Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och samlar kraft för att ta mig ut i någon typ av oväder för att ta mig till jobbet. Förväntar mig därefter en icke friktionsfri arbetsdag. (Har lite att ta upp med chefen.) Äntligen måndag 😆

Man och barn sover. Jag äter frukost och taggar för jobb. En dag i veckan är ganska lagom faktiskt.
Vet inte om jag orkar ta konflikt med kollegan idag.. för konflikt kommer det bli. Ja ja, en sak i taget. Nu ska jag leta fram en varm tröja att ha under jackan när jag går till bussen.

Problemet är att jag har tidigare 'lyft upp' korgen så det blir ett hål rakt ner. Men ja, ska sluta noja och dricka te.
Ja, sluta med det. Jag håller med @dobbis om att förbereda till 99% säkerhet betyder att du ska röja undan så att de kommer till dit de behöver ha tillgång. "Ett hål rakt ner" låter skumt. Om jag öppnar upp i min golvbrunn (för det är väl en golvbrunn du visar på bilden?) så det blir ett hål rakt ner betyder det att jag har plockat upp korgen som agerar vattenlås och då STINKER det. Det gör jag bara korta stunder när jag behöver rensa avloppet från hår och annat guck. Det är alltså inget jag skulle förbereda en dag innan.

4 minusgrader. Nu börjar det, kampen för överlevnad.
Trött och vill stanna inne och hemma.
Men det är bara att hinka i sig kaffet och bita ihop.
Jobb 8-16. Ska dessutom ha två lektioner i dag.

Kom in på kontoret och möttes av det här
IMG20241118072131.webp

:love:

Funderar på om vi borde lufta elementen. De låter och det stör mig. Tror inte att element ska låta vanligtvis? Ska prata med sambon om det när han vaknar och se vad han tror.

Lite julpynt är framme och på tvn går det en brasa. Kaffe hemma före jobbet en barnfri morgon är magiskt :love:
Haha jag inbillar mig fortfarande att vi bara är i slutet av sommaren ännu. Hösten har varit väldigt mild, våra hästar har gått på sommarbete framtill igår och klarat sig bra på gräset och jag går fortfarande ut utan jacka när jag ska någonstans 😅 Julkänsla so far: Noll.

Haha jag inbillar mig fortfarande att vi bara är i slutet av sommaren ännu. Hösten har varit väldigt mild, våra hästar har gått på sommarbete framtill igår och klarat sig bra på gräset och jag går fortfarande ut utan jacka när jag ska någonstans 😅 Julkänsla so far: Noll.
Här var det -4 när jag åkte till jobbet idag :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 454
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 264
Svar
1 999
· Visningar
56 171
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka