till hundpassaren :rofl:

Nu är jag på jobbet, Fått igång jobbtelefonen som dog för mig i helgen så nu är det bara att tuta och köra.

Helt omotiverad men får bjudlunch av leverantör idag så ska inte klaga :)

Kul det är när en person som inte är anställd men av olika skäl behöver komma in hos oss på jobbet, har varit inne och rotat när vi inte varit här. Slarvat bort en nyckel till ett kassaskåp, som innehåller samtliga våra nycklar och massvis med andra viktiga saker. Samt för två månader sedan slarvat bort en annan superviktig nyckel det bara fanns en av. Dessutom en massa maskiner och verktyg, helt borta.
Enligt mig har personen för länge sedan fuckat upp tillräckligt för att jag ska gå in och ta bort hen från accessen in till oss.
Jag hade inte haft några problem heller med att göra det och informera personen om vad jag gjort - skiter i om hen blir "upprörd" och jag gör mig "ovän med hen".

Men ledningen har inga bollar och stoppar mig från att stänga av hen. De "ska prata med hen" :cautious:
Det kliiiiar i fingrarna, jag vill så gärna stänga av hen :arghh: :rage:
Sitter och surar på jobbet :p
Helt galet!

Hipp hipp hurra på din födelsedag @LadyCovergirl! 🥳🌻🌷🪻

Grattis i efterskott @LadyCovergirl
Tröttare än trött har haft en trevlig helg jobbat på julmarknad, fått hjulet bytta, handlat lagat mat,städat och åkt runt och letat efter julbelysning så nu sitter jag i soffan resten av kvällen

Tack så mycket! :bow:

Blääää! Envis magkatarr sen en vecka- såklart när jag ätit precis som vanligt....Får skylla mig själv mest. Så nu blir det skonkost; potatismos, ris, vitt bröd och sylta- pluspoäng till ICA i sörping som har helsvensk! :). Meeen ska inte klaga för mycket; solen skiner ju faktiskt och lite kyligare idag, härligt! :love:.

Lunchpromenad i skogen. Vinden har mojnat och solen skiner. Om man var en person som gillade hösten hade man säkert sagt att det var fint. Nu nytt skypemöte med goa kolleger.

Dricker kaffe och laddar upp för ett träningspass. Arbetsdagen inleddes tidigare än vanligt och avslutas därmed tidigare än vanligt vilket passar mig utmärkt, då jag ikväll ska gå på konsert och se mitt absoluta favoritband. Nu hinner jag både träna och laga middag innan det är dags att ge sig av. Har längtat efter den här konserten i tre år (skulle ha sett dem 2021 men det blev inställt) och kan inte minnas när jag senast såg fram emot en konsert såhär mycket :bump:

Stämplade ut tidigt och gick en omväg hem. Nu dricker jag te och äter ostfralla. Ska hämta några rutor choklad.

Intensiv men bra dag på jobbet.
Nu är jag trött men ska läsa en stund och försöka hålla mig vaken tre timmar iaf.

Sitter på jobbet och har ont.
Halkade på en isfläck på väg till bilen, stöp i backen, slog ena knäet och vrickade till ena foten + slog väskan med jobbdator i backen. Låg och snyftade lite men kravlade mig upp på benen igen, haltade vidare till bilen och nu blir foten stelare och stelare. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 458
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 268
Svar
1 999
· Visningar
56 194
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka