Vad gör vi? Del CCV

Varit på klubben och tränat med hundarna, och tog sen en långpromenad i skogen. Underbart väder ute idag! ☀️

Skickade efter långt övervägande och många omskrivningar ett långt meddelande till min vän där jag haft sådan ångest över att relationen inte ska gå att laga. Sa förlåt för mina delar, och tydliggjorde hur mycket hen betyder för mig. Fick ett svar jag inte väntat mig. Fått mer hopp om att jag får behålla henom som en nära vän ❤️ 🥲

Så trött! Klockan är ju för fasen bara tre.. Skulle lätt kunna sova en stund. Men jag vet att om jag gör det kommer jag inte somna ikväll. Kaffe kommer ha samma effekt..

Så jag försöker komma på något att pyssla med istället.

Installerar olika appar på barnens Playstation 4 som de ska få i julklapp. Men eftersom den äldre sonen köpt ett spel så kommer det användas varann vecka fram till det är dags att slå in det som julklapp. Fram till dess så använder jag och ena sonen det :D

Saker är inte logiska alla gånger och alla eventuella avarter av logik ska man ta på allvar när det gäller kroppen, ingen är odödlig men vi vill helst hänga med så länge det går och vara friska så länge det går. Det är ju inte många år sen begreppet "smygande hjärtinfarkt" myntades och ont i bröstet från magen tyder ju på stress och magkatarr så där kan man missa hjärtinfarkten om man är tillräckligt envis att vänta ut smärtan.
Pappa hade, för många herrans år sedan när jag var barn, ont i bröstet och åkte till akuten. Där fick han veta att det var magkatarr eller liknande och läkaren sa att det inte är helt ovanligt att magsmärtor misstas för just hjärtinfarkt så det var inte alls konstigt att han trodde det var det. Som barn lät det ju helt stört- magen sitter ju vid naveln och hjärtat vid bröstet.... Jag har lärt mig lite anatomi efter det :D

Har läst ut en bok och har mycket att fundera på. Bra bok, tyckte om språket speciellt.

Ska fixa igång både tvätt- och diskmaskin och så bege mig ut med hundarna igen. Se om lilltösen hittar några träd att släpa med in, ibland försöker hon ta trädrötter. Det går inte fullt lika bra att gå iväg med.... Jag trodde rottweiler var smarta :D Det kanske kommer med åldern! :D Spionen brukar himla med ögonen medan jag skrattar högt åt hennes fjanterier!

Röjer inför imorgon när de ska komma och spola stammarna. Funderar på om något fastnat eftersom jag inte får ut allting så det är bara ett hål ner i stammen från badrummet. Får nog moppa lite golv när allting tagits bort :angel:

Fick tvätta i den gemensamma tvättstugan.
Normalt har vi inte tillgång till den eftersom vi har maskin och tumlare i lägenheten
Men satan vad parfym det stank.
Nu är allt tvättat för denna gång, till och med min stora vita matta.
Har sån halsbränna och rapar och har ont i kroppen.

Var det länge sen? Jag var till Solliden i slutet av 80-talet, då var trädgården vid huset och söderut rätt ok men när man gick en bit ifrån ner bland träden så var det mycket långt gräs som var delvis nertrampat.
Jag råkade gå in på en väg som var avstängd för allmänheten. :bag: Det var ingen avspärrning, bara en liten skylt på sidan som knappt syntes.
Det är väl familjens privata bostad?
Känns lite ofint att kommentera skötsel av gräsytor, eller huset i övrigt. De må väl ha det som de vill hemma hos sig själv?

Läser den här i en utgåva från 1914. Är research för min roman. Snårig historia kanske måste nog få kontakt med någon forskare som kan hjälpa mig att reda ut vissa saker.

IMG_20241117_125124065~2.webp

Sitter och försöker komma på vad jag ska laga för mat... Antingen något snabbt, vilket gör att jag ändå behöver laga en ordentlig middag + matlådor i morgon, eller om jag ska vara duktig och laga något större idag + matlådor. Lunch i morgon har jag, men alla andra dagar behöver jag ju också ha matlådor!

Saker är inte logiska alla gånger och alla eventuella avarter av logik ska man ta på allvar när det gäller kroppen, ingen är odödlig men vi vill helst hänga med så länge det går och vara friska så länge det går. Det är ju inte många år sen begreppet "smygande hjärtinfarkt" myntades och ont i bröstet från magen tyder ju på stress och magkatarr så där kan man missa hjärtinfarkten om man är tillräckligt envis att vänta ut smärtan.

I mitt fall beror smartor i brostet fran magen pa att jag har crohn's disease, microscopic colitis, och ibs. Det ger ganska ofta (och hanger for det mesta ihop med om jag borde vara hungrig eller om det snart ar dags for ett toabesok, men langt ifran alltid) ont i brostet. Det har egentligen ingenting med stress att gora, aven om stress sa klart kan forandra det mesta av kroppen's reaktioner.

Nar jag antligen insag att det inte var centrerat till en punkt mellan brosten, vilket det magonda ar, utan tackte en storre yta bestamde jag mig for att kora till sjukhuset istallet for att trana hund ... nar det blev en mycket svagt "tingle" i bada overarmarna i 1/2 - 1 minut fattade jag beslutet att stanna och ringa efter ambulans. Jag var fortfarande overtygad om att det var magen nar jag ringde, det gjorde jag bara som en "precaution", jag var overtygad om att det inte behovdes

Jag gillar att vara beredd, att veta vad som hander runt mig. Jag brukar saga att jag har plan A, B, och C, plan D, om det skulle behovas och plan E, just incase 🙄 just for att aldrig drabbas av overraskningar. Jag ar normalt mycket snabb i reactioner och att ga fran en losning till en annan, men om jag maste stanna och tanka om tycker jag det tar for lang tid ... sa min hjarna satter upp mina planer. Och jag ringde mot vad jag trodde. For forsta gangen i mitt liv utnyttjade Jag plan E.:p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 175
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 684
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
247
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka